| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
hepos Escort MK7 BYŁ Kraków | 2006-11-20 19:04:13 Na benzynie obroty są 750. Na gazie również. Jednak są one za niskie bo czuć wibracje, dlatego chce podniesć obroty do 900, bo na benzynie sie nie da. |
hepos Escort MK7 BYŁ Kraków | 2006-11-20 21:06:07 Wszystko fajnie, ale ja nadal nic nie wiem ![]() |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-20 22:05:38 Cześć , okrągła bypass, heksagonalna membrana |
hepos Escort MK7 BYŁ Kraków | 2006-11-20 22:39:15 Dzieki za odp, prosze teraz na sugestie na mojego poprzedniego posta |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-11-21 08:47:12 Hepos jak już pisałem, większość aut z wtryskiem nie pozwala na zwiększenie obrotów biegu jałowego regulacją mieszanki. Jedynym efektem wzbogacenia mieszanki za pomocą regulacji reduktora jest nierówna praca silnika (zwyczajnie zalewa silnik). Po prostu ECU za wszelką cenę stara się utrzymać obroty na ustalonym fabrycznie poziomie. W niektórych przypadkach podniesienie obrotów jest możliwe poprzez przeregulowanie położenia spoczynkowego przepustnicy, ale nie radzę Ci się w to bawić, bo z tego co piszesz to (z całym szacunkiem) ale nie jesteś na tyle obeznany, żeby w tym grzebać zresztą nawet fachowcy (ci solidni) tego nie robią. Przede wszystkim musisz porządnie wyregulować instalację, ale zanim pojedziesz na regulację to sprawdź dokładnie u porządnego mechanika stan silnika (kompresja, spaliny, zapłon itd itp.)
Do Cromy. Czy przypadkiem się nie pomyliłeś pisząc, że mieszanka stechiometryczna dla LPG to 15:1. Z tego co mi wiadomo 15:1 to dla benzyny, a dla LPG to jest 9:1. |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-28 19:09:29
Teoretyczne zapotrzebowanie powietrza: -PROPAN-15,64(kg/kg) -85%PROPAN+15%BUTAN -15,61 -30%PROPAN+70%BUTAN -15,49 -BUTAN -15,43 -benzyna silnikowa- ok. 14,7 |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-11-29 18:43:50 Panowie, to wszystko prawda tylko dla fazy ciekłej (kg/kg) gaz w fazie lotnej ma dużo mniejszą gęstość od benzyny (m.in dlatego kaloryczność LPG w fazie lotnej jest prawie dwukrotnie niższa niż w fazie ciekłej). Można przyjąć, że (biorąc pod uwagę objętość), że litr benzyny odpowiada ok. 1,34 litra gazu. Z prostego przeliczenia wynika, że stosunek powietrze/LPG dla mieszanki stechiometrycznej wynosi ok. 9,7:1. Zupełnie inaczej sprawa przedstawia się przy wtrysku gazu w fazie ciekłej, tu rzeczywiście wartość stechiometryczna to ok. 15,5:1, a więc nawet więcej niż przy benzynie. |
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-29 19:17:47 Danek, ale lpg jako paliwo to gaz płynny, więc po co zawracać kijem Wisłę i przeliczać na fazę lotną . |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-11-29 20:05:49 Bo do cylindra trafia w fazie lotnej, więc musimy przyjąć jakieś wyrównanie wartości kalorycznej, która jest inna dla fazy ciekłej, a inna dla fazy lotnej. albo przez przyjęcie współczynnika równoważności dla fazy lotnej, albo liczymy mieszankę dostarczoną do silnika przeliczając litry (objętość cylindra) na kg zassanego gazu. Pewnie, że to retoryczna dyskusja, ale te jednostki już nieraz namieszały.
|
omegolotC30NE Czerwin | 2006-11-30 08:12:22 Witam Cię Danek, no jakoś nie mogę z tym tematem stechiometri w fazie lotnej na kilogramy, to trzeba by w układzie zasilaniagażnikowym też specjalny wspólczynnik wprowadzić, bo tam też benzyna dociera do cylindra w stanie mniej lub bardziej wymieszanym z powietrzem, hi hi hi.... POzdrawiam! |
Danek Audi 80 B4 2.0 + LPG Ostrołęka | 2006-11-30 10:05:31 OmegolotC30NE. Tak tylko, że benzyna zawsze jest w stanie ciekłym w postaci aerozolu (mniej lub bardziej rozdrobnionym, ale zawsze jest to ciecz i jej właściwości są niezmienne), natomiast LPG ze względu na swoje właściwości (niska temp. parowania) jest podawany w stanie gazowym (cały czas mówię o generacjach od I do IV) i jego właściwości fizykochemiczne (kaloryczność, prężność, zdolność do zapłonu) znacznie się różnią między stanami ciekłym i gazowym. Stąd konieczność wprowadzenia współczynnika równoważności. Gęstość LPG w postaci gazu jest inna niż gęstość LPG w stanie ciekłym, tak? W związku z tym jeśli do otrzymania mieszanki LPG/powietrze potrzeba 15kg powietrza i 1 kg płynnego LPG to do otrzymania mieszanki o takich samych właściwościach ale powietrza i LPG w postaci gazu potrzeba tego gazu objętościowo więcej. Po przeliczeniu wychodzi 9,7/1.
Szczerze mówiąc to nie chce mi się tego tak dokładnie przeliczać, poza tym musiałbym sobie gruntownie przypomnieć te wszystkie wzorki .
W każdym razie stosunek 15/1 i 9,7/1 są równoważne tylko dla różnych stanów skupienia LPG pierwszy dla cieczy drugi dla gazu. No nie potrafię tego jakoś jaśniej wyłożyć . |