Olej do wspomagania kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Nie wiem jaki olej mam we wspomaganiu,a jest poniżej minimum. Mogę dolać nowy,czy lepiej spuścić stary?
  
 
Cytat:
2006-12-01 16:48:17, robmichnia pisze:
Witam.Nie wiem jaki olej mam we wspomaganiu,a jest poniżej minimum. Mogę dolać nowy,czy lepiej spuścić stary?




Z podręcznika:

Poziom oleju w układzie kierowniczym ze wspomaganiem należy sprawdzać przy nie pracującym silniku.

Przy nie rozgrzanym oleju w układzie kierowniczym jego poziom powinien znajdować się między znakami „MIN" oraz „MAX COLD" widocznymi na ścianie zbiornika. Poziom oleju rozgrzanego do normalnej temperatury pracy powinien zawierać się między znakami „MIN" i „MAX HOT".

Uwaga. W niektórych wersjach na zbiorniku oleju układu kierowniczego ze wspomaganiem występują tylko znaki „MIN" i „MAX". Wówczas należy przyjąć, że przy rozgrzanym do normalnej temperatury pracy oleju jego poziom powinien sięgać znaku „MAX".

Po obniżeniu się poziomu do znaku „MIN" należy uzupełnić ilość oleju w zbiorniku, stosując olej zalecany przez producenta pojazdu (Ford ESP-M2C 166-H).
  
 
wpierw sprawdź jaki masz olej. chodzi o kolor jeśli nie masz butelki.
bo nie wszyscy mamy olej fordowski (niektórzy go zmienili), następnie idź na np. stacje benzynową i poproś o olej do wspomagania o takim kolorze jaki masz. następnie dolej przy zimnym silniku i jest ok. sprawdzone w działaniu za poradą mechanika.
sprawdz jeszcze czy nie masz wycieków bo trzeba je wtedy usunąć.
  
 
Cytat:
2006-12-01 16:48:17, robmichnia pisze:
Witam.Nie wiem jaki olej mam we wspomaganiu,a jest poniżej minimum. Mogę dolać nowy,czy lepiej spuścić stary?


Dolac nowy nigdy praktycznie starego nie spuscisz do konca bez rozebrania ukladu,sprawdz tylko jaki ma kolor,z tego co wiem nie przewiduje sie wymiany oleju we wspomaganiu,wiec smialo rob dolewke.
  
 
Spusc stary, nowy olej potrafi zdzialac cuda. Nie jest to droga zabawa. Ani trudna.
  
 
Cytat:
2006-12-01 16:48:17, robmichnia pisze:
Witam.Nie wiem jaki olej mam we wspomaganiu,a jest poniżej minimum. Mogę dolać nowy,czy lepiej spuścić stary?



Wywal stary i nalej ATFa - taki czerwony.
  
 
Cytat:
2006-12-01 21:49:07, WilK pisze:
Wywal stary i nalej ATFa - taki czerwony.


A jak go ma wywalic ? to nie tylko kwestia "wywalenia" ze zbiorniczka ,ale z calego systemu.
  
 
Wystarczy pomyśleć. Sorki, ale pewne rzeczy są oczywiste.
  
 
nie prosciej dolac i po sprawie..moze jeszcze troche ucieknie to zostanie na dolewke
  
 
Jak cieknie i stary to może nie. Szkoda nowego płynu.
  
 
Cytat:
2006-12-01 22:03:57, WilK pisze:
Wystarczy pomyśleć. Sorki, ale pewne rzeczy są oczywiste.


Taa mozna mieszac i wyciagac strzykawka i mieszac i wyciagac imieszac ... ale cojesli wymiesza takie oleje ktore sie nie mieszaja ze soba.
Moze nie jestem spostrzegawczy ale nie wiem co masz na mysli piszac ze pewne zeczy sa oczywiste? Jakbys byl tak laskawy i mi to wyjasni prosze.
  
 
zmojego magla lalo sie tak z pol litra miesiecznie najpierw dolewalem Mobil pozniej znajomy mechanik baaardzo dobry dal mi 5litrow torego oni uzywja nawet nie znam firmy i dolewalem.. wiec miesza sie wszystko byle czerwone... a teraz zmienilem uszczelniacz i jest git .. Dzieki FEFK go zmienilem
  
 
Tak to już jest z ATFem, że się miesza
  
 
Cytat:
2006-12-01 22:18:09, koniuXR3i pisze:
zmojego magla lalo sie tak z pol litra miesiecznie najpierw dolewalem Mobil pozniej znajomy mechanik baaardzo dobry dal mi 5litrow torego oni uzywja nawet nie znam firmy i dolewalem.. wiec miesza sie wszystko byle czerwone... a teraz zmienilem uszczelniacz i jest git .. Dzieki FEFK go zmienilem


I o ten Kolorek wlasnie chodzi.
  
 
Się przyzwyczajacie do kolorków
  
 
[quote]
2006-12-01 22:21:18, WilK pisze:
Tak to już jest z ATFem, że się miesza
[/quote
OK. dzieki za wyjasnienie!
  
 
pozatym zbiorniczek jest przezroczysty widzisz jaki kolorek masz

ogolnie to zainteresuj sie wielkoscia wycieku
  
 
Exactly.
  
 
No kolorki po cos sa ,jakby ich nie byo to bylo by niekolorowo ,a moj zbiorniczek nie jest przezroczysty na tyle zeby bylo widac jaki kolor jet w srodku(i to nie ze jest brudny)jest matowy
  
 
No to czas na wymianę.