Kłopoty z obrotami w silniku 1,6 EFI 8V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Objawy są takie: po odpaleniu na zminym silniku obroty są na poziomie 1600, po nagrzaniu spadają do 1200. Po dodaniu gazu (obroty ponad 2000) wolno spadają do ok 1600 i po krótkiej chwili same rosną na parę sekund (bez dodania gazu) i po czym spadają do 1200. Po odłączeniu kabli od krokowego, obroty stale maja ok 900, auto jeździ OK, tylko gaśnie na zimnym. Z czym jest problem, próbowałem innego krokowca i było tak samo.

[ wiadomość edytowana przez: Sebaczaj dnia 2006-11-15 19:21:04 ]
  
 
Mam podobnie , przymierzam siędo wymiany MAP SENSORa. Jak pomoże to dam znać, bo na twoje objawy podobnie to wygląda
  
 
u siebie wymieniłem MAPa i jest git. Przeczyśc potencjometr przepustnicy i samą przepustnicę. Możliwe także, że czujnik temp do kompa jest walnięty.
  
 
gdzie się znajduje ten sensor i ew. ile kosztuje wymiana???
  
 
Cytat:
2006-11-16 11:02:20, m_l_o pisze:
gdzie się znajduje ten sensor i ew. ile kosztuje wymiana???


map sensor znajduje się na kielichu amortyzatora prawego (od strony pasażera). Przymocowany jest do takiej blachy która jest przykręcona do kielicha (od strony silnika)..wymienić jest banalnie prosto i możesz zrobić to sam. koszt map sensora używanego to około 50 pln.
  
 
Czy jest jakiś sposób, aby wykluczyć poszczególe przyczyny.
Np. coś rozłączyć (mapsensor) i komp przyjmie dane uśrednione. tak jest chyba z czujnkiem temperatury jak się go odłączy to system przyjmie temp. 80 stopni (jeśli obroty będą dobre to znaczy, ze to on był winny). Można jakoś sprawdzić ten mapsensor?
  
 
Chyba raczej nie. Lepiej pojedz na szrot i kup od nich map sensor.Zapłaciłem za niego 30 złotych, czy pomoże?? Okaże się jutro rano
  
 
Cytat:
2006-11-16 17:48:53, nowszy_00 pisze:
Chyba raczej nie. Lepiej pojedz na szrot i kup od nich map sensor.Zapłaciłem za niego 30 złotych, czy pomoże?? Okaże się jutro rano



Będę wdzięczny za info. czy pomogło.
  
 
chyba że podjedziesz na kompa np. "euroscana" i przeskanujesz
wtedy napewno będziesz miał błąd "mapa"
jeżeli to on

pozdro

SADEKK
#1078
  
 
Przyjechałem ze szrotu, podłaczyłem mapa. Postawiłem autko na parkingu, od 17stej. zrobiłem trening posiedziałem w domu i z wielkim niepokojem poszedłem spradzić jak chodzi. Cały był zimny i mokry, szybki zaparowane nawiew włączał się zimny przy starcie co znaczyło że był juz wychłodzony silnik, biegi też ciężej mu wchodziły bo płyn troszkę zastygł.

Więc, z wielkim niepokojem odpalam go wbijam wsteczny i WYJEŻDZAM BEZ PROBLEMU!!! RUSZAM Z JEDYNKI ŻADNYCH DŁAWIEŃ, KANGURÓW I INNYCH ZWIERZĄT ANI SLADU MAM WRAŻENIE ŻE TO BYŁO TO!!!

Jedzi normalnie, na skrzyżowaniach dojeżdzam na luzie, ani nie gaśnie ani nie głupieja obroty WSZYSTKO W NAJLEPSZYM PORZADKU!!!


Ale jestem szczęśliwy
  
 
Ale czy ten mapsensor może powdować, że obroty na luzie są 1200, a nie 900.
  
 
Może.
  
 
Podłączę się pod temat, mam taki sam silnik, po ostatnim resecie kompa mam dziwny objaw na wstcznym, mianowicie po wycofaniu i naciśnięciu sprzęgła obroty na chwilę spadają do 500 i pożniej wzrastają do 1000, obroty zawsze mają 1000 na biegu jałowym na rozgrzanym silniku,. Na biegach w przód jest ok. Na zimnym silniku jeszcze zauważyłem, że jadąc np 60 km/h i włączając na luz (przed światłąmi) obroty mają 1600 a gdy samochód się zatrzyma spadają do 1200, przy nagrzanym silniku nawet hamując na luzie obroty mają 1000-1100. Może to być ten map senson?

[ wiadomość edytowana przez: abraham2ooo dnia 2006-11-17 22:00:32 ]
  
 
wiatm ja mam takie problemy w silniku 1,8 16V tez raz mam duze obroty,na wolnych obrotach nie raz gasnie i jak dodaje gazu to sie dławi ale po przekroczeniu 2000 tys obrotów jest wszystko ok czy to moze byc to samo
  
 
Może ustalmy jedną rzecz. Czy mapsensor steruje krokowym? Bo jeśli nie, to u mnie, za wysokie obroty nie będzie winny mapsensor, bo po odczepieniu wtyczki od krokowego obroty są wzorcowe.
  
 
W innym temacie widziałem jak ktoś opisywał, że mechanik wyrzucił taką czarną (nie wiem co to jest, wygląda na filtr) plastikową puszkę do której idą dwa węże oleju i jeden przewód podciśnienia. Podobno mozna to odpiąć, połączyć węże oleju i zaślepić przewód podciśnienia. Po tym obroty mają się poprawic. Zrobiłem próbę u siebie i po zatkaniu przewodu podciśnienia samym palsem silnik gaśnie, czy u was jest tak samo?
  
 
Ta cześć to separator. Nie wiem jakie są objawy jak się zatka jedną czy drugą rurkę.