Czujnik obrotów wałka rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wymieniłem go bo tak pokazał komputer że jest on i sonda lambda do wymiany, ale poprawiło sie na krótko, teraz znów nie chce odpalać, czy to możliwe że po 2 dniach znów sie pospuł?
Zauwazyłem jedno ze nie zawsze ale pomaga jak poruszam kabelkiem który idzie w poprzek pokrywy zaworów zaraz obok rozrządu, przytrzymywany jest przez takie haczyki,nie wiem do czego on jest? Moze ktoś cos podpowie.pozdrawiam
OMEGA B 2.0 16V
  
 
czujnik walu
a powiedz mi czy kluczykiem od stacyjki otworze bagaznik?

[ wiadomość edytowana przez: Brutal dnia 2006-11-22 20:54:43 ]
  
 
Brutalnie bolalo
  
 
Cytat:
2006-11-22 20:48:02, Brutal pisze:
a powiedz mi czy kluczykiem od stacyjki otworze bagaznik? [ wiadomość edytowana przez: Brutal dnia 2006-11-22 20:54:43 ]



Zależy o jakie auto pytasz, w wielu opcjach - TAK
  
 
To co opisujesz jest możliwe temat wiele razy był na forum poruszany. Jeśli kupiłeś niby oryginalną podróbę za ok 100-150 zł to może ona nie działać nawet po założeniu, działać nie działać itd itp. Tylko oryginał a to wydatek min. 350 pln. ale masz pewność że będzie działał tak jak należy. Lub zgłoś się do Mariosa z Parczewa ma baaardzo dużo używek ale w doskonałym stanie technicznym.
  
 
Cytat:
2006-11-23 01:28:51, eron pisze:
Zależy o jakie auto pytasz, w wielu opcjach - TAK



mowie o swoim samochodzie
  
 
No to jak to jest, kupiłem za 120zł ale w sklepie, czy jeżeli nie działa to czy sklep nie powinien oddac mi kasy lub wymienić na inny?
  
 
Cytat:
2006-11-22 20:32:58, marco11 pisze:
wymieniłem go bo tak pokazał komputer że jest on i sonda lambda do wymiany, ale poprawiło sie na krótko, teraz znów nie chce odpalać, czy to możliwe że po 2 dniach znów sie pospuł? Zauwazyłem jedno ze nie zawsze ale pomaga jak poruszam kabelkiem który idzie w poprzek pokrywy zaworów zaraz obok rozrządu, przytrzymywany jest przez takie haczyki,nie wiem do czego on jest? Moze ktoś cos podpowie.pozdrawiam OMEGA B 2.0 16V



Czy jesteś pewien, że miałeś wskazania czujnika obrotów wałka rozrządu - bo jak na to co opisałeś to na 99% powiedziałbym, że wina leży po stronie czujnika wału korbowego....
W XEV nagminnie sie przeciera kabel tego czujnika i auto ma spore trudności z odpaleniem.. a jak piszesz, że jeszcze ruszasz kablem od tego czujnika i jest lepiej, to ja bym na Twoim miejscu dokładnie go sprawdził....
(czujnik na 1 śrubie tylko dojście słabe)

Pozdrawiam
  
 
jezeli padl Ci czujnik walkow rozrzadu to samochod uruchomisz tylko bedzie pracowal w trybie awaryjnym, natomiast jezeli padl Ci czujnik walu korbowego to samochodu nieuruchomisz. Ruszasz kablem wlasnie od czujnika walu korbowego wiec jego sprawdz a nie krazysz w jednym miejscu. Nawet powiem Ci gdzie on jest, mianowicie pod pompa wspomagania na bloku, przykrecony na jedna srube, dojscie trudne ale da rade go wymienic bez odkrecania pompy wspomagania
  
 
Ok sprawdzę, a jeżeli jest winny kabel to czy da sie jego wymienić albo naprawić?Bo może wystarczałoby to zrobić?
  
 
w teorii mozesz polutowac, ale nie wiem jak to wplynie na prace
  
 
wyjałem czujnik obrotów wału korowego, wymieniłłem kabel tzn polutowałem go ale teraz jest tak samo, nawet gorzej, za kazdym razem źle odpala, kabel był cały popekany,
jak wyjmę wtyczkę od tego czujnika to jest tak samo, auto odpali, ale jest tak samo,
Jak wyjme od czujnika wałka rozrządu to auto już nie odpali.
Sam już nie wiem co to może byc?
  
