MotoNews.pl
4 Słabe przyspieszenie na lpg (22465/343) - NT
  

Słabe przyspieszenie na lpg

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od pewnego czasu mam taki problem: przy maksymalnym naciśnięciu pedału gazu samochód przyspiesza do osiągniecia obrotów ok. 3-3,5k /w zależności od biegu/ i silnik zaczyna się dławić - słychać takie dudnienie i jest wyczuwalna strata mocy, gdy lekko ujmę nogę z gazu kultura pracy silnika się poprawia, dalej przyspiesza i osiąga wyższe obroty; ponowne naciśnięcie gazu do deski powoduje objawy jak wyżej.
Dzieje się to tylko przy lpg, na benzynie jest OK.
Dodatkowe informacje:
świece nowe, przewody WN nowe, parownik ok. pół roku po wymianie membran i uszczelek, filtr powietrza nowy, filtr gazu czysty, aparat zapłonowy OK, spalanie 11-12 l w mieście, do 10 l poza miastem, gażnik bez objawów zużycia osi przepustnic, kąt wyprzedzenia zapłonu OK, samochód - 1.6GLE
Może ktoś miał już taki problem? - walczę z tym już kilka miesięcy.
  
 
Cytat:
2003-08-05 21:06:12, WFO pisze:
Może ktoś miał już taki problem?


Wlasnie, a szukales w wyszukiwarce? Bo o LPG juz sporo bylo
  
 
Słuchaj odkręć trochę ( tak 1/4-1/2 obrotu ) ilośc gazu na wężu, podreguluj w razie czegoś obroty i zobacz. Powinien dostać większego kopa, kosztem np 1L gazu.
Nic innego nie przychodzi mi do głowy, poza tym że czy dosteje zimne powietrze, czy bierze też ciepłe?
  
 
Szukałem, ale nie znalazłem takiego problemu jak mój - jestem świeżym użytkownikiem internetu i może źle szukałem.
  
 
Kręciłem tą srubą na wężu, ale cudownych efektów nie osiągnąłem - spróbuję odkręcić ją więcej,
a propos - powietrze idzie do gaźnika tylko zimne, przewodu doprowadzającego powietrze znad kolektora nie mam już od stu lat.
  
 
Sprobuj przytkac dolot, jesli cos przy nim grzebales. To moze byc przez zbyt uboga mieszanke na wyzszych obrotach (za duzo powietrza). Z drugiej strony, mozesz tez sprobowac troche odetkach dolot (mieszanka moze byc za bogata). Radze pokombinowac z tym.
  
 
Dolot jest całkowicie odetkany,na obudowie filtra nie ma termostatu ani przewodu od kolektora wydechowego.
Walczyłem już z przytykaniem dolotu z różnych stron i w różnym stopniu - bez efektu.
  
 
Oporny kurde
A filterek gazu?
  
 
Wyrwiząbku, a faktycznie oporny, filterek gazu jest OK.
  
 
mam ten sam problem z tym że mój dostaje cieple powietrze.filterk gazu też jest nowy ,przewody gazowe przedmuchane,mieszanke przestawiałem w obie strony i wciąż tosamo ciekaw jestem co panowie klubowicze na to?
  
 
ja też się przyłączam

mnie ten problem tyż dotyczy
  
 
A moze masz zagiety, albo przytkany w srodku przewod doprowadzajacy gaz?
  
 
Hmmm a moze tak powiedzcie czy macie instalacje gazowa na 2 śruby na kazdy przelot osobno czy jedna na 2 ? Moze jakis debil zablokowal 2 przewod od gazu zeby malo palil ? ewidentnie nie dostaje gazu na 2 przelocie 3500 obr to tak wlasnie jak otwiera sie 2 przelot wtedy dostaje samo powietrze zamiast gazu i buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu. Odkrec zrube o 2 obroty na 2 przelocie wsiadz i musi chodzic ! Potem juz sobie doreguluj wg gustow ile ma miec na 2gim ;]

  
 
ja mam gaz na 2 śróbki


druga przepustnica nie otwiera się od określonych obrotów, tylko od położenia pedału gazu
  
 
hehe tak ale obroty mozna przyjac jako wyznacznik polozenia gazu... orientacyjnie oczywiscie.
  
 
.....bardzo orientacyjnie....
  
 
WFO - jaką masz puszke filtra? Wlot idzie na lewą strone samochodu czy na prawą? Bo to tak nie najlepiej jak puszka jest goła i chwyta gorące powietrze z komory...
Regulacja rozumiem ze podwójna (osobno na każdą gardziel).
leopold - zablokuj na zimne - naprawde na lepsze mu wyjdzie.

Warto jeszcze sprawdzić "zielony kabelek"
BTW Moze zrobie jakieś masowe regulowanie polonezów???

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
OLO - wlot zimnego jest skierowany do kierunku jazdy /prawie na wprost/, ciepłego powietrza chyba nie łapię , bo jak już napisałem nie mam założonego przewodu doprowadzającego powietrze znad kolektora wydechowego, regulacja gazu - pojedyncza, jedna śrubka.
  
 
Z tego co piszesz masz starą puszkę filtra (MR 86) hehe - włóż ręke do komory silnikowej - gwarantuje ze Ci nie zmarznie Można założyć rure na puszke tak aby chwytała chłodniejsze powietrze. Ale to juz kombinacje i nie mają wpływu na nasz problem.
Jeszcze jedna rzecz. Czy tylko przy max wdepnięciu nie możesz przekroczyć 3.5 tys.? Czy mozesz dojść np. do 4,5 wciskając lekko gaz (np do połowy).

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Naciskając pedał gazu nie do końca, mogę osiągnąć wyższe obroty, chyba nawet ok. 4,5k, przy wciśnięciu gazu do deski obroty dochodzą maksymalnie na trzecim biegu ok. 3,5k, a na czwartym ok 3k - potem jest buuuuuuuu.

[ wiadomość edytowana przez: wfo dnia 2003-08-07 00:40:34 ]

[ wiadomość edytowana przez: wfo dnia 2003-08-07 00:42:35 ]