1.8 TD prosze o porady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
sprzedaje esa i chce kupic mondeo badz mk7, i zastanawiam sie wlasnie nad 1.8 TD.Powiedzcie mi cos o tym silniku, czy warto, ile spalaja, jaka awaryjnosc,jak wyglada odpalanie w mrozach i wszystko co powinienem wiedziec.
  
 
Awaryjnosc? Taka sama jak kazdym innym MK7. Te same bolaczki te same usterki.

Spalanie - od 4.6 - 6.2L w trasie, zaleznie od stylu jazdy. Na autostradzie Opole Wroclaw - przy predkosciach z zakresu 140-170 w okolicy 7L.
Odpalanie podczas mrozow? Podobne problemy jak w kazdym dieslu forda. Zagrzanie swiec, krecenie rozrusznikiem. Raz krotko, jeden obrot doslownie. Znowu zagrzanie swiec, zakrecenie rozrusznikiem i tym razem odpala. Lekka telepawka przez kilka sekund po odpaleniu.

[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-11-03 00:28:07 ]
  
 
Dokładnie ma tak w swoim bez turbiny.Dwa grzania i odpali.
  
 
Hmm dobrze wiedziec.
Ja sobie gazem (pedałem) pomagam.
Chyba załapuje szybciej.
I tak zaskakuje i na 500 obr/min chodzi jak by umierał.
  
 
tylko w porównaniu do benzynki eksploatacja trochę droższa - bo olej co 10 000tyś, filtry ale za to spalanie max 7l. ja mialem zwyklego D teraz TD i odpalanie na mrozie wychodzi na plus Td (przynajmniej na razie)
  
 
W dieslu raczej eksploatacja tansza - dłuższa żywotność silnika i mniejsze spalanie. Mi spala w mieście przy umiarkowanej jeździe 6,5 na trasie 6 i newet troszke poniżej. A jak ropke masz z tańszego źródła to LPG się chowa.

Pozdrawiam
Michal
  
 
Żaden LPG nie weźmie 6L,mam td1.8 kombi 1998,spalanie podczas mieszanej jazdy5,5-6L z włączoną klimą litr więcej,w zimę owczem nie odpala jak japoniec na dotyk,ale powiem tak jeśli jest dobra ropa to odpali bez problemu,w tamtym sezonie przy -30,odpalałem bez większych problemów i jeszcze wskrzeszałem młodsze wiekiem benzyniaki.Przyspieszenie???90KM dotrzymuje kroku vectrze 1.8 benzyna.nie mówię że jest lepsze lecz dotrzymuje kroku
  
 
Silniczek jest godny polecenia, szczególnie 90 KM. Ja mam ten słabszy (70 KM) prawie 190 tyś , zrobiłem nim około 100 tyś i nic się nie działo, spalanie troche ponad 7 l/100 km przy jeżdzie nazwijmy to nie dokońca spokojnej i umiarkowanej . Tak jak koledzy pisali żadnych problemów przy odpalaniu zimą, dobra elastyczność jednym słowem polecam.

Pozdrawiam.
  
 
Ale nie kupuj mondziaka z 1,8 d albo TD bo silniki za słabe na mondeo są. Jeszcze ten 90 kucyków coś tam ciągnie ale słabsze odpadaj... :/
  
 
Panowie, jakim cudem wy macie takie spalanie? Ja mam od 7 do 10. Mam niby ciezka noge (niektorzy mowia, ze jestem szalony), ale mimo wszystko...

Mam tez opony 195, ale az taka roznica? Czy z klima czy bez to nie ma roznicy... Mam jakas awarie?
  
 
No, duze masz troche to spalanie. Niedawno robiem testy miejskie. Ciagniecie do 3800 obrotow na kazdym biegu, bardzo czesto pedal w podlodze. Duzo hamowan. 97km w ten sposob po miescie i zyzycie zaldwie 7.8litra. Na oponach 185. Powiedzmy, ze szersze opony to dodatkowe 0.5L powiedzmy, ze duzo ostrzej jezdziles, ale do 10 jeszcze daleko.

Co do 90KM w mondeo - to zdecydowanie lepiej miec ten sam silnik w Essim Wieksza frajda z jazdy.
  
 
O sprawnym termostacie i czujnikach temperatury nie wspominam nawet, bo to podstawa.

Przeczyść mechanicznie wszystkie zlaczki elektryczne pod maska. Rozlaczasz kazda wtyczke po kolei, drobny pilniczek, papierek i skorbiesz tlenki z bolczykow wtyczek. Po drugie spray to rozpuszczania tlenkow KONTAKT S (rozpuszcza nawet rdze ze srob) i drugi spray do wyplukiwania syfu oraz poprawy przewodzenia KONTAKT U.
Jednoskładnikowe preparaty nie czyszczą tak dobrze niestety, też próbowałem.

OPIS PREPARATÓW

Czasem taki zabieg potrafi zdziałać cuda. Polecam czyszczenie posiadaczom benzyny również.

Aha, aby było jasne nie mam układu z producentem preparatów, ani szwagra przedstawiciela handlowego. Pisze o tych sprayach, poniewaz u mnie pieknie wyczyściły wiele połączeń elektrycznych, przy aku, bezpiecznikach, alternatorze, rozruszniku i owych wtyczkach.


[ wiadomość edytowana przez: darmcdoman dnia 2006-11-05 04:07:06 ]
  
 
Cytat:
2006-11-04 12:34:15, FAROW pisze:
Ale nie kupuj mondziaka z 1,8 d albo TD bo silniki za słabe na mondeo są. Jeszcze ten 90 kucyków coś tam ciągnie ale słabsze odpadaj... :/



rodzinka ma mondika 1.8 TD z 98' na kapciach 195/60/15 i smiga jak głupi, ostatnio jechałem nim na trasie około 150 km, z prędkością 130-140 i wziął 6 litrów ropki tankowanej na Shellu, po wyżej 2000 obr/min jak turbinka ma odpowiednie obroty to idzie jak burza
  
 
No niestety ale jazda z klimą ma i to duże znaczenie,klima daje dodatkowy opór i odczuwalne jest to w zużyciu paliwa,normalny proces coś za coś,10l na diesla t dużo albo zmień paliwo albo wyreguluj samochód sprawdź wtryski
  
 
Jak wroce do kraju bede musial sie tym chyba zajac... Paliwo jest dobre, w kraju praktycznie tylko Verva, poza krajem cokolwiek bo wiadomo...

Klima u mnie nie zmienia praktycznie nic. Teraz jezdze na wylaczonej i moze minimalnie spadlo spalanie...

Przy 130-140 pali mi jakies 7 (jak lecialem autostrada 2000km do UK), powyzej to juz slysze jak robi wir w zbiorniku