Dualram 2,6l problem po z³ym paliwie

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Witam.
Mam problem po zatankowaniu trefnego paliwa.
Auto ledwie jecha³o zmesza³em z innym paliwem odzy³o lecz spalanie z typowego 9-10 l podskoczy³o do 14-15l, pojawi³ siê zapach nie spalonej benzyny.Po wyjechaniu do zera zatankowa³em na Schellu aby porównaæ silnik lepiej pracowa³ lecz 12-13l dalej komputer pokazywa³. Diagnosta komputerem sprawdzi³ i wykry³ ¿e sonda lambda powoli reaguje na zmiany(zosta³a zatkana sadz±).Po jej wymianie spalanie spad³o o 1 litr ,potem w wymiana swiec bo tez zaklejone i na koñcu filtr powietrza.W tej chwili pali 10-11l lacz dalej czuæ paliwo nie spalone z wydechu no i nie powróci³ porzedni zakres 9 litrów przy je¿dze miejskiej.
Co mozna w tej kwestii jeszcze sprawdziæ.Z poziomu komputeras serwisowego wszystko jest OK.Czy wtryskiwacz móg³ sie powiesiæ.
Dziêkujê za podpowiedzi.
  
 
ju¿ nie wiesz gdzie zajrzeæ?zapraszam wpadaj cos pomy¶limy
  
 
Tu nie ma co my¶leæ, tylko filtr paliwa wymieniæ
  
 
..a co jesli obroty faluja i na gazie i na benzynce (zakres od okolo 400 do 1100 RPM) ..Jak sie przegazuje troszke to trzyma ladnie obroty. o co tu chodzi?


..Wtryski? filterki? czy jak? Krokowy?

[ wiadomo¶æ edytowana przez: AndrzejMT dnia 2006-10-05 09:00:39 ]
  
 
stawiam na krokowy na poczatek - poszukaj, wszystko by³o
  
 
Sprawdza³e¶ ilo¶æ wêglowodorów ( HC ) przy analizie spalin po wymianie lambady?
  
 
do sss25 Witaj.Fajnie siê ska³da bo na dzieñ po napisaniu tego postu przypomnia³em sobie ¿e masz taki sam motorek .Jak mo¿esz to zwróæ uwagê kiedy opadaj± u ciebie obroty czy w chwili wyzucenia biegu czy dopiero po zatrzymaniu.Napewno zajade w twoje strony bo mam tam ma³± robótke.

Do omegolotC30NE
Fakt faktem wymienia³em go z 4 lata temu.Tylko nie bardzo widze zwi±zek z zu¿yciem paliwa.Poprzednio jak mia³ ma³± przebustowo¶c to auto s³abo sie zbiera³o a pompa by³a g³o¶niejsza.To ze zle spala miesznke potwierdza zapach spalin .W czasie jazdy jak jak wy¿ucam bieg to obroty ja³owe za wysokie jak by na ssaniu dopiero po wychamowaniu prêdkosci do zera schodzi na 600 obr równiutko pracuj±c.Wyl±da to tak jak by dosta³ inf od ABS ¿e ju¿ stoimy czas na wolne obroty.W tej chwili moczê w rozpuszczalniku silnik krokowy jutro go zaistalujê by³ bardzo brudny.
Do Scooby

W sumie to nigdy bym o tym nie pomysla³ bo nie wiem co jest w stanie ten pomiar podpowiedzieæ.Czy mo¿esz mnie troche nakierowaæ.
Pozdrawiam wszystkich, dziêkuje za podpowiedzi i zaproszenie.
  
 
przytkany filtr, to ma³y wydatek paliwa na listwie i comp ¿eby wyregulowaæ sk³ad zwiêksza czas otwarcia wtryskiwacza i st±d te wskazania na wy¶wietlaczu. zapch nie dopalonej mieszanki to efekt z³ego rozpylenia paliwa, .... wymieni³ bym filtr
  
 
Cytat:
2006-10-05 21:07:32, omegolotC30NE pisze:
przytkany filtr, to ma³y wydatek paliwa na listwie i comp ¿eby wyregulowaæ sk³ad zwiêksza czas otwarcia wtryskiwacza i st±d te wskazania na wy¶wietlaczu. zapch nie dopalonej mieszanki to efekt z³ego rozpylenia paliwa, .... wymieni³ bym filtr


