MotoNews.pl
9 Zawór EGR (47273/89) - NT
  

Zawór EGR

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy prosze o pomoc gdzie w silniku MPI w poniaczu jest zawor EGR, szukam szukam i nie widze (chyba slepy jestem ). Bede wdzieczny za pomoc Zdjecia z zaznaczonym zaworem mile widziane.
  
 
poniacz to chyba powinien być podobny do s-coupe....zreszta wszytkie silniki sa takie same mniej wiecej.....poizej masz linka i tam troszke wiadomości i rysunki EGR....... jak by nadal było cięzko znaleźć to pomożemy. pozdrawiam.

fajna strona co tam jest duzo fajnych danych
  
 
Super

WIELKIE DZIEKI!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
wczoraj znalazlem troche czasu,wiec wziolem sie za male dlubanko przy poniaczu.Korzystajac z porad Zabela zabralem sie za EGR i PVC.Raz do roku oddawalem auto do serwisu na kontrole,ale po tym co zobaczylem stwierdzam ze chyba nigdy nie sprawdzali oni tych systemow.Owszem z Pvc nie bylo problemu,zaworek dzialal jak nalezy,wiec przeczyscilem go i gumowy wezyk do kolektora.Tragedia byla z Egr-byl tak zapchany ze nie mial mozliwosci wykonania zadnego ruchu.Przeplukalem kanaliki i wydmuchalem caly syf-teraz dziala elegancko.Na tym sie jednak nie skonczylo-zostalo jeszcze czyszczenie ssacego bo po wyjeciu egr srednica gniazd w kolektorze(pod egr) przez nagar zmniejszyla sie o polowe,ale za to wezme sie przy nastepnej chwili wolnego czasu.
  
 
Czy ten zawór EGR i PCV ma jakiś wpływ na rozruch zimnego silnika??
Walczę z tym już trochę czasu i wciąż nie mogę dojść co jest problemem trudnego rozruchu w temperaturach poniżej 12 C.
Musi być jakieś wytłumaczenie tego zjawiska. Poza tym po rozruchu zimnego silnika i wciśnięciu pedału gazu silnik gaśnie. Mimo czyszczenia gaźnika i ustawiania na analizatorze problem nie zniknął... Pomóżcie coś bo coraz bliżej do zimy!!!

Czy zbyt wczesny zapłon może być przyczyną pojawiania się tej dziury po wciśnięciu pedału gazu???
  
 
PCV - Positive Crankcase Ventilation (valve), służy - jak sama nazwa wskazuje - do jednokierunkowej wentylacji pokrywy zaworów. Po pewnym czasie pracy silnika opary oleju oraz nagar zapychają ten zawór, lub też unieruchamiają kulkę, która powoduje, że cyrkulacja powietrza odbywa się tylko w jedną stronę.
Powietrze wpływa do komory poprzed odmę wnetylująca, która odchodzi od gumowego węża łączącego filtr powietrza z przepustnicą. Następnie - jeśli ciśnienie odpowiednio wzrosło, powietrze jest dalej zasysane do kolektora dolotowego właśnie przez zawór PCV. Jeśli jednak zawór jest uszkodzony, to wypuszcza on powietrza a powstała próżnia zabiera je z kolei z kolektrora dolotowego. W efekcie silnik się dusi - wystarczy zdjąć gumowy przewód z zaworu PCV podczas pracy silnika - powinien on natychmiast zgasnąć. Jego wada lub zabrudzenie może powodować kłopoty z wolnymi obrotami. Warto go więc co jakiś czas sprawdzić, przeczyścić lub wymienić, jesli jest zniszczony.

EGR - Exhaust Gas Recirculator. Jest to zawór sterowany podciśnieniem a służy do skierowania części gazów wydechowych z powrotem do kolektora ssącego.
Jest on zbudowany z przypony, sprężyny i trzpienia, który zamyka lub otwiera przepływ. W stanie spoczynku jest zamknięty gdyż sprężyna naciska na przyponę, która zamyka trzpień. Kiedy wytworzy się odpowiednie podciśnienie (próżnia) przypona wychyla się w drugą stronę i otwiera zawór. Sprawność zaworu zależy od wielu rzeczy - od sprawności sprężyny (jeśli jest uszkodzona to zawór nie zamyka się i w efekcie można mieć kłopoty z uruchomieniem silnika), sprawności membrany, sprawności układu podciśnienia (w tym zaworu sterowanego temp. silnika) oraz stopnia nagromadzenia nagaru na końcówce trzpienia. Szczególnie gdy silnik pali olej należy dbać o ten zawór, gdyż gromadzi się tam wtedy sporo nagaru i może uniemożliwić poprawne jego zamknięcie oraz pracę. Warto wtedy użyć przedstawionego na jednej ze stron spraju do czyszczenia gaźnika i dokładnie umyć wnętrze zaworu.

Wszystkie info wziete ze strony Krzyzaka
  
 
Aha czyli wypadałoby odejść nieco od gaźnika i przyjrzeć się jednak tym wynalazkom... OK dzięki. Jak przejrzę te urządzenia i coś się poprawi to dam znać.
  
 
No tak. Przejrzałem, oczyściłem zawór EGR i PCV i auto jak zapalało tak zapala. Nawet powiedziałbym, że trochę gorzej bo nie na wszystkich cylindrach teraz. Przewody, świece, aparat są OK. Nie wiem co to może być. Zawór EGR był zatarty. Chodził, ale trzeba było dużo siły do tego. Teraz go rozruszałem i widać, że jest ok. Ale to z nie jego powodu jest coś nie tak.
  
 
A sprawdzales czujnik temp. silnika( taki pod kolektorem dolotowytm z dwoma kablami ) Moze nawala ci ten czujnik a on odpowiedzialny jest za ssanie
Dane czujnika do sprawdzenia miernikiem:
0stC - 5,9kOma
20stC - 2,3kOma
40stC - 1,1kOma
80stC - 0,3kOma

A sprawdzalws bledy ECU??

[ wiadomość edytowana przez: karol208 dnia 2006-11-29 17:34:59 ]
  
 
Niestety (albo stety) nie posiadam ECU, a ssanie mam ręczne. Może tylko wadliwie działać zawór termiczny sterujący podciśnieniem. Tego jeszcze nie sprawdzałem bo i nie mam jak tego sprawdzić. Trzeba zaryzykować i kupić nowy.

Istnieje jeszcze możliwość, że te 9 lat temu jakiś pseudo-mechanik rozłączył przewody podciśnieniowe a potem je źle połączył. Niestety w Shop-Manualu nie rozumiem schematu jaki oni tam zamieścili. Może ktoś ma to jakoś przystępnie rozrysowane (zasilanie CONV)?

Pozdrawiam