X30xe x25xe charakterystyki silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich serdecznie-przymierzam się do zmiany mojej omci na mlodszą i z większym silnikiem. przeglądam systematycznie forum i zawsze znajduję tu dużo cennych rad i spostrzeżeń. obecny moj problem polega na tym,że nie mogę znależc nic konkretnego na temat elastyczności, obrotów użytkowych i do jazdy tzw. sportowej silników widlastych v6-charakterystyki momentu, mocy, zużycia paliwa. mam dylemat czy szukac w dobrym stanie mv6 z x30xe-99-00rok,czy zainwestowac w 2,5td. jeżdżę teraz głównie na krótkich odcinkach /10-15km/miasto.odpada też instalacja gazowa-nie jestem zwolennikiem.jeśli mimo poszukiwań powieliłem temat, to z góry przepraszam

zubrak

[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2006-11-29 22:05:34 ]
[ powód edycji: "przenosiny" z Porad ]
  
 
Oczywiście, że X30XE !!!!
MOC: 155kW przy 6200 obr/min
Moment obrotowy: 270 Nm przy 3600 obr/min
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to w moim przypadku podobne trasy po mieście jest to ok. 14l/100 km
  
 
W 97% przypadkach bardziej elastycznym silnikiem będzie benzyna.

Jeśli porównamy ppodobne pojemnośći do skuteczność na korzyść benyzny sięga 99%.
V6 do jazdy sportowej? Trzeba by było go dochudzic utwardzić....itd.
  
 
Cytat:
2006-11-30 08:24:56, PiotrS pisze:
V6 do jazdy sportowej? Trzeba by było go dochudzic utwardzić....itd.



A to jakas prowokacja jest, czy ja jakis zaspany jeszcze jestem ?
  
 
Cytat:
2006-11-30 08:24:56, PiotrS pisze:
Trzeba by było go dochudzic



?? tzn. odchudzić ?? V6 jest złe do jazdy sportowej?? no to wśród omeg nie ma za bardzo innej opcji (nie licząc oczywiście evo i lotusa )
  
 
Cytat:
V6 jest złe do jazdy sportowej

Masa je zabija, policz sobie sam stosunek KM/kg. Do jazdy sportowej nadają się te poniżej 5Kg/ 1 KM
  
 
Evo i lotus to są stateczne limuzyny i nie nadają się do jazdy sportowej.Choć są dużo lepszą bazą niż v6.
  
 
Jak lotus i Evo sie nie nadaje do jazdy sportowej, to czym dla was jest jazda sportowa????????
Stosunek masy do mocy jest 1400/377, czyli znacznie ponizej 5kg/1KM
  
 
Cytat:
Stosunek masy do mocy jest 1400/377, czyli znacznie ponizej 5kg/1KM


1400 waży evo, lotus jest grubasem - ponad 1650kg
 
 
Dla mnie jazda sportowa to Evo z dtm!
Czyli auto około 300 koni o masie 1100 kg z kubłami itp itd....


Notomiasta "jazda sportowa" jaką widujemy na naszych drogach to można uprawiać nawet autem z silnikiem 1,4D, wystraczy trochę pociskać. No i do takiej jazdy v6 się nadaje!
  
 
Cytat:
2006-11-30 18:58:32, PiotrS pisze:
Notomiasta "jazda sportowa" jaką widujemy na naszych drogach to można uprawiać nawet autem z silnikiem 1,4D, wystraczy trochę pociskać. No i do takiej jazdy v6 się nadaje!




Co zreszta wielu czyni
  
 
Cytat:
2006-11-30 18:44:00, Immo pisze:
1400 waży evo, lotus jest grubasem - ponad 1650kg



Nadal jest ponizej 5KM/1kg
  
 
Cytat:
2006-12-01 02:59:40, fatboy82 pisze:
Nadal jest ponizej 5KM/1kg



To to raczej jest niemozliwe, nawet w F1....
  
 
Cytat:
2006-12-01 14:18:25, Vino pisze:
To to raczej jest niemozliwe, nawet w F1....

Jak nie jak tak, przecież Lotus ma ok. 0,228KM/1kg, czyli jak w mordę strzelił poniżej 5KM/1kg...

A powyżej 5KM/1kg mają np. dragstery klasy Funny Car i Top Fuel

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2006-12-01 14:29:15 ]
 
 
Cytat:
2006-12-01 14:18:25, Vino pisze:
To to raczej jest niemozliwe, nawet w F1....



buehehehehe tak to jest jak czlowiek szybciej pisze niz mysli chodzilo oczywista o 1KM/5kg
Moim zdaniem jak samochod ma 1KM/10kg to juz nie jest zle, mozna juz poszalec