| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-03-17 18:31:29 Witam.
Czy ktoś ma jakąś tabele obrotów i prędkosci na poszczególnych biegach ? Chce sprawdzić licznik - na ile oszukuje
Sonata 91/2,0i Pozdrawiam. Misio |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2006-10-25 23:27:18 Troszke odswieze temacik
Dziwne te predkosci na poszczegolnych biegach U mnie w sonacie na Vbiegu 105km/h przy 3000obr gumy standard 2000obr 65km/h Czym to moze byc spowodowane ze Jarek_2 ma inne predkosci Az tak moze licznik oszukiwac? |
karol208 HF MEMBER HYUNDAI SONATA Biała Podlaska | 2006-10-27 18:56:55 Czesc
Sorki zer dopiero teraz sie odzywam. Sonata 10.1991r taka jak w profilu Silnik mam 4G63 2.0i 8V z mitsubishi Srzynia A60EKPH EX6156 Czy mam orginalna skrzynie? Ja na V biegu ok 4500rpm +/-200rpm jechalem ok 180km/h Albo cos oszukuje albo wzrok mi siada. Wiem jedno ze przy 3000rpm mam 105km/h bo silnik przy tych obrotach delikatnie warczy
|
gadiemus HF MEMBER Zafira Warszawa | 2006-10-28 20:23:31
Juz myślałem, że z moją lantrą jest coś nie halo, ale mnie uspokoiłeś. Mam podobnie, 100 km/h przy 3krpm na V biegu. |
toms55 HF MEMBER LANTRA 1,6 16V 90KM- ... WŁOCŁAWEK | 2006-10-29 01:28:04 Lantra 1,6 16V przy 140km/h 3980obr.
Całkiem nieźle jak na silnik 90KM |
_Misio_ HF MEMBER Pony = KUCYK Kraków | 2006-10-29 20:31:27 Porównywałem te parametry z innymi autkami (jadąc równo za nimi i ustalajac prędkosc przez CB) - niestety dość leciwymi i bez prędkościomierzy cyfrowych oraz też bez gpsów - ale mniej, wiecej parametry podane przez Jarek_2 (który coraz żadziej tu bywa, a szkoda bo ma potężną wiedze o tych autkach) wyglądają w porządku.
Liczniki mogą różnie oszukiwać, ale jak włąśnie sugerował kolega e-gen wszytsko jeszcze zależy od skrzyni i "seryjności" całego układu (koła, skrzynia, "przeniesienie prędkosci od licznika"). Co napisał toms55 i o co mu chodziło ... nie mam pojęcia, ale zaczynam sie do tego przyzwyczajać
Pozdrawiam. Misio |
perek_83 HF MEMBER Hyundai Pony Kościerzyna | 2006-11-02 18:30:11
Przy 3000 to 105 chyba nie ma ale blisko 100, tyle że ja gmerałem przy prędkościomierzu i cholera wie czy wskazówka siedzi na swoim miejscu. P.S. poza tym chyba był jakiś czas temu taki wątek. |
Hants HF MEMBER Sonata Portsmouth | 2006-11-21 01:48:14 Porownanie licznika z GPS w dwu sonatach z 94 roku wykazalo, ze roznice sa minimalne - dokladnie 5 mil/h przy predkosciach powyzej 50mph. Ponizej licznik wskazuje zaskakujaco identyczne pomiary.. |
cendra HF MEMBER Volvo, 125p, Syrena Ciechanów/W-wa | 2006-11-21 19:24:31 w moim pony przy około 4,5 tys na V biegu było 160 z malym haczykiem. mam fotke ![]() |
lukpol85 HF MEMBER SONATA II Nakło | 2006-11-23 18:39:53 4tys. - 150km/h Sonata 2.0 16V |
the-moonGT HF MEMBER HYUNDAI ACCENT GT VaVVa | 2006-11-24 10:13:11 Ciekawy post!! Widze, że niektórzy skarżą się że przy przyzwoitej pedkości auta, obroty są wysokie. A co ja mam powiedzieć
Śmigam Accentem'97 w wersji GT z silnikiem G4FK czyli 16V i DOHC. Wiadomo 16V budzi się pow 4000rpm. Ale to jeszcze nic. Skrzynia ma bardziej "sportowe przełożenia" i choć IV bieg jest dość elstyczny to juz "piątka" nie jest zbyt ekonomicznym przełożeniem. 2.000 obrotów na V biegu i pojawia się.... 60km/h 3.000 obrotów na v - to już nieco poniżej 85km/h a żeby tak jechać z prędkością 100km/h to obroty już sięgają 3.500rpm Do tej pory (a jeżdzę autkiem dopiero od pół roku) rozpędziłem go max do 150km/h a obrotościomierz pokazał 4.700 obrotów. Co prawda samochód zapakowany mocno (4os+ekwipunek na tydzień w góry). A co do prędkości obrotowych silników 16zaworowych stosowanych w naszych Hultajach, to owe motory wykazują najwyzszą sprawność właśnie na wysokich obrotach. W końcu licencje na silniki Hyundai Motor otrzymywał od Mitsubishi. Często fruwam z Wawki na Mazury. Preferuję jazdę późną nocą. I mierzac zużycie paliwa (LPG) Hultaj spalił mi bardzo podobne wartości gdy jechałem raz w obie strony z "90km/h" a drugim razem z prędkością 110km/h. Strałem się wlewać przed każdym wyjazdem gaz na tej samej stacji, a warunki na trasie były bardzo zbliżone. Największe róznice w zużyciu paliwa wychodzą w momencie kiedy w grę wchodzi dynamika jazdy. Jak trzymam go między 2 a 3tys obr to nawet w mieście (korki!!!) spalanie gazu nie przekracza 10dm3/100km. A jak kręce od 3 do 4,5-5 tys obr to spala ok 12,5dm3 gazu, a przy okazji jeszcze łyknie odrobinę oleju.
Pozdrawiam wszystkich the-moonGT |
mAkArOn HF MEMBER Landryna 1.8 GT 93' Białystok | 2006-11-28 22:33:42 V wrzucam gdzies przy 165 a 170 km/h i leci do 215km/h czyli jakies 6 tys rpm , a tego ile mam obrotow na V biegu i przy 100km/h nie wiem, bedzie trzeba sprawdzic ;] |
e-gen HF MEMBER Kamieniec | 2006-12-02 00:21:59 Ty Makaron masz niewiadomo jaką skrzynię wsadzoną, co nie , więc Twoje wyniki mogą być nieco mylące dla innych użytkowników Lantr I gen 1.8 L. |
gt115pssss HF MEMBER scoupe gt wawa | 2006-12-02 01:39:07
to sa cłaskowicie inne silniki a twój jest spsecfyficzny ja tez 5 ierd...od 50 i sie nie dłswi a sprawnosc takowa wykazuja w wysokich obrotacj. bo moc uzyskiwana jest na wysokich wlasnie .
[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2006-12-03 17:24:57 ] |