MotoNews.pl
  

Wymiana silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć.Jestem pierwszy raz na forum i mam pytanie dotyczace silnika.Miałem w swoim essiku silnik 1.8 16V DOHC 105KM.Miałem,bo "specjaliści" przy wymianie oleju i zle dokrecili korek.Po jakims czasie jadac w trasie wykrecił sie korek,wyciekł olej i...zatarł sie silnik.Pracował bardzo krótko ale niestety wysoka temperatura dała mu rade !Szukam teraz silnika na zmiane i biore pod uwage również wiekszy motor.Czy dużo problemów bedzie przy zmianie na silnik 2.0 150KM?..
  
 
Musisz pomyśleć o komputerze bo ze 105 nie podejdzie. A jak uda Ci się kupić silnik to też kupisz goły Czyli bez skrzyni, kompa i listwy wtryskowej.

He jak mi wymienili pasek rozrządu to zrobili dziure w bloku tez mi olej wyciekł ale na szczescie zauważyłem to na czas.

Wiem że kolega escort1992 ma taki silnik 1,8 105 znajdź go na forum. Silnik jest goły!!
  
 
Jestem wsciekły bo nie mam auta juz prawie trzy tygodnie!Znalazłem kiedyś na allegro 2.0 16V DOHC cały kompletny,tylko bez skrzyni.Gość cenił sobie ten silnik na 1500zł..ew.doszła by skrzynia..
  
 
Jesli ktos bedzie cos wiedział o takim silniku niech napisze.Bede bardzo wdzieczny za kazde info na ten temat...(pokaże sie wieczorem na forum)..
  
 
Zmieniajac na 2,0 poza skrzynia i silnikiem musisz liczyc sie tez z wymiana komputera sterujacego, instalacji elektrycznej silnika i sanek pod silnikiem. Wszystko ladnie pasuje i jezdzi sie duzo przyjemniej.
Jezeli chcesz kupic dobry komplet zglos sie do kolegi Janek-RS -sam od niego bralem komplet i wszystko chodzi bezproblemowo
  
 
Cytat:
2006-10-20 19:11:03, borys pisze:
Zmieniajac na 2,0 poza skrzynia i silnikiem musisz liczyc sie tez z wymiana komputera sterujacego, instalacji elektrycznej silnika i sanek pod silnikiem. Wszystko ladnie pasuje i jezdzi sie duzo przyjemniej. Jezeli chcesz kupic dobry komplet zglos sie do kolegi Janek-RS -sam od niego bralem komplet i wszystko chodzi bezproblemowo



tia
  
 
Czyli właściwie najlepiej byłoby założyć ten sam model.Najmniej bedzie wtedy problemów.Nie bedzie potrzeba zadnych zmian...
Jade dzisiaj obejrzec jakis motorek bo dostałem cynk ze maja na skladziku....moze wreszcie cos drgnie...
  
 
Cytat:
2006-10-20 17:21:57, Waldeczek pisze:
Jestem wsciekły bo nie mam auta juz prawie trzy tygodnie!Znalazłem kiedyś na allegro 2.0 16V DOHC cały kompletny,tylko bez skrzyni.Gość cenił sobie ten silnik na 1500zł..ew.doszła by skrzynia..


stanowczo stanowczo odradzam,to naprawde głupi pomysł
poważnie przechodze to na własnej skórze i powiem ci że nie warto bo swap zaczyna sie od słów tylko a kończy na aż...
Wierz mi że nie tylko bo okazuje sie że cała masa drobiazgów nie pasuje.... mechanizm zmiany biegów czasem pompa paliwa, czasem brak czegoś w instalacji, obudowa filtra powietrza, czasem regulator samoregulator sprzęgła i długość rurek podciśnieniowych kabli itp więc dla świętego spokoju zainstaluj tam to co było i zaoszczędzisz sobie wydatków i kłopotów
  
 
Bylem dzisiaj po silniczek...i niestety narazie nic nie kupiłem.Mieli na składzie 2-litrówkę ale mi odradzili własnie z powodu kłopotów z dograniem wszystkiego.Remarq masz racje...najmniejszy kłopot z montażem tego samego motoru.Jak go znajde... ..
  
 
jesli chodzi o 2.0 takze odradzam... ja takze przez to wlasnie przechodze i ciagle trzeba cos nowego, a koszta chyba sie nie konczą


[ wiadomość edytowana przez: RysiekLBN dnia 2006-10-22 02:00:06 ]
  
 
oj chlopaki... ale ile radosci z jazdy pozniej jak juz pokonczycie Wasze przerobki to bedziecie z siebie i z autka dumni
  
 
Niestety Swap jest zabiegiem mozolnym i pochłaniającym dosć sporo kasy W warszawie jest takie miejsce gdzie robią to w jeden dzień.Co do gratów to praktycznie trzeba zmienić wszystko z pod maski i koszt takiego zestawu wynosi 2500zl.
Do tego trzeba jeszcze zmienić uszczelki zalać nowe płyny oleje itd...tak więc szacowany koszt całego zabiegu zamyka sie w granicach 4-4,5 tyś zł.
Więc jezeli nie jesteś przygotowany na taki wydatek to lepiej szukaj samego silnika....z tego co mi wiadomo 1.8 105 koni chodzą w cenie 500-800zł max
  
 
Zobacz na ta stronke to cię zainteresuje Silnik RS 2000

Pozdrawiam
  
 
Mam w końcu silniczek.Przytargałem go dzisiaj.Jeszcze tylko montaż,próba....i w końcu wróce do mojego autka!
  
 
Ja bym dał sobie siana. Sprzedał XR3 a w zasadzie to co po nim zostało i kupił RS2k bo cenowo może wyjśc podobnie jak cena swapu. A co prawdziwy RS to prawdziwy

Ale takie jest tylko moje zdanie
  
 
Myslałem o tym,ale wziałbym grosze za niego.Zwlaszcza bez silnika....silnik udało mi sie dostać za niezlą kase wiec najpierw go zamienie.Zwłaszcza ze wymiane bede miał prawie za darmoche..
  
 
Aaa no to good lucke!! Oby zapier****** jak na RSa przystało. Zobaczysz frajda jest wtedy wielka
  
 
Moj essik znowu zyje !Wymaina silnika i podłaczenie przebiegło pomyslnie.Wszystko jest ok.Koniec 5 tygodniowego postoju !Teraz jeszcze tylko trzeba wszystko dokładnie obejrzec,sprawdzic płyny,oleje, rozrzadzik...przygotowac do zimy.Zmiana oponek na zimowe i jazda!
  
 
Dawno mnie tu nie było,ale stresy miałem !Moja radośc co do jazdy była przedwczesna.... silnik ktory zmieniłem co prawda działał ale bez remontu by sie nie obeszło....padaczka!!Jestem na etapie zmiany kolejnego silnika ale kosztowało mnie to wiele nerwów...ale nie obeszło sie bez problemów jak zwykle zresztą !...Za dwa,trzy dni odpał kolejnego silnika...chyba zostane zmieniaczem silników !