| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-16 22:48:44 Na wstępie powiem, że mam najprostrzą instalację gazową, na której silnik pracuje idealnie.
W sobotę zamierzam dobrać się do wtryskiwaczy aby je wyczyścić, bo nie mam już innych pomysłów. Zalałem środek STP do czyszczenia układu paliwowego, wstępnie wyeliminowałem regulator ciśnienia paliwa. Zrobiłem to poprzez chwilowe zaciśnięcie wężyka na powrocie paliwa. Odłączając poszczególne wtryski nie widać znaczących różnic, choć wydaje się, że stosunkowo najmniejszy wpływ miało odłączenie wtrysku na pierwszy cylinder z lewej strony. Kasowanie mapy adaptacyjnej poprzez odłączanie akumulatora i ponowne uczenie w/g instrukcji nie przynosi pożądanych efektów. Poradźcie co można jeszcze począć?!?! |
desperos Klubowy Weteran ![]() Volvo V70 II Lublin | 2006-11-16 22:52:31 sprawdz pompe paliwowa moze nie daje cisnienia |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-17 22:19:13 Opisanym przeze mnie objawom towarzyszy jeszcze jeden.
Na mojej instalacji gazowej mam do czynienia z pojawiającym się pomarańczowym światełkiem "check engine". Do tej pory jak tylko w takiej sytuacji przerzuciłem auto na benzynę lampka gasła po ok. 10s. Teraz świeci i świeci. Zrobiłem to co piszesz desperos, ale nie na zegar tylko sposobem domowym jaki poradził mi kolega. Dzięki tej metodzie można również sprawdzić regulator ciśnienia. Taki objaw jaki występuje u mnie świadczy, że pompa paliwa pracuje i daje jakieś, nienajgorsze ciśnienie, skoro samochód można rozpędzić do maksymalnej prędkości. Powiem jak to zrobić może i Wam się przyda. Zaciskasz przewód powrotny paliwa za regulatorem ciśnienia. Przy niesprawnej pompie i/lub regulatorze objawy powinny ustąpić. W sytuacji gdy ten układ jest sprawny ciśnienie mocno się podniesie. Z tego powodu lepiej stopniowo zaciskać wężyk, choć wydaje mi się, że uszkodzić się nie powinno nic. |
maskekk Pzn | 2006-11-18 14:54:53 Mozesz miec slaba wache badz wtryski slabo pyla. |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-18 20:17:29
Pytanie jak to sprawdzić? Książkę serwisową przeglądnąłem, ale tam nić na ten temat nie ma. Jeszcze gorzej jest w książce Morawskiego Co miałeś na mysli pisząc wache? [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-11-18 20:19:00 ] |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2006-11-18 20:50:40 skoro swieci sie check engine to powinienes zaczac przeciez od odczytania kodow bledu a nie krazyc po omacku |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-18 21:17:09
Masz rację. Zrobiłem to jakiś czas temu ale nie podałem, bo wydawało mi sie mało istotne, poniważ wszystkie, jak przeczytałem na Forum, sa typowe dla jazdy na gazie i tak: 12 - Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS 32 - Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu 53 - błąd immobilisera (Kody odczytałem zwierając piny A i B złącza diagnostycznego) Dziś nawet, nie wierząc specjalnie w powodzenie, dobrałem się do EGR. Wydaje się, że jest to element prawie bezawaryjny. Nawet nie było co czyścić. Lekki nagar nie utrudniał mu pracy. To wybrane fragmenty z Forum:
|
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-19 11:57:59
co do bezawqryjności egr śmiałbym polemizować. Sprawdź go bez rozbierania - odepnij biegnący doń od przepustnicy wężyk i zassij paszczą - powinieneś wyczuć, że w egr coś się dzieje, ponadto zasssany egr powinien trzymać ciśnienie. Najczęstszą przyczyną awarii egr w espero jest rozszczelnienie się membrany |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-20 23:58:17
Sprawdzę to i dam znać [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-11-20 23:59:01 ] |
Outcast Bmw 528i E39 Różyny | 2006-11-21 00:03:32 to ze nierowno pracuje to moze byc takze immo ktore swiruje i powiedzmy jeden cykl odcina zaplon itp, wtedy mamy rozwiazany problem nierownej pracy silnika |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-21 00:22:45
Teoretycznie masz rację. Może byc i tak jak piszesz. Wydaje mi się to jednak mało prawdopodobne. Immobilizer odłącza zapłon i pompę paliwa. Trzeba by się przysłuchać czy aby pompa nie przestaje pracować. Robert_S Czy uważasz, że gdyby uszkodzona była membrana EGR silnik pracował by poprawnie na gazie? [ wiadomość edytowana przez: Piotr_W dnia 2006-11-21 00:25:09 ] |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-21 00:39:46
raczej nie... gdyby powodował anomali przy benzynie to podobne (lub większe) powinny mieć miejsce przy zasilaniu gazem. Gdyby puszczała membrana to jeszcze doszedłby problem 'lewego' powietrza na lpg. ale czemu go nie sprawdzić skoro to tak proste... [ wiadomość edytowana przez: Robert_S dnia 2006-11-21 00:49:14 ] |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-21 11:40:29
Bardzo cenie sobie Twoje posty i uwagi na Forum. Są bardzo trafne, więc na pewno sprawdzę to, sprawdzę tyle, że wczoraj odczytałem Twój post około północy. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-21 12:09:27
dziękować, dziękować! ![]() |
![]() Zwierzu Octavia 2 Warszawa | 2006-11-21 14:51:41 A możę to kwestia filtra paliwa i "smułów " w baku??
Tak mi przyszło do głowy ![]() |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-21 23:28:07
Jest to jakiś pomysł, jednak w takim przypadku samochód raczej nie byłby w stanie osiągać prędkości maksymalej. |
Piotr_W Daewoo Espero 2.0 CD Tarnobrzeg | 2006-11-24 07:03:00
Wczoraj zrobiłem sobie "profesjonalne" urządzenie do testowania szczelności - strzykawka. To był strzał w 10. Rzeczywiście mam dziurawą membranę. Okazuje się, że to była przyczyna, że nie gasł check engine po przejściu na benzynę. Tymczasowo zaślepiłem wężyk idący do EGR z kolektora, więc EGR jest w stanie spoczynkowym. Zastanawiam się, czy tak pozostawiona modyfikacja EGR nie odbije się niekorzystnie na pracy silnika, bo na środowisku z pewnością? Czy taką membranę można wymienić lub zregenerować? Widzę, że EGR kosztuje ok 200zł. Niestety nie ustąpiły objawy nierównej pracy silnika i braku mocy na benzynie. Dziękuję za dotychczasową i proszę o dalszą pomoc w tej sprawie! |
maskekk Pzn | 2006-11-24 15:41:47 Moj esperak od nowosci lata z zaslepionym egr. wlasnie tak jak Twoj teraz, mam zdjety wezyk. nic sie nei dzieje a raz tlyko blad wrzcil egr. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2006-11-24 16:42:44
egr mozna bezkarnie wywalic, silnik tego nie odczuje zbytnio... Może minimalnie wzrosnać spalanie, ale to chyba nie do uchwycenia, trzoszeczke ucierpi też środowisko, bo w spalinach będzie minimalnie więcej tlenków azotu. Nieszczelna membrana egr powoduje, że silnik dostaje lewe powietrze, jeśli dziura jest spora to może przy lpg źle pracować i to wszystko. Ja też mam zaślepiony wężyk i auto hula. |