 
Czyli masz prostą odpowiedź. Trzeba zakupić nowy czujnik obr. wału korbowego i wtedy podpiąć się pod komputer, albo odwrotnie. Podpięcie pod kompa to raptem koszt 50 zł a będziesz wszystko wiedział co działa a co nie i po sprawie.
  
 
Tak ale ja juz raz sie podpianałem pod komputer, wtedy wyszło ze to czujnik wałka rozrządu, kupiłem nowy, i co? za badanie 50zł czujnik 120zł, drugie badanie znowu 50zł i nie wiadomo co znów wyjdzie.
Czytałem archiwum doczytałem że mozna pomierzyć te czujniki miernikiem. Moze ktoś pmieta jakie wartości powinny wskazywac?
  
 
czujnik wału : gdy czujnik jest sprawny to między 1 i 2 stykiem jest 500-800om i nieskończoność między 2 i3 , 1 i 3
  
 
Witam, jutro mam dopiero zamiar miezryć miernikiem obydwa czujniki, wiem jakie wartości powinny wskazywać, ale czy mam to robic jak zapłon jest włączony? rozumiem że mierże w złączce przy czujniku wału i przy samym czujniku wałka rozrżadu? dziekuje za odpowiedzi
  
 
odłączony czujnik nierzysz!!!
  
 
Cytat:
wiem jakie wartości powinny wskazywać,



ba jakie te wartosci powinny byc dla czujnika rozrzadu (nie walu) x20xev?

bo u mnie nowy, wymieniony 1/2 roku temu:
styki 1,2 - 20,0ohm
styki 2,3 - 1,1ohm
styki 1,3 - 20,2ohm

i zepsuty, ktory wymienilem kiedys...
styki 1,2 - 20,0ohm
styki 2,3 - 1,1ohm
styki 1,3 - 30,6ohm

co prawda roznica tylko miedzy 1i3 stykiem, ale jesli wskazania sa tak podobne, to chyba zapsuty i nowy czujnik

UPDATE:
ok, znalazlem cos takiego TUTAJ - na koncu strony.

Dodatkowe dane techniczne:
- rezystancja (styki oznaczone są na czujniku (1):
- między stykami "A" i "C" - 13,4 Om,
- między stykami "A" i "B" - 0,6 Om,
- między stykami "B" i "C" - 12,9 Om.

wiec chyba to co innego niz przy 2,5 v6... (znalazlem jaki rysunek z rezyst. 800ohm i nieskonczonosc).
Czy ktos moze jdnoznacznie stwierdzic te prawidlowa rezystancje???

A TO CO????
Błąd czujnika wałka rozrządu (0340) pojawia sie czasem z błędem (0335) co jest powodowane uderzeniami zwrotnymi silnika. W celu wyeliminowania należy wgrać nową kalibrację o numerze 56SB00.

[ wiadomość edytowana przez: chevy01 dnia 2006-12-04 20:10:08 ]
  
 
hmmm... nikt nie pomoze
  
 
Do marco 11
Napisałem ci w którymś nowszym poście o elektroniku ja byłem u kilku partaczy którzy niby znali się na rzeczy i co gówno problemy i problemy i kasa na czujniki do dupy. Dopiero wizyta u tego gościa pokazała co jest z bryką naprawdę i ze zwykłego walniętego czujnika obr. wałka wyszło: przew.wys napięcia, cewka, przepływomierz, czujnik obr. wałka i komputer główny popieprzone mapy zapłonów. Zaznaczam iż przepływomierz "niby" oryginalny za 200 zł z allegro, czujnik wałka za 120 zł "oryginalny" siemens, a wszystko to dupa bo gość mi powiedział iż samochód na tym chłamie nie będzie jeździł.
Kupiłem tanio u Mariosa oryginalny omegowski przepływomierz i naprawdę oryginalny nowy z pewnego źródła czujnik obr wału. (nie wiedziałem że Marios też go ma) koszt czujnika oryginalnego nowego to nie 120 zł tylko 350-450 zł tyle kosztuje oryginał który będzie działał. I od tamtej pory omesia bez problemów jeździ. Wcześniej przez rok qr..... że kupiłem taki złom. A okazało się że chciałem tyłek szkłem podetrzeć. Jedna naprawa ciut droższa ale profesjonalna i całkowicie zmieniłem zdanie o tym samochodzie.
Dane fachowca:
"Motronic" Marek Pęcak ul. Zemborzycka Lublin tel. 602633214