MotoNews.pl
  

MV6 słaba i bardzo dużo pali

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich, prosze o poradę.
Przed trzema miesiącami kupiłem MV6 w automacie z 1998. Od samego poczatku auto bardzo dużo paliło i nie za bardzo przyśpieszało. Może na początek napiszę co zostało wymienione:
- cały układ wydechowy - katalizatory metalowe uniwersalne JMJ, tłumiki środkowe jakieś polskie ALU, tłumik końcowy Bosal - ogólnie wydech jest głośny a najbardzej hałasują katalizatory
- świece i przewody NGK
- rozrząd, oleje, filtry

Niedawno została zamontowana sekwencyjna instalacja LPG. Spalanie LPG w trasie 14l, miasto 26l. Na benzynie porównywalnie. Przyśpieszenie do setki jakieś 12s z włączonym "S". Podczas przyspieszania czuć że się męczy i do tego głośno warczy.

Obserwowałem obie sondy lambda na oscyloskopie: na benzynie wskazania od 0.2 do 0.9V przy czym sonda nr 2 trochę się opóźnia. Na gazie sonda nr 1 raczej dobrze, sonda nr 2 wskazania w okolicach 0.9V i dopiero przy przygazówkach na chwilę spada w dół ale zaraz potem znowu 0.9V. Zadowolony z odkrycia wstawiłem nową oryginalną sondę ale niestety nic się nie zmieniło.

Czujnik temperatury powietrza sprawny, potencjometr przepustnicy ok, przepływomierz - oględziny wizualne - wygląda ok, jutro pomierze napięcie na wyjściu, silnik krokowy czyszczony przepustnica też. Odpala bez problemu, obroty na biegu jałowym równe. Kody błędów tylko 38 a więc sonda.

Skończyły mi się pomysły, pojechałbym do serwisu ale mam złe doswiadczenia z serwisami zwłaszcza "autoryzowanymi". Może ktoś już miał taki przypadek. Z góry dziękuje za porady.
  
 
Przepraszam Cię, ale nie mogę się powstrzymać:
Cytat:
MV6 słaba

... znaczy się nie Mv6 ...
  
 
Pieprzenie w bambus!!! Widzisz, że gość pisze czasy do setki a ty walisz takie skecze. Albo masz coś rozsądnego do powiedzenia (z tego ci widać nie masz i nigdy nie miałeś) albo barana w pionową ścianę wypal a nie ludzi wku....

  
 
Nie pisałem do Ciebie , a Ty widać nie masz poczucia humoru i nigdy nie miałeś....
Cytat:
barana w pionową ścianę wypal

i wzajemnie
  
 
Cytat:
2006-11-11 21:20:08, omegolotC30NE pisze:
Nie pisałem do Ciebie , a Ty widać nie masz poczucia humoru i nigdy nie miałeś....i wzajemnie



Do zablysniecia poczuciem humoru uzywaj watkow w ktorych jako opis identycznego problemu znajdziesz dwie linijki tekstu gdzie ich autor sam sie nie przyklada do opisu oczekujac niewiadomo czego. Skonczta i niech tu juz nikt nie wypisuje idiotyzmow, a porady.
  
 
wracając do tematu - może to banalne, ale sprawdz dokładnie cały ukl dolotowy. Byłem świadkiem podobnych problemów z innym autem - wszystko sprawdzone, niby ok, ale ciągle identyczne problemy. Wyszło, że mechanikowi podczas zmiany filtra powietrza... wpadła szmatka. Żeby to ustalić, wydano masę pieniędzy walcząc z wiatrakami
  
 
Sprawdz albo wymien filtr powietrza,benzyny.Wywal gaz bo do dupy dziala z V6 Opla. Mozliwe jest ze komputer sterujacy silnikem sie rozwaili podlacz inny. Jak chcesz miec to pozadnie zrobione ale bez regulacji gazu przyjedz do Geko w P-ń moja Mv6 z stanu padaczki przywrocili do stanu idealnego.
Pozdro
  
 
Cały dolot rozbierałem, filtry wymienione. Przed założeniem gazu było to samo.
Jest jeszcze jedno dziwne zachowanie: Przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu silnik przez chwilę się dławi. Na benzynie jest to średnio zauważalne ale na gazie to się dusi i tak jak by wypadło kilka zapłonów. W tym momencie zaczynam podejżewać cewkę zapłonową. Być może energia iskry jest mała, na biegu jałowym wystarcza ale przy dużych obciązeniach nie zapala całej mieszanki. Czy ktoś miał taki przypadek?
  
 
TAK ja mialem.... opisywalem to.

zachowanie sond identyczne....reakcja na wcisniety pedal gazy identyczna....problemy z przyspieszeniem identyczne....
tylko spalanie mam mniejsze.
  
 
Cytat:
Wywal gaz bo do dupy dziala z V6 Opla.

