Jaki akumulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie.
Kto mi doradzi jaki mam kupić akumulator żeby się nie poddał zimie w escorcie 1,8 TD
  
 
Na pewno nie oszczędzaj. Za aukumulator będziesz musiał zapłacić około 300zł i oddać stary. Ostatnio oglądaliśmy z Milenką aku do jej autka (1,8D) i Centra Futura kosztowała chyba 280zł z okragłymi klemami. Ja mam Banner`a nie narzekam zeszłej zimy spisywał się dobrze.
  
 
Miałem aku Hyper + 30 % mocy (540 A - 54 Ah) - i problemy z odpalaniem auta dwa lata.

Obecnie kupiłem Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu (760 A - 75 Ah) i dowiedziałem się jak mój "traktor" może szybko i ładnie zapalać aha zapłaciłem 314 PLN
np. Aku Centra Futura



[ wiadomość edytowana przez: Piotrunio dnia 2006-11-22 08:14:02 ]
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:12:12, Piotrunio pisze:
Miałem aku Hyper + 30 % mocy (540 A - 54 Ah) - i problemy z odpalaniem auta dwa lata. Obecnie kupiłem Centre Future o podwyższonym prądzie rozruchu (760 A - 75 Ah) i dowiedziałem się jak mój "traktor" może szybko i ładnie zapalać aha zapłaciłem 314 PLN



Jeszcze dodam po przeczytaniu posta Piotrunia, że 75Ah to moim zdaniem minimum do diesla
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:14:26, Raven pisze:
Jeszcze dodam po przeczytaniu posta Piotrunia, że 75Ah to moim zdaniem minimum do diesla




tak - tylko że z tej serii aku CENTRY większy nie wejdzie do auta - chyba że rozbierać podszybie to tak.
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:17:54, Piotrunio pisze:
tak - tylko że z tej serii aku CENTRY większy nie wejdzie do auta - chyba że rozbierać podszybie to tak.



Znaczy nie zmieści się koło tej platiowej listwy żeby go włożyć ?
Z moim Bannerem tez mam problemy i zawsze klnę przy tym i szarpię, wyjmowałem go kilka razy bo spawac pod nim trzeba było żeby nie wpadł do środka
Tak naprawdę to aku się nie wyciąga za często więc można to podszybie rozkręcić na upartego
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:14:26, Raven pisze:
Jeszcze dodam po przeczytaniu posta Piotrunia, że 75Ah to moim zdaniem minimum do diesla



weź pod uwagę ze ten aqu trzeba jeszcze naładować, alternator ma swoja wydajność i te 75Ah to chyba i tak troche za dużo dla niego, w każdym razie ja tez mam taki aqu i daje rade, ale czytałem że to nic dobrego z tego nie bedzie jak damy niewiadomo jaki duży aqu...
  
 
Cytat:
2006-11-22 09:57:49, Kajteknr1 pisze:
weź pod uwagę ze ten aqu trzeba jeszcze naładować, alternator ma swoja wydajność i te 75Ah to chyba i tak troche za dużo dla niego, w każdym razie ja tez mam taki aqu i daje rade, ale czytałem że to nic dobrego z tego nie bedzie jak damy niewiadomo jaki duży aqu...



Zgadza się, zbyt duży na pewno nie. Do beznynowca 45-55Ah do diesla 70-80Ah
  
 
80Ah nie ma sensu, 72-75Ah bedzie optymalne dla TD. Wazne, aby prad rozruchowy byl jak najwyzszy. 760 o ktorej piszecie bedzie sie sprawowac doskonalele.

Szegolnie po dluzszych trasach, kiedy ma czas sie doladowac kreci pieknie. Nie wiem jak wy, ale ja po szybkosci zamykania zamkow wiem jaki jest stan naladowania aku
  
 
po dłuższej trasie to mi wogóle lepiej auto chodzi.. silnik jak by ciszej, odpalanie na takim rogrzanym to już wogóle

wszyscy piszą o tym podładowaniu chyba swojego też podepne na noc..
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:07:25, Raven pisze:
Na pewno nie oszczędzaj. Za aukumulator będziesz musiał zapłacić około 300zł i oddać stary. Ostatnio oglądaliśmy z Milenką aku do jej autka (1,8D) i Centra Futura kosztowała chyba 280zł z okragłymi klemami. Ja mam Banner`a nie narzekam zeszłej zimy spisywał się dobrze.



a to ciekawe ja dalem 180zeta + inne klemy za 590A o ok 79ah

firma konen

poki co (rok czasu) wszystko ok, w drugim aucie mam taki sam i od 2 lat be problemowo dziala
  
 
Cytat:
2006-11-22 13:37:17, ToFastMKIV pisze:
a to ciekawe ja dalem 180zeta + inne klemy za 590A o ok 79ah firma konen poki co (rok czasu) wszystko ok, w drugim aucie mam taki sam i od 2 lat be problemowo dziala



Tak samo można powiedzieć że kupiło się wiertarkę z udarem za 50zł, a Bosch kosztuje 200.
Dobrze że się spisują te akumulatorki bez zarzutu, oby jak najdłużej, albo faktycznie sa dobre albo miałeś szczęście.
  
 
Ja polecam Exide.Jeżdżę na nim już piąty rok, ostatniej zimy dwa razy wyładowany prawie do zera, a nadal trzyma parametry. Może nie najtańszy ale "tanie mięso to psy jedzą" a elektrownię lepiej mieć porządną. Pojemność najlepiej taka jak zaleca producent zdaje mi się że 65Ah ale i 70 Ah nie będzie złe, a czym wyższy prąd rozruchu i tzw. czas wyładowania pod obciązeniem to tylko lepiej . Tu dwa do wyboru:

http://www.fordescort.org/forum.php

{wybrać markę,model,silnik 1.8D, a potem X-treme lub Classic}
  
 
Cytat:
2006-11-22 08:14:26, Raven pisze:
Jeszcze dodam po przeczytaniu posta Piotrunia, że 75Ah to moim zdaniem minimum do diesla


Raven, ale producent montuje oryginalnie Motorcrafty 62Ah i montaż tak "dużego" akumulatora nie wpłynie dobrze na jego żywotność - mówią że ponoć ciągle będzie nie doladowany. Nie wiem też czy współpraca z alternatorem będzie właściwa.