Nie no bardzo ¶mia³a teoria ale wed³ug mnie nie ma ona pokrycia z rzeczywisto¶ci±.mówimy tu o wtrysku benzyny a nie o uk³adzie wtryskowym w 30 -to letnim kamazie który je¿dzi na mazucie.nigdy nie spotka³em sie ¿eby filtr paliwa w bezyniaku by³ tak zapchany ¿eby wyst±pi³y zale¿no¶ci które opisujesz.wed³ug mnie to rozwa¿ania teoretyka które wykszta³conego na "Auto ¦wiecie" lub "Motorze" które nie maj± nic wspólnego z warsztatow± praktyk± Sory kolego bez obrazy
  
 
w naszych starych furkach , które prawie nie widz± benzyny w baku (lpg) ¶ciany zbiornika koroduj± i bena ma kolor br±zowy a nie ¿ó³ty, zatkanie filtra paliwa jest mo¿liwe
  
 
Cytat:
W sumie to nigdy bym o tym nie pomysla³ bo nie wiem co jest w stanie ten pomiar podpowiedzieæ.Czy mo¿esz mnie troche nakierowaæ.
Pozdrawiam wszystkich, dziêkuje za podpowiedzi i zaproszenie.



Zawarto¶æ HC mówi nam czy ca³em paliwo jest prawid³owo spalone.
Dla mojego silnika górna norma wynosi 100ppm.
Na pomiarze przy goracym silniku mialem 15-20 ppm.
Dla porównania w corsie ¿ony by³o 1-3ppm.
Jak robi³e¶ analizê spalin ( koszt 20z³ w wa-wie) to na wydruku masz wszystko.
Na wolych obrotach ilo¶æ podawanego paliwa jest znikoma, a i sprê¿anie w przypadku k³opotów z silnikiem jest najbardziej widoczne. Zrobi³bym tak. Sprawdzi³ ilo¶æ HC. Je¶li ok szuka³bym poza wtryskami i silnikiem( t³oki zawory itp), a je¶li z³e to na pocz±tek ¶rodek do czyszczenia uk³adu paliwowego ( jeden zbiornik), po nim filtr paliwa wymieniæ koniecznie i sprawdzi³bym regulator ci¶nienia.
  
 
Witam.
Problem zapachu nie spalonego paliwa okaza³ sie ca³kiem z innej przyczyny.Zala³em zbiornik do pe³na dodaj±c ¶rodka czyszcz±cego uk³ad paliwowy i okaza³o sie ¿e jest dziurawy z t±d te opary.
Na razie mam problem z zakupem u¿ywki lub nowego w niskiej cenie.
Po ca³onocnej k±pieli silnika krokowego w srodku czyszcz±cym wygl±da jak nowy lecz silnik dalej zachowuje siê na luzie jak by by³ na ssaniu 1100obr do puki nie stan± ko³a w miejscu .Potem równiutkie 600obr.
Po wizji lokalnej u kolegi sss25 potwierdzi³y siê moje odczucia ¿e to nie jest normalne.Na razie nie mam pomys³u .
Pozdrawiam
  
 
Po wymianie filtra paliwa bez zmian.
  
 
Witajcie temat odgrzewam jak stary kotlet.
Po wymianie zbiornika na PCV z omy B powróci³em do punktu wyjscia. Spalanie w/g kompa dalej zawy¿one a praca silnika w czasie jazdy po wrzuceniu na luz jak by na ssaniu obr. ok. 1200.
Po fizycznym zatrzymaniu kó³ek obroty spadaja tak jak powinny cho¶ zda¿a siê ¿e wejd± jakie¶ dzikie na ok 2000 i tak trzyma ,dopiero po wy³/za³ kluczykiem stacyjki poracaja do normy.
W tym momencie zakupi³em on-line kable wn bo zauwa¿y³em przy tej pogodzie ¿e na zimno bardzo nie równo pracuje silnik.Czy mo¿e byc to przyczyn± tamtych k³opotów?