Jest to pieprzenie osób, które nie wiedzą, o co chodzi, jak instalator do dupy to i w R4 na gaźniku instalacja nie będzie chodziła, ale jeżeli:
Cytat:
Przed założeniem gazu było to samo.

to popełniłeś DUŻY błąd nie usuwając usterki przed założeniem instalki, po tym również wnioskuje, iż nie miałeś zbyt dobrego instalatora gazu, ponieważ żaden szanujący się instalator nie założy instalki w niedziałającym samochodzie...
Moje czasy mierzone na techu i stoperze w omedze:
0-100 gaz 8,4 benzyna 8,8
40-150 gaz 12,4 benzyna 12,6
Nie ukrywam, że doprowadzenie do takiego stanu zajęło kupę czasu, cierpliwości i pieniędzy a wszystko przez nieudolność 1 instalatora.
  
 
Cytat:
Wywal gaz bo do dupy dziala z V6 Opla.



ta. oczywiście.



Cytat:
Jak chcesz miec to pozadnie zrobione ale bez regulacji gazu przyjedz do Geko w P-ń moja Mv6 z stanu padaczki przywrocili do stanu idealnego.



i ile koniuff po takich profesjonalnych zabiegach łapie ta Twoja omega?
chwyta chociaż 211 KM?
  
 
Cytat:
2006-11-11 19:13:19, kolino2 pisze:
Witam wszystkich, prosze o poradę. Przed trzema miesiącami kupiłem MV6 w automacie z 1998. Od samego poczatku auto bardzo dużo paliło i nie za bardzo przyśpieszało. Może na początek napiszę co zostało wymienione: - cały układ wydechowy - katalizatory metalowe uniwersalne JMJ, tłumiki środkowe jakieś polskie ALU, tłumik końcowy Bosal - ogólnie wydech jest głośny a najbardzej hałasują katalizatory - świece i przewody NGK - rozrząd, oleje, filtry Niedawno została zamontowana sekwencyjna instalacja LPG. Spalanie LPG w trasie 14l, miasto 26l. Na benzynie porównywalnie. Przyśpieszenie do setki jakieś 12s z włączonym "S". Podczas przyspieszania czuć że się męczy i do tego głośno warczy. Obserwowałem obie sondy lambda na oscyloskopie: na benzynie wskazania od 0.2 do 0.9V przy czym sonda nr 2 trochę się opóźnia. Na gazie sonda nr 1 raczej dobrze, sonda nr 2 wskazania w okolicach 0.9V i dopiero przy przygazówkach na chwilę spada w dół ale zaraz potem znowu 0.9V. Zadowolony z odkrycia wstawiłem nową oryginalną sondę ale niestety nic się nie zmieniło. Czujnik temperatury powietrza sprawny, potencjometr przepustnicy ok, przepływomierz - oględziny wizualne - wygląda ok, jutro pomierze napięcie na wyjściu, silnik krokowy czyszczony przepustnica też. Odpala bez problemu, obroty na biegu jałowym równe. Kody błędów tylko 38 a więc sonda. Skończyły mi się pomysły, pojechałbym do serwisu ale mam złe doswiadczenia z serwisami zwłaszcza "autoryzowanymi". Może ktoś już miał taki przypadek. Z góry dziękuje za porady.



podjedź na hamownie a wykres prawdę Ci powie.
mój typ to przepływomierz i rozrząd
  
 

Cos jeszcze chcesz dodac ??
"Cwaniaczku"
  
 
Przepływomierz też podejżewam ale najpierw podmienie cewkę - wszyscy piszą że cewki padają po 150kkm a u mnie już 170kkm.
Czy ktoś wie jaki model cewki jest odpowiedni 1998 rok, styczeń?
Znalazłem trzy:
0 221 503 002 - to chyba do starszych modeli
0 221 503 010
0 221 503 017

A na hamownie nie musze jechać bez tego wiem że jest za słaba.
I proszę nie piszcie że gaz to dupa, syf...Tu jest ewidentnie usterka w samochodzie i próbuje ją z Waszą pomocą znależć. Jak pisałem auto tak pracowało od początku (od czasu gdy je kupiłem) przed zamontowaniem instalacji, a sama obecność instalacji LPG nie przeszkadza żeby sobie naprawiać samochód.

Napewno ktoś już miał usterkę podobną do mojej i na głos tej osoby czekam. Jeśli nikt nie miał to mi przypadnie zrobienie "doktoratu' z tego silnika. Na koniec opisze przyczyny, może sie innym przydadzą.
  
 
do szefera:
to chcę powiedzieć chłopczyku, że po tych profi zabiegach Ci omega serii moment i moc nawet nie trzyma a o przebieg wykresu i te "doliny" na nim już nie pytam


[ wiadomość edytowana przez: MEGA_3 dnia 2006-11-13 08:43:14 ]
  
 
cewke są różne ale najprościej dojdziesz jaką masz po kształcie wtyczki która do niej wchodzi z komputera, zapamietaj czy zrób zdjęcie jaką masz i takiej szukaj, do mv6 cena nowej to około 600zł używki od miejsca 200-400zł
  
 
Dol jest taki poniewaz podcisnienie nie jest zrobione ale mi to nie przeszkadzalo, wiec nie zostalo to zrobione.
Chlopczyku mozesz mowic do kogos innego to ze jestes tutaj weteranem nie znaczy ze masz pociskac komu popadnie.
Taa jestes bardzo spostrzegawczy ciekawe gdzie inby seri nie trzyma ??
Albo w szkole ciebie nie nauczyli czytac wykresow albo nie znasz sie na liczbach....
  
