Dziwne mruczenie przy lewarku zmiany biegow...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich...

Ostatnio zauwazylem u siebie dziwne dzwieki dochodzace od lewarka zmiany biegow (tylko w zakresie 3000 - 3500 obrotow), znikaja jak sie ruszy lewarkiem np. docisnie go sie do boku.

Spotkaliscie sie z czyms takim u siebie?

Pozdrawiam...

Adam Groticki.
  
 
popularne to jest dosyc..wyrobily sie jakies tam tulejki przy lewarku..pocztaj starsze posty..temat przerabiany..polowa klubowiczow to ma)
  
 
Niestety musze potwierdzic powyzszy poscik . U mnie mruczy przy "wysokich biegach" tzn te, ktore wrzuca sie pchaniem galki w gore (1, 3, 5), ale tak czy siak ja i moj ojciec trzymamy zawsze jedna reke na biegach, wiec po prostu dociskamy galke w gore i mruczenia nie ma. Swoja droga to agresywne... warczenie mnie sie podoba! wruuuum !
  
 
Cytat:
2003-05-19 14:23:38, Cwikus pisze:
Niestety musze potwierdzic powyzszy poscik . U mnie mruczy przy "wysokich biegach" tzn te, ktore wrzuca sie pchaniem galki w gore (1, 3, 5), ale tak czy siak ja i moj ojciec trzymamy zawsze jedna reke na biegach, wiec po prostu dociskamy galke w gore i mruczenia nie ma. Swoja droga to agresywne... warczenie mnie sie podoba! wruuuum !



Z tego co czytałem, trzymanie ręki jest niepożądane

Mruczenia nie mam, ale luzy tak
  
 
Czemu nieporzadane? Tzn nie trzymam reki na samym drazku, tylko dociskam go (na trojce glownie), gdy mi tam reka niepotrzebna do dociskania co by nie mruczalo - reke mam wtedy w okolicach recznego a tak jakos...
  
 
Ja też czytałem ,że trzymanie ręki na gałce zmiany biegów , a jużnie daj Boże naciskanie na nią - wyrabia coś tam - nie pamiętam co - mam ten text gdzieś w domu, jak znajdę to napiszę , ale radzę - nie trzymaj tej ręki na lewarku - to naprawdę szkodzi....... o tej sprawie pisał rzeczoznawca PZMot - tyle pamietam......
  
 
"Na 99% przypadków tego brzęczenia jest to łącznik wodzika wchodzącego do skrzyni biegów i wałka wychodzącego z kabiny. Jest on w przegubie łączącym te dwie rzeczy. Czasem wystarczy go dokręcić i skontrować....ale czasem zostaje wymiana na nowy. Podobny temat poruszony był na forum CTMu.
Rav"

Źródło
  
 
Myślę że miałem coś podobnego Buczenie dochodziło od lewarka .Słychać było tylko w aucie a najbardziej przy hamowaniu biegami między 2500 a 2000 obr.Były to tulejki i sworzeń umiejscowione gdzieś przy mechanizmie zmiany biegów .Mechanik dał mi schemat i zaznaczył co mam kupić .Po naprawie jest ok Pozdr.