Kolejny rebus???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od chwili zakupu obenie posiadanej przeze mnie Omy mam same zagwozdki. Niechodzi o jej stan techniczny ale o różnice w wyposażeniu w stosunku do innych 2,5 TD. Kolejna naszła mnie po 2 miesiącach użytkowania. A mianowicie chciałem dokonać wymiany oleju w ASB i podczas wymiany oleju w silniku stwierdziłem,że moja skrzynia ma jedną miskę olejową natomiast sklepy sprzedają po dwie uszczelki do misek olejowych. Przez rozpęd przy wymianie oleju w silniku nie poszukałem oznaczenia skrzyni co znacznie by pomogło w ustaleniu stanu rzeczy a w chwili obecnej nie mam możliwości zjechania na kanał. Niemniej w poprzedni piątek lub czwartek wraz z Brutalem rzucaliśmy okiem na parkingu pod samochód i obaj doszliśmy do wniosku, że jest inna niż u niego. Kolejne spostrzeżenia to to, że włącza mi się jakiś bieg wyższy przy ok. 120 km/h czego nie miałem w poprzedniej Omie. Niemniej dzisiaj przejrzałem EPC i stwierzdiłem istnienie 5-biegowej ASB. Jeżeli ktoś ma doświadczenia w tym zakresie no ewentulane oznaczenie i gdzie można je znaleźć w tych samym miejscu co w przypadku 4-ro biegowej? Chcę po prostu wiedzieć co mam. Z góry dzięki.
Pozdrawiam
  
 
ja nie pomoge... ale zapytam jak Ci sie sprawuje maszyna ? - czy to jest TDS czy DTI ?

poza tym ile w tej wersji pali, bo sie mocno zastanawiam nad zmiana

pzdr
dz
  
 
Moja to TD. Spalanie wszystko zależne od stylu jazdy ale na trasie 7,5 do 8,5 w mieście na emeryta 10,5 agresywniej 11,5. Takie są moje spostrzeżenia i wyniki na kompie. Poprzednią miałem też TD tylko o rok młodszą ale z innym automatem i do tej trochę mi się trudno przyzwyczaić.
  
 
Cytat:
2006-11-12 10:55:50, dominikzzz pisze:
ja nie pomoge... ale zapytam jak Ci sie sprawuje maszyna ? - czy to jest TDS czy DTI ? poza tym ile w tej wersji pali, bo sie mocno zastanawiam nad zmiana pzdr dz



Na forum jest w około 20 postach napisane, że nie ma TDS w Omedze, a Ty jak na złość...
  
 
od dobrze.... stara generacja czy nowe DTI...

pzdr
dz
  
 
czesc gieroy
poszperałem troche w TISie i znalazłem takie dane na temat tej nowej skrzyni:

W Omedze-B z silnikiem Y 25 DT montowana jest po raz pierwszy 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów z elektronicznym układem sterowania i ze sprzęgłem przekładni hydrokinetycznej.

Jest wyposażona w pompę łopatkową z układem regulacji tłoczenia oleju, która dopasowuje ilość tłoczonego oleju do aktualnych warunków jazdy.

Do przenoszenia napędu wykorzystuje się 9 sprzęgieł (z płytkami jednostronnie pokrytymi materiałem ciernym) i 4 sprzęgła jednokierunkowe.


Przełożenie

1. bieg
2. bieg
3. bieg
4. bieg
5. bieg
Bieg wsteczny

3,42
2,21
1,60
1,00
0,75
3,03



Okres wymiany

Automatyczna skrzynia biegów 5 L40-E jest napełniana olejem przekładniowym, którego nie wymienia się przez cały czas eksploatacji.

Filtr siatkowy oleju

Po naprawach, które wymagają wymiany miski olejowej skrzyni biegów, należy wymienić filtr siatkowy i olej przekładniowy.



Kontrola poziomu oleju

Automatyczną skrzynię biegów 5 L40-E napełnia się przez otwór (1) przy pracującym silniku do momentu, w którym z tego otworu zacznie wyciekać olej przekładniowy.

Przy pracującym silniku olej przekładniowy podgrzewa się do temperatury 30-50 °C (pomiar temperatury za pomocą TECH2). Podczas nagrzewania się skrzyni biegów nadmiar oleju przekładniowego wypływa otworem przelewowym. Po osiągnięciu przez olej przekładniowy temperatury ok. 40 °C zamyka się otwór przelewowy.

no to tyle
  
 
Thx ilku. Dzięki twoim informacjom znalazłem dobry opis tej skrzyni jest pod linkiem
5 L40-E
Jutro będę na kanale to dokładnie sobię obejrzę co to za ptica. Dominikzzz jak piszę TD znaczy silnik X lub U25DT jeżeli DTI do Y25DT także chyba już wszystko jasne.

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: gieroy dnia 2006-11-12 21:33:49 ]