C30LE vs. C30NE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, mam pytanie dotyczące róznic pomiędzy silnikami oznaczonymi symbolami C30LE i C30NE. Czym jest spowodowana róznica w mocy? wiem o innym stopniu spręzania, ale czy to jedyna róznica, czy może są również rozbieżności w wałku rozrządu, wielkości zaworów, a może osprzęt: wtryski, sterownik, przepływomierz
Z góry dziękuję za odpowiedz i przepraszam jeśli na forum był już ten temat poruszany ale niestety nie udało mi sie go odnaleść.

pozdrawiam.
  
 
Ta wszystko co napisales to jest roznica pomiedzy tymi silnikami Dozuce od siebie inny typ glowicy i tlokow
  
 
w takim razie rozumię, ze żeby z C30LE zrobić jednostke mocniejszą najłatwiej i najtaniej jest kupić cały silnik 177konny wraz ze sterowaniem.

mam jeszcze jedno pytanie: jak najłatwiej odróżnić od siebie te dwa silniki (pomijam oznaczenia numeryczne na bloku bo w obecnych czasach czesto ich brakuje)
inny sterownik? kolor wtryskiwaczy? (jak np. w 2litrowych oplowskich CIH`ach z zasilaniem L- i LE-Jetronic)
pozdrawiam.


[ wiadomość edytowana przez: Pr00zak dnia 2006-11-21 10:27:20 ]
  
 
Najlatwiej to sie odpina wtyczke na przeplywce i jesli sa we wtyczce na kablu 4 kable to jest NE jesli 5 to LE Pozatym jesli nikt nie dlubal to LE ma obudowe przepustnicy gladka okragla a NE ma ozebrowana.I na glowicy przy laczeniu z blokiem na wyskokosci pola num jest do znalezienia opis albo C30LE albo C30NE


[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-11-23 18:43:50 ]
  
 
Mam takie pytanie. Co bedzie jezeli sie wsadzi C30NE a pozostawi caly osprzet z C30LE??
  
 
Caly osprzet czyli co? bo ja widze ze tylko kompa i przeplywka.To bedzie mocne LE czyli nie 156 KM ani nie 177KM cos w pol drogi
  
 
Dzieki za odpowiedz. Wlasnie o to chodzilo
  
 
troszke czuje sie zagubiony, bo wydawało mi sie, ze na podstawie zdjecia jestem w stanie określić z jakim silnikiem mam do czynienia. Wg wytycznych kolegi SENATOR wszystko sie zgadza. patrze głównie na obudowe przepustnicy
senator 89 z C30NE


tutaj omega z C30LE - wg opisu okolic przepustnicy - OK


jednak tutaj zdjecia silników z senatorów które wg opisu mająpo 180PS. patrząc na kolektor ssący, wyglądają jednak jak te z silnika C30LE. (nie jest żebrowany)






i monza 3.0E - 180PS




cieżka sprawa niestety z jednoznacznym określeniem rodzaju jednostki, trzeba będzie chyba wszystko sprawdzać empirycznie (wtyczka przepustnicy i numery silnika)
dzięki za pomoc.
pozdrawiam

zdjęcia pochodzą ze strony:
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=userpic/overview_kat.php&type=Omega%20/%20Senator%20/%20Monza
  
 
No i wszystko sie zgadza Nie pytales sie mnie o roczniki.Bo wlasnie starsze senatory monza mialy silniki 30NE lub C30NE w mocy 177KM i 156 KM rozpoznaje sie je po tym ze maja kwadratowa pokrywe zaworow Pozatym tu test na przepustnice nie zdaje egzaminu ale mozna sie dopatrzec ze na przepustnicy u gory jest sruba regulacji CO oraz ze kolektor ssacy jest wiekszy niz w tych silnikach z lat Omy A Senator B.Jeszcze jedna roznica.elektronika W tych starszych jest L LE - Jetronic i przez pierwsze doslownie tygodnie mozna bylo takie cos spotkac w Omie Potem wszedl Motronic


[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-11-23 17:22:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-11-23 18:46:05 ]
  
 
Cytat:
silniki 30NE lub C30NE oba w mocy 177KM



nie do końca
bo
30NE to 132 KW wg Brief czyli 180 koniuff (bez sondy i kata, z jakimś śmiesznym EGR)
3 koniuffy to duża różnica
C30LE o ile dobrze pamiętam występowało od '85 czyli ostatnie senatory A2 to miały

  
 
No i sie doszukalem Silnik z Senatora Monzy C30NE ma 156 koni tylko 30E ma 180KM . W Senatorze B dostal on oznaczenie C30LE



[ wiadomość edytowana przez: SENATOR dnia 2006-11-23 18:44:51 ]
  
