Jak samemu diagnozować ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od razu mówie że szukałem na forum i wiem coś na ten tematale nie wszystko.
Chodzi konkretnie o odczytywanie błędów z kompa
Wiem jak odczytywać mam kody usterek ale nie wiem które styki zewrzeć ze sobą i gdzie one są.
Jak mi ktos wyjaśni dokładnie co z czym pospinać to będę wdzięczny, bo znalazłem tylko jakiś schemat od astry.
A jeszcze jedno mam kody usterek do 4 cylindrówki bo nie ma kodu złej pracy wtryskiwacza 5 i 6, więc jak ktoś ma jeszcze kody do V6 to tez poproszę.

a taki badziew to zrobię sobie sam. tester
  
 
a wystarczy w wyszukiwarke wpisac dwa slowa.Kody bledow. mozna sie pozniej zaczytac na smierc. Masz linka,luknij na fotke.link
  
 
Widocznie słabo szukałem. BO szukałem ale tego nie znalazłem dzięki
  
 
Jeszcze mam pytanko Odnoście zczytywania błędów np z ABS-u trzeba zmieniać wtedy piny??
I jeszcze cos jak przez przypadek wsadze spinacz w inny pin to komp się spali czy jakiś bezpiecznik pójdzie?
  
 
Cytat:
2006-07-19 13:55:10, Joka89 pisze:
Jeszcze mam pytanko Odnoście zczytywania błędów np z ABS-u trzeba zmieniać wtedy piny?? I jeszcze cos jak przez przypadek wsadze spinacz w inny pin to komp się spali czy jakiś bezpiecznik pójdzie?


ja wsadzałem w omedze A na ślepo aż utrafiłem i nic sie nie stało
  
 
Moja Omka 1997 2.0 16V automat mi żre coraz bardziej paliwo, ostatnio średnio 24l/100km i wyraźnie dymi, ale nie na czarno i bez sadzy. Podejrzewam w 99%, że jednak sonda lambda. Na kompie żadnych checków jak ideał.

Przewertowałem literaturę i artykuły o złączu diagnostycznym. Ja właśnie mam problem ze spinaczem. Chcę sprawdzić błędy, a tu nic! Po zmostkowaniu 5 i 6 w złączu 16pinowym świeci się check, ale nic nie miga (check engine też nic!).

Dokładnie obejrzałem sobie złącze z Vectra B i w/g mnie porównując obrazki piny 5 i 6 złącza obok przekaźników wychodzą w górnym rzędzie.
Patrz tutaj: kody usterek ECU Vectra B

Zacząłem jednak mieć wątpliwości, które styki zmostkować. Teraz podejrzewam, że może jednak dolne, ale wolę nie ryzykować, aby nie uwalić ECU.

W jednym z postów czytałem że w senatorze ktoś podał, że w dolnym rzędzie trzeci i czwarty od drzwi kierowcy trzeba zewrzeć.

Jeśli pominąłem jakiś post, chociaż szukałem dość długo, to przepraszam, napiszcie czy zmostkować w górnym, czy dolnym rzędzie?