Odpadła osłona paska rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam problem odpadła mi osłona paska rozrządu okazało się że górna sróba jest urwana w bloku a dolna wyrwana jest ze stopką z bloku,w wakacje mechanik zmieniał mi rozrząd i nie mówił że coś nie jest tak, teraz nie wiem jak ją przymocować czy ktoś ma jakiś pomysł trochę się boje jeździć bez osłony
  
 
Chopie, jak odpadła ci osłona z mocowaniami to nie jest dobrze. Sprawdź czy nie była wcześniej klejona / spawana. Jeżeli tak to istnieje podejżenie, że złamała się w kontakcie np z podłużnica przy dużym dzwonie. Innej możliwości szczerze mówiąc nie widzę.
Teraz pozostaje ci chyba tylko poszukanie możliwości pospawania mocowań lub przymocowania jej inną "obejściową" metodą.
Chyba nikt w klubie nie miał podobnego przypadku. Można jedynie zastosować metody analogiczne jak w przypadku szpilek kolektora wydechowego.

  
 
Witam.
U mnie nie odpadła całkiem tylko ukręciłem górną śrubę mocująca przy wymianie paska.
Teraz jest taka prowizorka .Sprężyna zaczepiona jednym końcem za otwór po śrubie w pokrywie,a drugi koniec podłożony pod pokrywę świec.

  
 
z tego co wiem to nie było dzwona ale pękł pasek rozrządu i ktoś próbował dostać się tam na chama czy są jakieś kleje które by się nadawały , żeby skleić mocowania do bloku, albo jakieś dodatkowe mocowania zastosować może by pomogło do następnej wymiany paska, niestety sama sprężyna nie utrzyma całej osłony.
  
 
a mam jesze pytanie do kolegi tomtu rura nr.13 gdzie ona jest podłączona bo u mnie jest zaślepiona i czy jest ona potrzebna czy można bez niej żyć.
  
 
Ja ci odpowiem.Ta rura to rezonator powietrza starego typu.Jest zaślepiona,bo tak powinno być. . Na pytanie czy jest potrzebna sam sobie odpowiedz:Jak ją zdejmiesz,to którędy silnik będzie zasysał powietrze?? Przez filtr powietrza,czy przez otwór po rezonatorze????
  
 
Cytat:
2006-11-25 22:22:38, JaRabbit pisze:
Ja ci odpowiem.Ta rura to rezonator powietrza starego typu.Jest zaślepiona,bo tak powinno być. . Na pytanie czy jest potrzebna sam sobie odpowiedz:Jak ją zdejmiesz,to którędy silnik będzie zasysał powietrze?? Przez filtr powietrza,czy przez otwór po rezonatorze????


A jaki jest nowy typ i co to za różnica ?
  
 
stary typ,to zaślepiona rura.nowy typ,to coś w rodzaju kanciastego zbiorniczka.Od 97 roku w górę.Czy coś daje,nie wiem.Ale ładniej wygląda
  
 
Dzięki.






  
 
Cytat:
2006-11-28 23:13:33, JaRabbit pisze:
stary typ,to zaślepiona rura.nowy typ,to coś w rodzaju kanciastego zbiorniczka.Od 97 roku w górę.


Z tym wyposażeniem według roczników w górę czy w dół to bym uważał, bo ja mam na przykład 98 i "stary" rezonator (patrz też bimbaj od świateł u piotr'ka).
  
 
Witam !
ja jestem początkującym użytkownikiem Espero.. Proszę mi powiedzieć co to za wynalazek oznaczony numerem 16 na zdjęciu -tomtu- ?
  
 
.....I te wężyki a,b,c też mnie interesują
  
 

Cytat:
ja jestem początkującym użytkownikiem Espero.. Proszę mi powiedzieć co to za wynalazek oznaczony numerem 16 na zdjęciu -tomtu- ?



czujnik ciśnienia bezwględnego w kolektorze !!!!
  
 
Cytat:
.....I te wężyki a,b,c też mnie interesują



to wężyki podciśnienia do EGR, konsoli ogrzewania i skraplacza par paliwa ze zbiornika ( jeden z nich sie rozgalęzia do czujnika cisnienia)
  
 
Cytat:
2006-11-29 14:40:51, Walus pisze:
Z tym wyposażeniem według roczników w górę czy w dół to bym uważał, bo ja mam na przykład 98 i "stary" rezonator (patrz też bimbaj od świateł u piotr'ka).


W moim '98 też orginalnie była rura i brak dolnego rezonatora.
Ten dolny (w błotniku) już sobie zakupiłem i założyłem, teraz czekam na okazję, by kupić ten "kanciasty" rezonator