 
:] jest gorzej niż myślałem. moje szanse na znalezienie odpowiedniego silnika coraz bardziej maleją

do tej pory myślałem ze:
C30NE ma 177 KM (180KM)
C30LE na 156KM

chyba ze w post kol.SENATOR wkradła sie literówka w oznaczeniach

[ wiadomość edytowana przez: Pr00zak dnia 2006-11-24 12:24:50 ]
  
 
Cytat:
2006-11-24 12:23:11, Pr00zak pisze:
C30NE ma 177 KM (180KM)
C30LE na 156KM



Senator się nie myli. Ten sam silnik C30NE w zależności gdzie był montowany miał różne moce.
I tak w monzie A2 miał 156 ps w Senatorze A 156 ps
potem w Senatorze został trochę odpręzony i powstała wersja C30LE miała 156 psów a ten sam silnik C30ne miała 177 koni a wersja 30ne 180 (bądź 182 konie).

Gdzie jest haczyk? Dlaczego te same dwa silnik miały różne moce?
Należy pamiętać, iż
C, X, (brak) oznacza normę emisji spalin,
20, 30, 32, 36, 40 pojemność
n, s, l , g, x, (i kilka innych ale nei pamiętam) stopien sprężania.
Zaś litera E - wtrysk.

Rozwiązanie zagadki dwóch róznych mocy dla takich samych silników tkwi w układzie sterującym wtryskiem.
  
 
czy to oznacza, ze kupując silnik C30NE tak naprawde nie wiem co to jest (jaką mocą dysponuje)
kupiłem już jeden rzekomo 177konny silnik, po czym z oznaczen sie okazalo ze to C30LE.
plizzz help jak je rozpoznawac przy zalozeniu ze nie siedza juz w budzie.

ps. opel potrafil sobie utrudniac. podobne zabawy są z silnikami 2,0 - 2,2 litra CIH i ich osprzętem
  
 
Tak jak napisalem Na Glowicy po stronie pola num silnika mozna znalezc napis i musi byc C30NE Powtarzam na glowicy!!!!!.
Odnosnie C30NE 156PS to jest dokladnie to samo co C30LE dokladnie Glowica Tloki Nawet stopien sprezania 8.6:1.A odruznia sie go tym ze ma kwadratowa pokrywe zaworow obla przepustnice ze sruba od regulacji CO i widocznie wiekszy kolektor ssacy a na jego koncu jest wkrecony czujnik.I byl on tylko montowany w seri A Senatora i Monza
  
 
Cytat:
2006-11-24 13:50:09, PiotrS pisze:
Dlaczego te same dwa silnik miały różne moce? Należy pamiętać, iż C, X, (brak) oznacza normę emisji spalin, 20, 30, 32, 36, 40 pojemność n, s, l , g, x, (i kilka innych ale nei pamiętam) stopien sprężania. Zaś litera E - wtrysk. Rozwiązanie zagadki dwóch róznych mocy dla takich samych silników tkwi w układzie sterującym wtryskiem.



Ja się podepne pod temat wracając do porównań C30SE a C30SEJ - dla wyjaśnienia (samemu sobie także ) to SE ma te 4konie więcej tak? czyli 204 (jeśli pomyliłem który ma więcej - poprawić).
No więc już pytałem się i Ciebie Piotr i Senator'a skąd się biorą te 4 konie - twierdzicie że komp. Ostatnio się spotkałem z opinią,że nawet kompy są te same i wogóle wszystko w silnikach identyczne a ponoć jedyną różnicą był tłumik końcony. I troche jestem zmieszany - to tłumik końcowy dał te 4 konie? "Nie znam się" wiec pytam
Pozdrawiam
Eryk
  
 
to nie tłumik końcowy dodaje/zabiera te 4 KM w C30SE/SEJ
przecie były sedany SE i SEJ i tłumiki miały identyczne

tutaj duże podejrzenie pada na ECU i rodzaj paliwa jakim mają być zasilane C30SE/SEJ (PB 95 i PB 9
  
 
J- w oznaczeniu silnika oznacza moc dławioną.
Jak ją zdławili? HGW tym bardziej, że 4 konie to nic.
  
 
To chyba mamy wyjaśnienie : http://totalcarlton.com/forums/index.php?topic=3454.0[addsig]
  
 
Tzn Ericcson, że kolega bc30se szuka potwierdzenie na zagranicznych forach swej tezy? A wyjaśnienie anglików są lepsze bo istnieje bariera językowa? I mało kto się odważy na plemikę.

Porównałem daty i abstrahując czy to prawda czy nie, jest to żenujące podejście autora postu bo domyślam się jaki był jego zamiar.
I jeszcze Ciebie w to wciagnął.