Ładowanie dziwna sprawa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Więc tak nie mam ładowania prawie wogóle około 12,9 w porywach 13,3 V niezależnei od obrotów mierzyłem miernikiem na akumulatorze
ale co dziwne nie pali mi sie kontrolnka od ładowania ( a jest sprawna )
co to moze byc??

dzis rano wyjechałem zrobiłem okoo 50 km włączone radio swiatła ogrzewanie szyby dmuchawa
wróciłem zgasiłem autko odpalac a tu nic kontrolki przygasaja i wszystko
co to moze być poprostu coś jie łączy czy jakiś rególator czy coś
gdzie mam szukac przyczyny
silnik to 1.8 TD

i jeszcze jedno Pytanie Jak wyjąc alternator (prawie tam dostepu nie ma)

[ wiadomość edytowana przez: MRWTDi dnia 2006-12-02 17:48:20 ]
  
 
u mnie bez obciążenia jest 13.8V , jak włącze pełną moc to potrafi spaść do 13V i już tak rok.. ale przed zimą go podładuje, (narazie jeszcze jesień.. zima wisi nad moim orionem.. nagle zapanuje -20 a ja wsiąde do MPK:/ , oby nie..)
  
 
po pierwsze najpier akcja szcotki do sprawdzenia a jak silniczek ma ok 200 000 to odrazu nowe zakupic ok 50zl bo to jest z regulatorem napiecia
podrugie sprawdzic wszystkie przewody moze gdzies cos nie styka przesnieniala masa czy cos
jak nic z tego nie pomorze to zostaja zapewne diody a ze jest ich kilka i tylko podobno jedna podaje prad na deskie rodzielcza wiec lampka sie nie pali ale altek prawie nie laduje (tylko taka teoria ale tak kiedys slyszalem ze podobno tak jest i mialem takie zdarzenie w malcu w tedy wymienilem diody chyba po 5zl szt i bylo GItes )
i jeszcze zostaje opcja Szukaj bedzie sporo postów w tym temacie
  
 
czyli razem ze szczotkami jest wbudowany regulator napięcia
łatwo go sie wymienia czy raczej to skomplikowane
  
 
Jak masz już na stole altek to dziecinada
  
 
Cytat:
2006-12-02 19:32:33, MRWTDi pisze:
czyli razem ze szczotkami jest wbudowany regulator napięcia łatwo go sie wymienia czy raczej to skomplikowane


w silniczku CVH da sie to spokojnie zrobic na zamontowonym w samochodzie altku bodajrze srubokret jest tylko potrzebny ale w TD to juz niewiem jakie tam jest podejscie
  
 
Witam!Zależy jaki masz alternator w cvh?Jak masz japończyka to niestety musisz wyjąć z samochodu i rozebrać cały alternator.Porażka!Bo szczotki i regulator jest w środku i bez wyjęcia na pewno się nie da tego zrobić!
  
 
Witam
W alternatorze Bosch-a dojście do regulatora napiecia wraz ze szczotkami masz od strony dwururki wydechu.miedzy wydechem a altkiem powinna być jeszcze tak blacha(ekran).W każdym razie na alternatorze masz takie jajowate ustrojstwo przykręcone na dwie śruby.Jak odkręcisz te srubki to wyciągniesz regulator bez najmniejszych problemów.Poszukaj jeszcze na forum to sporo wiadomości znajdziesz na temat jak sprwawdzić zanim coś wymontujesz-ja juz tego kolejny raz nie będe pisał.
Szukaj, szukaj, szukaj a znajdziesz.
Pozdrawiam
  
 
szukałem szukałem i szukałem i nic konkretnego nie znalazłem
po przekreceniu kluczyka pali sie kontrolka od wzbuzenia czyli wszystko ok po odpaleniu gasnie tez ok tylko ze nie łąduje czy to moze byc szczotka z regulatorem napiecia
jak sprawdzic regulator czy jest dobry
  
 
Zaczełeś od sprawdzenia napięcia paska ?? Możliwe że się ślizga (nie musi piszczeć) miałem taką sytuiację i niepotrzebnie wymieniałem regulator i ciągłem nowe kable (bo też sie mogą utlenić). Pozdrawiam.
  
 
sprawdzilem był naciągnięty
już altek wyjęty jutro zawoze do jakiegos elektrycha niech sprawdzi co w nim boli
troche dostepu nie było do wyjecia altka
musiałem przewód od wspomagania odlaczyc i opuscić chłodnice
ale poszło
  
 
A moze ktos wie, co moze byc z moim pradem? Mianowicie przy niskich obrotach widze jak mi podswietlenie licznika miga. Przy normalnych obrotach jest ok. Jakies sugestie?
  
 
ha i dosłem co to było ale po czasie najwierw wyjałem alternator i okazało sie ze dobry
potem sprawdzałem kable i sie okazało ze przy rozruszniku nie łaczyło teraz jest 14,3V
  
 
To raczej diody w altku, ja tak miałem.