MotoNews.pl
  

Dużo bierze oleju?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Mam pytanie Nie jest dla mnie nowością że mój pojazd bierze olej...
Na bagnecie od oznaczenia maxymalnego do ok 2 mm nad minimalnym ubyło oleju po przejechaniu po ok 10 tyś km - to dobry czy tragiczny rezultat? Ile orientacyjnie muszę go dolać? (czyt kupić)
  
 
Nie jest zle, mi w 1.3 brał 1L na 5000 km, a dalo sie jezdzic.
Sa takie przypadki, ze ludziom bierza po 1L na 1000 km.
jesli chodzi o dolewke, to dolewaj po troszku i odczekaj 5-10 min i sprawdz poziom oleju jeszcze raz, lub odpal silnik, i czekaj az olej spłynie z górnej czesci silnika

[ wiadomość edytowana przez: dj_jim dnia 2006-11-25 23:48:33 ]
  
 
Witam mi bierze 1 litr na 1,5 tys. km. jak myślicie to dużo?
Ostatnio zalałem olej Norauto 15w30. i przejechałem juz 1,5 km bez dolewki. czy to mozliwe, żeby innego oleju brał mniej. Zastrzegam, ze uzywam mineralnego.
  
 
Cytat:
2006-11-26 00:09:48, tomekbomek pisze:
Witam mi bierze 1 litr na 1,5 tys. km. jak myślicie to dużo? Ostatnio zalałem olej Norauto 15w30. i przejechałem juz 1,5 km bez dolewki. czy to mozliwe, żeby innego oleju brał mniej. Zastrzegam, ze uzywam mineralnego.




jak jestes na mineralnym to juz tylk otaki ci zostal. juz nie zmienisz.

nie za ciekawie jest ogolnie. bierze ci ponad 6,5 litra na 10k km.
  
 
1L na 10000km to norma dla silnikow - jezdzic i sie nie przejmowac , raz na tydzien/1000km sprawdzac
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
mi przy przebiegu około 204 000 nie bierze wcale oleju, od kilku (5-6) lat zalewamy tylko fordowski 15w/40
  
 
Witam przyczyna brania oleju sa pewnie zuzyte pierscienie tłokowe lub uszczelniacze zaworów a w takim przypadu zostaje ci remont silnika.Zmierz mu kompresie i zobacz ile ma na garze.
  
 
Jest dokładnie tak jak piszą koledzy, nic nie zrobisz poza remontem silnika.

Czyli tuleje cylindrów do wymiany lub szlifu -nie wiem jak tu jest bo tego jeszcze nierobiłem, tłoki, pierścienie, sworznie korbowotłokowe, panewki na wale, wał do szlifu i pare innych rzeczy no i oczywiscie komplit uszczczelek.

Ja zaczynałem robic wszystko wtedy kiedy skompetowałem czesci, możesz jeszcze zrobić tak, że wymienisz tylko pierscienie i tłoki ew. i co tam jeszcze bedzie.

Jednak ja jesli bym sie juz za cos brał to zrobił bym to dobrze, wszystko zalezy od tego ile chcesz nim jeszcze pojeździc.

Bo czasami to sie bardziej opłaca wziąć nowy lub kilkuletni samochód na raty niz remontowac stary, po przeliczeniu czesci i robocizny itd wychodzi czasami na to samo nawet na plus.
  
 
Rany wy do mnie piszecie o tym remoncie czy do do kolegi tomekbomek? :|
Powiedzcie mi ile mam go dolać zeby znow byl poziom maksymalny?
  
 
w silniku 1.4EFI pomiędzy min a max jest 0,5 litra
  
 
Mój Esi to ma 260 tys km przebiegu z czego ostatnie 100 tys km na gazie. Ostatnie 80 tys km. Ciagle pali 5 litrów na 10 000 km
i tak jest. Ja w Essiego już nie będę ładował.
Gdyby nie to, że pali mi 9 litrów gazu po Wawie to byłaby tragedia z tym samochodem.