Sprzeglo, plyn, odpowietrzanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos moze mi podac recepte na odpowietrzenie ukladu sprzegla i zaproponowac jakis konkretny plyn do tegoz?
Utrudnienie - zrobic to bez udzialu dodatkowych osob.

Jesli wciskam pedal sprzegla powoli - dobijam bez problemu do podlogi, ale nie rozsprzeglam skrzyni. Jezeli wciskam pedal szybko - problemu nie ma..

Po 'sflaczeniu' sprzeglo nie dziala kilka minut - pozniej wraca do normy.

Uklad zalalem olejem od wspomagania i moze w tym tkwi problem?

Pozdro,
L
  
 
Sprzęgło płynem do wspomagania !!! Dlatego masz problemy. Wysprzęgnik hydrauliczny pracuje na płynie hamulcowym (DOT 3, DOT 4). Niestety odpowietrzyć układu samemu się nie da.
Pozdrawiam
  
 
Powinieneś użyć płynu hamulcowego DOT3 lub DOT4.


Odpowietrzenie bez udziału drugiej osoby to ciężka sprawa; może jakiś patent z cegłą na pedale sprzęgła.... no nie mam pomysłu
  
 
Teraz musisz przepłukać układ wspomagania sprzęgła DOT3/4 aby pozbyć się "tego czegoś" od wspomagania kierownicy

  
 
E-gen ma 100% racji !!!
Czego ty tam nalałeś ???
  
 
Witajcie
Wiecie panowie jak sie zmienia plyn hamulcowy w serwisach??
Otoz robi to jeden czlowieczek jest taka specjalna maszynka ktora pod cisnieniem tloczy plyn do zbiorniczka. Nie trzeba dotykac pedalu jak samo sie odpowietrza i napelnia nowym plynem.oczywiscie odkreca sie odpowietrzniki.

Moze ktos z was juz zrobil taka maszynke??
  
 
Niestety nie posiadam takowej maszynki ale kiedyś też byłem zmuszony odpowietrzać samemu - ale hamulce.
Po prostu odkręciłem odpowierznik i zalewałem zbirnik płynem aż przeszedł cały obieg (było widać bo stary płyn był brudniejszy).
Długo to trwa ale działa - hamulce były ok.
Myślę że ze sprzęgłem też można tak zrobić (nie deptając oczywiście pedałem).
  
 
Wiedzialem, ze cos skwasilem, ale akurat w garazu mialem tylko plyn do wspomagania ) Na marginesie - przejechalem na tej konfiguracji okolo 400 km

No to do konkretow:
-Odpalam silnik czy nie?
-Odkrecam odpowietrzenie
-Rytmicznie pompuje pedalem sprzegla, czy trzymam wcisniety?
-Zbiorniczek zalewam pod korek? Czy do linii max?
-Kiedy zakrecam odpowietrznik na pompie?
  
 
Na tej stronie znajdziesz procedurę strona Krzyżaka
  
 
Najpierw przepłucz cały układ z tego co nalałeś wcześniej. Luzujesz odpowietrznik tak żeby płyn ściekał pilnując żeby cały czas był płyn w zbiorniczku, pompujesz pedałem aż pokaże ci się płyn hamulcowy na odpowietrzniku.
Teraz odpowietrzanie:
-zakręcasz odpowietrznik
-pompujesz pedałem kilka razy (pełny zakres ruchu)
- trzymając wciśnięty pedał odkręcasz odpowietrznik (wpadnie w podłogę)
-zakręcasz odpowietrznik
- czynność powtarzasz dopuki nie zacznie lecieć czysty płyn (bez bąbelków powietrza i zanieczyszczeń)
-płyn w zbiorniczku powinien być cały czas na max
-na koniec ustalasz poziom płynu w połowie międzi min i max i to tyle
Powodzenia i pozdrawiam