Kontrolka silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem, moja omega focha puszcza. Czasami po uruchomieniu zapala i nie gasnie kontrolka silnika. Pomaga czasami ponowne wlaczenie silnika i niby wszystko ok ale czasem podczas jazdy znow sie zapali i po minucie gasnie. Obroty tez potrafia falowac podczas jazdy (bardzo rzadko). Postanowilem odzczytac bledy i oto wynik:
12 Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie
31 Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej
Wymienie czujnik temperatury cieczy do kompa bo o ten chodzi pradwa? A czujnik indukcyjny co to jest? Czy chodzi o czujnik predkosci walu korbowego, w ktorym miejscu go znajde bo szukalem i jakos nie moglem go zlokalizowac. Moj silnik to X20SE Oma B. Moze ktos ma inne pomysly bo to troche dziwne ze jezdzi normalnie, nagle zapali sie kontrolka i wtedy zaczyna wariowac. Glowna prosba jest o fotke gdzie znajde ten czujnik indukcyjny. Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: BocianOmega dnia 2006-10-31 17:57:32 ]
  
 
A błędy ściągałeś na wyłączonym silniku? Jeśli tak, to czujnik miał prawo pokazywać 0 Zrób jeszcze raz na zapalonym motorze.

Może masz gdzieś zaśniedziałą wtykę tak poza tym? Pomajtaj czym się da
  
 
Sprawdzalem na wylaczonym, na wlaczonym blad 31 znika. Oboty czasami szaleja wiec jaka to moze byc przyczyna krokowy moze? A powiedzcie jaka powinna byc opornosc czujnika temperatury?
  
 
Cytat:
2006-11-02 14:22:34, BocianOmega pisze:
Oboty czasami szaleja wiec jaka to moze byc przyczyna krokowy moze?



Krokowy nie zaszkodzi przeczyścić... szczególnie jeśli masz LPG, bo straszny syf się tam zbiera. U mnie to pomogło - falujące i szalejące (czasem) obroty ustąpiły (jak na razie).
  
 
Przedstawie Wam proces wymiany czujnika temperatury cieczy chłodzącej. Jest to czujnik wysyłający sygnał do komputera. Jego numer to 1338458. Kosztuje on od kilkunastu (allegro) do 50 złotych (tyle chcili w jednym z serwisów opla w szczecinie). Ja za niego zaplacilem 25 zl.
Tak wygląda nowy czujnik.

Najpierw należy go zlokalizować. Posiadam silnik X20SE i on znajduje się w zaznaczonym miejscu.


Najpierw zciągamy wtyczke.

Należy go odkręcic używając klucza oczkowego łamanego rozmiar 19. Pamietaj aby odkręcać czujnik na zimnym silniku gdyż po wykręceni poleci trochę cieczy chłodzącej i można ulec popażeniu. Następnie wkręcamy nowy czujnik.

Całość wygląda tak

A tak wygląda stary


Jeżeli mod uzna to za stosowne to niech przenisie/edytuje temat
Pozdrawiam
  
 
witam
mam c20ne na gazie 2 gen. wczoraj wykręciłem ten czujnik i go czyściłem,mam takie objawy:po zapaleniu gaśnie ,zapalam 2 raz i już jest dobrze,jeżeli jest zimno ok -2 to nie gaśnie,mierzyłem opornośc i pokazał 20 ale nie wiem czy to ok bo to jakiś miernik na wskazówke i nie znam sie,poza tym muli go czasu rozgrzania,ale to chyba wtryskiwacze trza czymś przeczyścić?..może coś z shela??wlałem kiedyś stp i nic nie zmieniło
  
 
Ja mierzylem rezystencje nowego czujnika przed wsadzeniem i wychodzilo mi ok 1800 Ohm, ale nie wiem jaka wartosc jest poprawna, pomiar tez mogl byc zle przeprowadzony bo miernik jest juz stary.