Ciśnienie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam silnik 1,3 rocznik 95 dzisiaj jechałem ostro na zakręcie i zaświeciła mi sie lampka cisnienia oleju. Dlaczego?
Generalnie Essi pali 1 litr na 1,5 tys km, ale w tej sytuacji był zatankowany w olej.
Dlaczego zapaliła się lampka?
  
 
Cytat:
2006-12-06 00:09:40, tomekbomek pisze:
Witam mam silnik 1,3 rocznik 95 dzisiaj jechałem ostro na zakręcie i zaświeciła mi sie lampka cisnienia oleju. Dlaczego? Generalnie Essi pali 1 litr na 1,5 tys km, ale w tej sytuacji był zatankowany w olej. Dlaczego zapaliła się lampka?



Jeśli jesteś pewien że oleju było dość (nie za mało) to pompa oleju albo panwewki korbowodowe. Sądząc po tym co napisałeś to silnik jest wykończony więc stawaim na wyślizgane panewki, bo pompa rzadko się psuje.
  
 
Własnie mi padła chyba uszczelka.
Wybija płych chłodniczy ze zbiorniczka.
Co przy okazji uszczelki mozna byłoby zrobić. Pierścienie?
  
 
Tak,to dobra okazja Bedzie juz gora sciagnieta to pol roboty i przy okazji dol Ci sprawdza .
  
 
coś blisko mnie i mojego essa
też 1.3 jaki przebieg ....mój 198.000
napisz cos więcej, acha rocznik tez ten sam 94/95
i gdzie robisz te fanty? pozdro
  
 
jezeli mozna sie podlaczyc, ja od kilku dni mam taki troche niepokojacy mnie objaw, przekrecam kluczyk i zapalaja sie kontrolki oleju i aku, startuje i zawsze bylo tak ze obie te kontrolki gasly prawie natychmiast po odpaleniu a teraz kontrolka cisnienia oleju gasnie po chwili, silnik ma juz swoj przebieg i troche mnie to martwi czy to juz pierwsze obiawy przed "koncem" olej jest wymieniony nie dawno kontroluje czesto niema ubytków?
panwewki ?
  
 
Witam,

mam to samo. Po wymianie oleju przez jakieś 2500km jest oki, potem kontrolka gasnie po jakis 2sec, albo gaśnie zapala i znów gaśnie (w przeciągu 1sec). Podobno to nic groźnego jeśli nie gaśnie po chwili, czas większy niż 5-6 sec może być już bardziej niepokojący. Pamiętajmy również, że nasze silniki są już zużyte.

Dla świętego spokoju możesz sprawdzić ciśnienie oleju, może pompa niedomaga.

Sprawdź również zachowanie kontroliki przy odpalaniu na biegu i na luzie.

P.s. czy ten objaw nie jest bardziej widoczny po dłuższyyym postoju - tak jest u mnie
  
 
Ja bym jeszcze dodał, że winą później gasnącej kontrolki może być gęstszy olej, przecież jest zimno, i pompa potrzebuje ciut wiecej czasu żeby go przepompować. Podejrzewam że na rozgrzanym silniku obie kotnroli gasną równocześnie.
  
 
Ja też jakis czas temu zauważyłem taki objaw niegasnącej kontrolki. Juz chciałem post napisać w tej sprawie... Mam tak na zimnym silniku jak postoi np. przez noc.
  
 
Dziwne...mój 1.3 też tak ma, szef stacji ford .... powiedział, że kontrolka oleju za szybko gaśnie , wtedy był jakiś olej w silniku???, stwierdził, gdy wymienimy /na MOBIL M 15-40 /powinien gasnąć po 6 sek.?????
niby można to logicznie wytłumaczyć ,ale zawsze jak gasła później to było niepokojące, fakt ostatnie autka miały syntetyk, lecz przy ładziance 1.5 dawne dzieje, coś mnie się zdawa że gasła później......silnik konstrukcyjnie podobny
może ktoś mądry rozwiąże temat ?!!!!!
  
 
i moje 5 gr.=> mialem takie objawy w swoim. najpierw zdjalem gore i przepierscieniowalem(luz na zamku miedzy 1,5-2 mm) i zrobilem 14kkm. potem wysypaly mi sie piersnienie. i stwierdzam ze nie oplaca sie pierscieniowasc. jesli zrobisz to sam to bedzie 500-600. jesli mechanior to okolo 1000 a swap 1000-1500. ja robilem kapitalny i poszlo 2500. tych silnikow sie nie oplaca remontowac . a jesli chodzi o olej to nie wazne jaki gasnie po 1-max 2 sekundy.