MotoNews.pl
10 Co ma wspomaganie kierownicy wspolnego z obrotami? (166550/45) - NT
  

Co ma wspomaganie kierownicy wspolnego z obrotami?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No wlasnie ,jak skrece kierownica troszeczke to obroty spadaja (ok.100 mniej)a jak skrece do oporu to silnik faluje.
Slyszalem ze jest czujnik odpowiedzialny za podnoszenie obrotow podczas pracy wspomagania ,jak go sprawdzic i gdzie on jest.
escort 1994 1.6 16v.
Objawy spadku obrotow sa takze ,jak zalaczy sie wentylator chlodnicy.
Jesli ktos wie o co tu chodzi prosze o rade.
  
 
zerknij pod spod auta, tak mniej wiecej obok chlodnicy od strony pasazera, jest czujniczek przy pompie wspomagania, zapewne masz urwane przewody od niego (wtyczka wychodzi w dol)
  
 
Jesli obroty spadaja tylko o jakies 100 to jest to zupelnie normalne.
krecac kierownica szczegolnie szybko wpomaganie zmuszone jest do intensywnej pracy potrzeba przepompowac wiecej oleju w maglownicy itd a ta energia nie wezmie sie z powietrza, tak samo jest w przypadku wentylatora, jego wlaczenie rownoznaczne jest ze sporym poborem pradu ktory musi nadrobic alternator
  
 
No fajno wiem gdzie czujnik jutro rano popatrze na te kabelki,ale to falowanie to tez moze byc przez to ?,mialem ostatnio problemy zkrokowcem po czyszczeniu jest duzo lepiej ale.. chyba jego czas nadszedl(slyszalem ze to bolaczka escorciakow i mondeo)orientujecie sie jaki typ do mojego silnika pasuje bo jest ich multum.
  
 
Cytat:
2006-11-21 23:20:42, markocieszyn pisze:
Jesli obroty spadaja tylko o jakies 100 to jest to zupelnie normalne. krecac kierownica szczegolnie szybko wpomaganie zmuszone jest do intensywnej pracy potrzeba przepompowac wiecej oleju w maglownicy itd a ta energia nie wezmie sie z powietrza, tak samo jest w przypadku wentylatora, jego wlaczenie rownoznaczne jest ze sporym poborem pradu ktory musi nadrobic alternator



no i po to jest czujnik cisnienia, na postoju, na wolnych obrotach, gdy komputer dostanie od czujnika znak ze jest praca wspomagania to podnosi obroty silnika o stowke.