MotoNews.pl
  

Zamykanie ryglowanie funkcja komfort

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Chciałbym zapytać jak u Was działa funkcja komfort.

1. Czy zamki się zamykają zaraz po odpalniu czy po osiągnięciu pewnej prędkości.

2. Jaśli już się zamkną to (nie wyłączając silnika - jęśli kogoś chcemy wysadzić) jak je można otworzyć - tzn wystarczy pociągnąc klamkę czy trzeba podnieść ten trzpień.
  
 
To nie komfort tylko zabezpieczenie przed zlodziejami w miescie....
U mnie w Omedze tego nie ma. Mam w Megane. Dziala tak:
1. zamykaja sie po osiagnieciu pewnej predkosci
2. nigdy nie otwieraja sie same - trzeba odblokowac recznie
  
 
W mojej firmówce zamyka się po przekręceniu kluczyka a otwiera przy zgaszeniu silnika
  
 
Kiedyś miałem passata i tam działało to tak:

Po osiągnięciu pewnej prędkości zamykały się zamki.
Jeśli się chciało otworzyć drzwi, nie gasząc silnika to wystarczyło raz pociągnąć za klamkę - wtedy wyskakiwał trzpień, drugie pociągnięcie otwierało drzwi.

Miałem nadzieję że tutaj będzie tak samo.
  
 
nie nie będzie tak samo bo by się nie nazywało Omega,ale zawsze możesz zmienić auto.....
  
 
W Omedze działało mi to jak u Clebera. W Renówce sam muszę zamykać od środka, za to można spokojnie wysiadać. Drzwi same się odbezpieczają (tylko te jedne) i nie trzeba dwa razy pociągać. Mam nadzieję, że w razie dzwona też to tak zadziała
  
 
Cytat:
2006-11-15 13:10:44, miklo pisze:
W Omedze działało mi to jak u Clebera. W Renówce sam muszę zamykać od środka, za to można spokojnie wysiadać. Drzwi same się odbezpieczają (tylko te jedne) i nie trzeba dwa razy pociągać. Mam nadzieję, że w razie dzwona też to tak zadziała



W omedze miałeś taką funkcję??
  
 
Cytat:
2006-11-15 21:00:32, sewcio pisze:
W omedze miałeś taką funkcję??


Tak. Nie wiem, czy robił to alarm, czy to było fabryczne. Po prostu tak działało (i podobno nadal działa ).
  
 
No tak, jak miałeś dokładany alarm, to mogłeś mieć taką funkcję, bo fabrycznie nie ma takiego czegoś, przynajmniej ja jeszcze nie słyszałem, żeby ktoś miał.

Przem111 nie sprecyzował pytania, czy chodzi mu o fabryke, czy o dokładane rzeczy..., bo jeśli chodzi o dokładane, to wersji jest wiele.

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2006-11-18 10:27:51 ]
  
 
I takie i takie odpowiedzi będą bardzo pomocne.

Generalnie chodzi o to czy jak wsiadacie do auta, trach z łokcia w guzik - centralny się zamyka, to czy później musicie podnieść guzik czy wystarczy że pociągniecie za klamkę?
  
 
Cytat:
2006-11-18 18:53:42, przem111 pisze:
Generalnie chodzi o to czy jak wsiadacie do auta, trach z łokcia w guzik - centralny się zamyka, to czy później musicie podnieść guzik czy wystarczy że pociągniecie za klamkę?


U mnie musze trachnac z lokcia i pozniej podniesc guzik.
Jezeli w aucie wystepuje ryglowanie drzwi, to klamka sie nie otworzy guzika. To by wykluczalo to ryglowanie.
  
 
a u mnie jest tak , że jak zamknę "z łokcia" to już ręcznie od środka nie otworze - musze pilotem ( samoczynnie mi rygluje)
Wydaje mi sie , że coś (siłownik) jest zdupione bo tak chyba nie powinno być
  
 
wlaśnie tak jest... a powinno się otwierać tak:
jedno pociągnięcie klamki - wyskakuje guzik
drugie pociągnięcie klamki - drzwi się otwierają

dlaczego tak w omach nie ma, a może się coś zpsuło?

  
 
Cytat:
2006-11-19 00:33:34, przem111 pisze:
wlaśnie tak jest... a powinno się otwierać tak: jedno pociągnięcie klamki - wyskakuje guzik drugie pociągnięcie klamki - drzwi się otwierają dlaczego tak w omach nie ma, a może się coś zpsuło?


Toz ci ludziu pisze, w wypasionych wersjach masz ryglowanie drzwi.
Oznacza to, ze jak zamkniesz drzwi pilotem przez nacisniecie 2x guzika, to ryglujesz drzwi.
A to znaczy, ze jak jakis pier....lony zlodziej wlezie ci do auta przez szybe,
to nie otworzy drzwi nawet ze srodka. Klamka czy przez podniesienie guzika. Nie da sie.
Pewnie, zeby obnizyc koszty produkcji, drzwi dla Omegi z ryglowaniem i bez sa takie same.
Dlatego nie ma otwierania klamka od srodka zamknietych drzwi przez wcisniety lokciem guzik zamykania drzwi.
  
 
ja mam dokładane i jest tak :
ide do domu,zamykam z pilota (ryglowanie) i nie ma siły żeby drzwi od śrotka otworzyć (klameczka luźno lata,a cycka nie da się podnieść)
a jak wsiadam,odpalam to drzwi się zamykają,i TYLKO przez podniesienie cycka mogę kogoś wpuścić/wypuścić.

ma to swoje dobre i złe strony
ktoś niewtajemniczony (pasażer),kiedyś mi tą klameczke urwie
  
 
Cytat:
2006-11-19 01:06:24, KOLIBERk pisze:
ryglujesz drzwi. A to znaczy, ze jak jakis pier....lony zlodziej wlezie ci do auta przez szybe, to nie otworzy drzwi nawet ze srodka. Klamka czy przez podniesienie guzika. Nie da sie.


Da się spoko. Padł mi siłownik w prawych drzwiach z przodu po zaryglowaniu (w nocy mi wybili szybę, padał deszcz i pewnie się zmoczył). Ni ptaka nie mogłem ich otworzyć. Podjechałem do CarTech i panowie rach ciach sobie z nim poradzili i siłownik wymienieli. Tak więc spoko da się.
  
 
Cytat:
2006-11-20 09:01:29, miklo pisze:
Da się spoko.


No sluchaj, to prawda. Nie ma zabezpieczen idealnych.
Mozna jedynie poprawic fabryke