 
Cytat:
2006-11-13 12:52:35, szefer pisze:
Dol jest taki poniewaz podcisnienie nie jest zrobione ale mi to nie przeszkadzalo, wiec nie zostalo to zrobione. Chlopczyku mozesz mowic do kogos innego to ze jestes tutaj weteranem nie znaczy ze masz pociskac komu popadnie. Taa jestes bardzo spostrzegawczy ciekawe gdzie inby seri nie trzyma ?? Albo w szkole ciebie nie nauczyli czytac wykresow albo nie znasz sie na liczbach....



Skoro Ty tam 'chlopczyku' serie widzisz to chyba wypadaloby sie przespacerowac do najblizszej szkoly

Jak widac obce sa Ci zasady kultury osobistej jak i elementarna wiedza nt. netykiety, ale prosze z miejsca o choc jedno - naucz sie wstawiac miniatury zdjec. Co prawda w szkole tego nie ucza, ale to taka przydatna umiejetnosc ulatiwajaca codzienna egzystencje.
  
 
Ja bym też stawiał na przepływomierz powietrza! Miałem zjarane go w 2.0 16V i ten silnik miał problemy wyprzedzić "Kaszlaka".Skocz też na lampe stroboskopową niech Ci sprawdzą rozrząd albo sam sobie zobacz na znaki.Miałem kiedyś o jeden ząb przestawiony w Oplu Kadecie 2.0 Odpalał jak złoto ale ślimak nieziemski
  
 
Widzę że temat nie ma zainteresowania, oprócz kilku sprzeczek żadnych treści technicznych nie było.

Dzisiaj rozbebeszyłem wtyczkę do Motronica i za pomocą oscyloskopu pomierzyłem sygnały z wszystkich czujników. Wyniki pomiarów są następujące:

pin 15, 16, 17, 33, 34, 35 - wtryskiwacze - regularne impulsy o czasie trwania kilku ms, takie same na wszystkich sześciu wtryskach.

pin 6, 31 - multiram - tu widze jakiś problem, cały czas 12V więc zawory nieaktywne. I rzeczywiście zawory się nie otwieraja mimo że wkręcam ponad 4000obr/min. Czy auto musi być w ruchu aby zawory się otworzyły czy wystarczy przekroczyc 3400 i 4000obr? Czy ktoś może sprawdzić u siebie czy na postoju multiram też się przełącza???

pin 4 - silnik krokowy biegu jałowego - przebieg prostokątny około 100Hz z wypełnieniem około 50%. Zgodnie ze specyfikacją

pin 1, 20, 21 - wyzwalanie cewek wysokiego napięcia - regularne impulsy 5V. Zgodnie ze specyfikacją

pin 49 - czujnik na wale - przebieg sinus od 8Vpp do 14Vpp w zależności od obrotów. Zgodnie ze specyfikacją

pin 44 - czujnik temp. powietrza - 3V prz temp 18st. Zgodnie ze spec.

pin 45 - czujnik temp. silnika - 1V przy temp 90st. Zgodnie ze spec.

pin 11, 29 - czujniki spalania stukowego - ponizej 0.1V a więc brak spalania stukowego. Zgodnie ze spec.

pin 53 - potencjometr przepustnicy - od 0.3V przy zamknietej do 4V przy całkowicie otwartej przepustnicy. Zgodnie ze spec.

pin 50 - potencjometr EGRa - około 1V. W specyfikacji jest od 0.2V do 4.8V. Nie wiem czy to prawidłowe wskazania

pin 23 - cewka EGRa - ??? jutro ponowny pomiar

pin 7 - przepływomierz - od 1.5V do ponad 3V w zależności od przepływu powietrza, więc jednak działa. Zgodnie ze spec.

pin 8 - czujnik Halla na wału rozrządu - wyraźne impulsy 2.5V Zgodnie ze spec.

pin 28, 47 - sondy lambda - jak pisałem na początku jedna sonda ok druga pokazuje 0.8V i niechetnie się zmienia. Dla jasności ta druga sonda została zmieniona na nową i wciąż pokazuje tak samo.

Wygląda że wszystkie czujniki pracują prawidłowo. Jutro zmieniam cewkę WN. No i sprawdzę multiram. Wyniki w przyszłym tygodniu.