MotoNews.pl
1 [MKVII] blok silnika-jest korek spustowy płynu chłodzącego? (259207/45) - NT
  

[MKVII] blok silnika-jest korek spustowy płynu chłodzącego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy w zetecu 1,6; 90 KM (11/97) jest korek spustowy płynu chłodzącego?. Na 97 str. "Obsługa i naprawa ford eskort" wyd. Auto
jest pokazany korek spustowy (śruba - 10 klucz) w bloku silnika
( blisko koła zamachowego, parę centymetrów od dwubiegunowego gniazdka ), odkręcam tę śrubę i nic nie leci. Wkładam drut, wchodzi na ok. 15 cm - po wyciągnięciu są na nim ślady oleju. Wkładam ten drut ponownie podczas pracy silnika i "coś" go złapało, że ledwo wyciągnąłem. Proszę o szybką podpowiedź ess stoi rozgrzebany, - czyściłem układ chłodzenia.
  
 
Korek spustowy płynu chłodzącego jest tylko w chłodnicy w dolnym lewym rogu (taka plastykowa śruba).
Nie słyszałem, żeby w bloku silnika było


Przepraszam znalazłem faktycznie jest.
A odkręcałeś wcześniej korek przy chłodnicy? jak tak i spuściłeś wodę to nie masz po prostu płynu już musisz pozakręcać korki i nalać nowy


[ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2011-07-09 19:35:38 ]
  
 
Cytat:
2011-07-09 18:45:41, COYOTE-25 pisze:
A odkręcałeś wcześniej korek przy chłodnicy? jak tak i spuściłeś wodę to nie masz po prostu płynu już


Nie odkręcałem wcześniej korka z chłodnicy, chciałem spuścić najpierw z bloku. Wydaje się, że w moim silniku śruba w bloku (koło czujnika ciśnienia oleju) odkrywa kanał do skrzyni korbowej a nie kanał bloku z płynem chłodzącym. Tylko po co? i w takim razie, gdzie jest korek w bloku?
  
 
A na co Ci ten korek w bloku? Najniższym punktem i tak będzie korek spustowy w chłodnicy... Ja osobiście nie słyszałem o korku do cieczy chłodzącej w bloku silnika. Są tylko te korki zabezpieczające przed rozsadzeniem bloku jak płyn w zimie zamarza.
  
 
Czyściłem układ chłodzenia silnym roztworem kwasu. W instrukcji jak byk stoi, że w bloku jest korek spustowy, skoro nie leci przez niego woda 1-sze skojarzenie - zapchałem kamieniem korek, więc trzeba przepchać