Nieszczelność

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
któregoś pięknego dnia okazało się że samochód przestał mi ogrzewać szoferke, okazało się że zabrakło wody w układzie chłodzenia (sporej ilości) stwierdziłem że to może być pompa i wymieniłem ją (a raczej mechanior). Jestm jakieś 2-3 tygodnie po wymianie i dzisiaj zauważyłem że znów brakuje mi wody około litra gdzie może występować nieszczelność oprócz pompy wody?
Nie widać raczej nigdzie na przewodach nieszczelność
silnik 1,8D 92 rok


[ wiadomość edytowana przez: galowy dnia 2006-11-26 21:23:37 ]
  
 
moze chlodnica kamieniem gdzies dostala i tam gdzies cieknie. Dolej wody baz jakiegos plynu zapal auto i wejdz do kanalu , wytworzy sie cisnienie i wtedy najszybciej dojdziesz do tego gdzie ci to ucieka . Ja kiedys mialem gumowy waz nieszczelny ten ktory idzie do nagrzewnicy.
  
 
Nagrzewnica, warto sprawdzic weze elastyczne moze sparcialy i gdzies cieknie.
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Tak piersza Zasada nie wolno sugerowac mechaniorowi co trzeba wymienic tylko azeby usunal Usterke moze gdzies delikatnie waz cieknie a klijent zarzyczyl sobie wymiane pompy wody )) oj znam takich przypadkow setki gosc przyjezdza na wymiane łozyska w przednim kole po wymianie pretensja bo mu dalej cos szumi po sprawdzeniu okazuje sie ze szumi ale tylne kolo i nie łozyska tylko szczeki trą o bemben )) he he tak to jest jak samemu sie diagnozuje.

a wracajac do tematu to moze byc setka roznych przyczyn ze ubywa plynu jednak najczesciej jezeli tak powoli i do tego nie rzuca sie w oczy to wlasnie wyciek gdzies po przewodzie na blok silnika lub tagze uszczelka ale to moze byc naprawde wszystko trzeba szukac i szukac
  
 
m asz racje ale w moim przypadku pompa wody była w stanie krytycznym zresztą mam ją jeszcze w samochodzie, dlatego byłem pewien że wystarczy tylko to wymienić. Niestety nie wystarczyło
  
 
a ja proponuję wlać uszczelniacz (tytlk jakiś dobry) i zobaczyć, czy dalej cieknie

skuteczna naprawa takim sposobem może kosztować około 10 pln

pozdrawiam
  
 
... a ja taki uszczelniacz odradzam, dość często powodują one uszczelnienie ( a dokładniej zatkanie) nagrzewnicy co objawi się gorszym ogrzewaniem, kupę roboty aby to później odetkać.
Sprawdź najpierw na wszystkich wężach czy są suche, następnie chłodnice, szczególnie na łączeniach czy nie ma wycieku. jak masz garaż to podłuż pod samochód jakiś karton i na drugi dzień będziesz mniej więcej wiedział w którym miejscu ucieka.

Pozdrawiam.
  
 
a co gdy mi kapie na dywanik pasazera kropka dwie i czuje petrygo w aucie
gdzie szukac jak sie dostac tam idzie tam jakis waz za schowkiem czy jak?
  
 
Po środku, jak by na początku tunelu środkowego na podłodze pod deską rozdzielczą jest nagrzewnica i nie ma tam chyba żadnych węży (ale mogę się mylić może jest jakis króciutki). Cała instalacja jest "na ziemi" za schowkiem nic nie ma. Musisz sam popatrzeć, ale jest tam trochę do du.. dostęp. Ja bym stawiał na cieknąca nagrzewnicę.

Pozdrawiam.
  
 
bu mi ewidentnie smiredzi moze zaciagac z komory silnika? do kabiny no te tluste kropki na dywaniku z gumy u pasazera
  
 
W układzie panuje jakieś tam ciśnienie, które przy wycieku może tryskać płynem "na bok". Zobacz czy nie ma gdzieś właśnie w okolicach tunelu środkowego jakiś zacieków itp. Sprawdź też same wejścia do nagrzewnicy od strony silnika. Jak otworzysz maskę to za silnikiem zobaczysz dwa węże wchodzące jak by "w ścianę" zobacz czy tam też gdzieś nie cieknie, mogło by niby zaciekaś jakoś do środka.

Pozdrawiam.