[126] Pradnica -->Alternator. How to???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!!
Przejrzalem "na szybko" watki,ale nie znalazlem tego co mnie interesuje.
Chce zamienic pradnice w mym maluchu na altek.Co mnie czeka, oprocz wymiany samego altka?Slyszalem,ze regulator napiecia...Prosze o krotkie info,bo juz cholery dostaje z tym pchaniem autka po kazdym 'zgaszeniu"

INFO dla modow: Jezeli bylo cos takiego poruszane prosze o linki,a sam watek o bloka
Pozdro

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
wywalisz prądnice i stary regulator to zostana ci 2 kabelki, jeden gruby plusowy i jeden cienki do kontrolki ładowania, jeden na śrubke przykręcasz do altka ( gruby plus) , a drugi na wtyczke wsuwasz w jedno wolne miejsce w altku koło ryglera z altka.
  
 


-----------------
http://plepleple.pl
  
 
aaaaaaa no i załatw se inną blache przednia bo stara z prądnicy nie pasuje ( inny rozstaw tych małych szpileczek)
  
 
Po pierwsze było i sam dość dokładnie opisywałem tok postępowania;] Druga sprawa to to, że nie trzeba wcale kombinować z nowymi blachami do altka. Wystarczy wyrwać dwie śrubeczki a blachy na rozstaw prądnicowy i wywiercić a następnie wspawać nowe na nowy rozstaw. U mnie to zdało super swoje zadanie;]



Dokładnie tutaj znajdziesz to o czym pisałem;]

[ wiadomość edytowana przez: simon_pg dnia 2004-12-16 17:47:55 ]
  
 
Co by było czytelniej;] Jeszcze jedna próba;]


Tu poszukuj interesujących Ciebie informacji
  
 
Cytat:
2004-12-16 17:44:05, simon_pg pisze:
Po pierwsze było i sam dość dokładnie opisywałem tok postępowania;] Druga sprawa to to, że nie trzeba wcale kombinować z nowymi blachami do altka. Wystarczy wyrwać dwie śrubeczki a blachy na rozstaw prądnicowy i wywiercić a następnie wspawać nowe na nowy rozstaw. U mnie to zdało super swoje zadanie;] Dokładnie tutaj znajdziesz to o czym pisałem;] [ wiadomość edytowana przez: simon_pg dnia 2004-12-16 17:47:55 ]



też kiedyś przespawałem ale sa inne wytłoczcenia i szybko mi pęknał altek jak często korzystałem z 5-8 tyś obr/min
  
 
Cytat:
2004-12-16 19:40:07, _Arti_ pisze:
też kiedyś przespawałem ale sa inne wytłoczcenia i szybko mi pęknał altek jak często korzystałem z 5-8 tyś obr/min


Dokładnie!!! To samo miałem, blacha 10 zł a spokój święty!
Pozdro
  
 
Ja może tak nie kręce bobka ale mi nie pękło. Może pora nauczyć się spawać??;]
  
 
Dzienxx 4All
Ide szukac niedrogiego altka wobetz tego

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Cytat:
2004-12-16 20:34:03, simon_pg pisze:
Ja może tak nie kręce bobka ale mi nie pękło. Może pora nauczyć się spawać??;]



hehe a co ma spawanie z pęknięciem mocowania alternatora do bloku?
  
 
ale blache oryginalna albo uzywana pod altkiem

bo przy rzemiosle naklalem sie jak szewc bo byla zle przetloczona...
  
 
W takim razie co to za różnica czy śrubki mają w oblachowaniu wzmocnienie czy nie?? Wyrwanie się altka z bloku to nie wina dwóch srubek M6 tylko wysokich obrotów samych w sobie i temu podobnych historii. W takim też przypadku 10zł wole wydać na piwo lub wachę a blachy przerobić;]
  
 
ale jak masz zle przetloczona blache to altek ma naprezenia na dziendobry.
A blacha pod pradnice JEST INACZEJ PRZETLOCZONA od tej pod alternator.
  
 
Cytat:
2004-12-16 21:35:36, simon_pg pisze:
W takim razie co to za różnica czy śrubki mają w oblachowaniu wzmocnienie czy nie?? Wyrwanie się altka z bloku to nie wina dwóch srubek M6 tylko wysokich obrotów samych w sobie i temu podobnych historii. W takim też przypadku 10zł wole wydać na piwo lub wachę a blachy przerobić;]


nic sie nie wyrwało tylko altek ( żeby jeden) sie rozłupał jak orzeszek
  
 
hehehe EL poszukaj na starym forum F&F mojego wątku o wymianie prądnicy na alernator to był mój pierwszy post F&F istniało wtedy wiosne i kawałek lata
  
 
Cytat:
2004-12-16 23:02:12, MCQUEEN pisze:
hehehe EL poszukaj na starym forum F&F mojego wątku o wymianie prądnicy na alernator to był mój pierwszy post F&F istniało wtedy wiosne i kawałek lata



Gdzie takowe moge znalezc???

-----------------
http://plepleple.pl
  
 
Jeżeli chodzi o kabelki: Przy prądnicy masz dwa: jeden gruby i jeden cienki. Gruby przykręcasz do śrubki (plus diodek), w cienkim (bialym) zmieniasz koncówkę z oczka na wsuwkę żeńską i wpinasz w wolne miejsce na szczotkach. Po wykręceniu regulatora napięcia (tego od prądnicy) zostają Ci tam 3 kabelki. Jeden gruby z cienkim (razem), jeden cienki i jeden gruby (solo). Odcinasz przewód cienki od grubego (tam gdzie były dwa razem) i łączysz go z drugim cienkim. Pozostałe dwa grube łączysz razem i instalacja gotowa.
  
 
chcesz wymieniac prądnice na alternator??
a dlaczego??
nie dołądowywuje??
to ile odpalen masz w ciągu dnia??
10?? 15??
bo jeśli mało to moze masz jakis banalny problem z prądnicą/regulatorewm czy przewodami do aku, albo samym aku...
moze klemy są zaśniedziałę i aku nie przyjmuje podczas jazdy tyle pradu zeby zgromadzić energię na kolejny odpał??
wymienisz pradnice na alternator i moze być ze problem bedzie nadal ten sam...
wiem prosiłeś o info jak wymienić a nie zebym sie wymadrzał...
ale ja mam prądnicę i nic sie niedzieje... owszem jak dużo razy odpalam auto w ciągu dnia a potem krótka jazda i znów odpał to pod koneic dnia nie kręci tak dziarsko jak z rana, ale to norma... wystarczy doładować i rano jest git...
ale zeby po kazdym zgaszeniu trzeba było pchać?? eeeee to masz walniety akumulator...
moze zacznij od podmiany na prubę aku...
powodzenia...
  
 
pozwoliłem sobie odgrzebać trupa, bo mam szybkie pytanko, na które nie znalazłem konkretnej odpowiedzi .

Image Hosted by ImageShack.us

który kabelek - niebieski czy czerwony - należy podłączyć do B+ , a który do tej drugiej śrubki? jak to sprawdzić?
czy jak podłączę odwrotnie , to coś się złego stanie? tzn zwarcie i jakieś uszkodzenia ...

proszę się nie sugerować ułożeniem kabelków, bo one się układają jak chcą