[126p] SKRZYNIA WALI - WSTRZĄSY!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
PANOWIE MASAKRA... niewiem co sie dzieje
spotkaliście sie juz moze z czyms podobnym????-juz pisze...
niewiem czy to skrzynia ale chyba tak...jak sie rusza puszczając normalnie sprzeglo wszystko jest ok...ale..jak ruszam np pod górke gdzie trzeba troszke dłuzej na półsprzegle jechac to wali trzesie całą budą---na prostej to samo ale tylko gdy trzymam połsprzeglo dłuzej niz zwykle
prosze o pomoc bo wrazenie jest jakby auto sie rozsypywało!!!
  
 
hmm a sprzęgło leciwe?? miałem podobnie, może nie aż w takim stopniu ale to była wina sprzęgła.
  
 
Cześć !! Ja mam podobnie tylko na mniejszą skale tzn. takie drgania są, gdy na półsprzęgle bez gazu próbujesz startować myśle że to poprostu są drgania generowane przez silnik w pewnym zakresie obrotów. Pytanie czy to było tak cały czas czy od jakiegoś momentu?
  
 
sprzegło nówka-dopiero po wymianie-przed remontem tez to bylo ale wtedy bylo mniej i wtedy jebało o bak!
teraz wali jak poje**ne i az sie boje...czemu tylko na półsprzęgle--dziwne
  
 
Mam to samo i nie moge dojść co to jest, bo... Raczej nic ci sie od tego nie urwie, chyba że będziesz miał pecha... Ja tak jeżdżę już dobre 3000km
  
 
heh a ja wiem co to jest

Odkrecić kape wybieraka, odsunać sie bo wyleci olej heh i dokrecić nakretke na którymś tam wałku -chyba zdawczym nie pamietam juz ale jakoś to było dokrecane na 49Nm (sprawdzić w książce) Ja kreciłem to palcami a jak dokreciłem to przestało stukać pukać walić szarpać itp
  
 
ja mialem tak w garbusie - przy ruszaniu urywalo caly tyl tak skalkal - okazalo sie ze mialem zagiety pancerz od linki sprzegla
  
 
tez to mialem, problem ustapil kiedy pocialem malucha
  
 
Ja może będe mało orginalny i napiszę tak:

1) sprawdź dokręcenie wspornika do skrzyni ewentualnie spróbuj zrobić tak: obetnij połowę gumy ze starej poduszki i zamontuj ją do wspornika skrzyni biegów. Podobno nie poleca się tego robić ale ja po zastosowaniu tego zabiegu pozbyłem się "dygotów" skrzyni

2) sprzęgło i docisk masz jakiej firmy? Ściągnij osłonę koła zamachowego i sprawdź czy jest jakiś luz pomiędzy okładzinami sprzęgła przy puszczonym sprzęgle... (teraz nie pamiętam jaki miał być dokładnie)

3) biegi wchodzą bez problemu?
  
 
moze wzery na kole zamachowuym/ rdzawy nalot?? albio przypalona tarcza?
  
 
Ja bym sprawdziłl najpierw poduszki i sprężynę razem z gumami i czy pas tylny jest dokręcony
  
 
Cytat:
pavlus Wysłany: 2006-12-07 09:42:53

Ja bym sprawdziłl najpierw poduszki i sprężynę razem z gumami i czy pas tylny jest dokręcony



tak, najprosciej zaczac od tego, ale wyklepane poduszki moga juz byc tylko skutkiem tych drgan a nie przyczyna
ja miałem podobnie pod koniec zywota mojego kaszla,
z tym ze u mnie poduszki były z bisa, nowe na dodatek, tył tez wymieniony, a miałem sprzegło z bisa- tzn z tłumikami drgan skretnych. nie doszedłem w koncu co było przyczyna szarpania- podejrzenie było tylko w okolicacgh sprzegła- albo wyklepały sie sprezynki w tarczy, albo przypaliło sie sprzegło, albo koło zamachowe , ktore po dłuzszym czasie lezenia pokryło sie nalotem rdzawym zostało nie do konca przeszlifowane na gładz przy styku z tarcza...
  
 
Cytat:
2006-12-07 08:34:20, Chudy89 pisze:
Ja może będe mało orginalny i napiszę tak: 1) sprawdź dokręcenie wspornika do skrzyni ewentualnie spróbuj zrobić tak: obetnij połowę gumy ze starej poduszki i zamontuj ją do wspornika skrzyni biegów. Podobno nie poleca się tego robić ale ja po zastosowaniu tego zabiegu pozbyłem się "dygotów" skrzyni 2) sprzęgło i docisk masz jakiej firmy? Ściągnij osłonę koła zamachowego i sprawdź czy jest jakiś luz pomiędzy okładzinami sprzęgła przy puszczonym sprzęgle... (teraz nie pamiętam jaki miał być dokładnie) 3) biegi wchodzą bez problemu?



BIEGI WCHODZĄ JAK W MASŁO...SPRZEGŁO NOWE ORYGINALNE DO 126P...ALE SPRAWDZE LUZ
DZIEKI WSZYSTKIM ZA PODPOWIEDZI