Instalacja gazowa do C20NE

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Ponieaż żydobolszewicka lichwa chce nas zagnębić, czas sie chyba przeprosić z gazem. Pytanie: jeśli ktoś zna fabryczną (holenderską) instalację gazową do C20NE, niech odpowie czy pompa paliwowa pracuje cały czas w czasie jazdy na gazie, czy może pracuje na niższych obrotach (napięciu), czy jeszcze inaczej.

Pozdrawiam
Precz z międzynarodową bandą lichwiarzy paliwowych!
  
 
Znajomy ma taką holenderke i podobno pracuje cały czas, niedawno montował wyłacznik do pompy.
  
 
Pompa paliwa pracuje. To nie zależy od instalacji tylko od tego co robił. Zawsze można dorobić słyszałem że koszt około 50 zł.
  
 
każda instalacja gazowa nie odcina pompy paliwa, jest to robione przez montażystów samowolnie lub na polecenie klienta. inną sprawą jest że takie odcięcie jest pozorną oszczędnością.
  
 
Wybaczcie, ale te wszystkie teorie są moim zdaniem do dupy. Cały układ paliwowy włącznie z regulatorem ciśnienia paliwa jest tak obliczony, że silnik odbiera paliwo. Jeśli natomiast zamuszamy pompę do normalnej pracy, a silnik nie odbiera nawet kropli paliwa, to coś tu musi w końcu wysiąść. Do tego dochodzi fakt, że regulator ciśnienia paliwa przymyka powrót paliwa, bo silnik mocno się kręci (ale jedziemy teraz na gazie...), a ciśnienie w układzie ma być zachowane. Same sprzeczności, więc nie wierzę, że holendrzy są tak głupi i nie wzięli tego pod uwagę.

Pozdr
  
 
Cytat:
2004-05-06 08:16:48, Jazz pisze:
Wybaczcie, ale te wszystkie teorie są moim zdaniem do dupy. Cały układ paliwowy włącznie z regulatorem ciśnienia paliwa jest tak obliczony, że silnik odbiera paliwo. Jeśli natomiast zamuszamy pompę do normalnej pracy, a silnik nie odbiera nawet kropli paliwa, to coś tu musi w końcu wysiąść. Do tego dochodzi fakt, że regulator ciśnienia paliwa przymyka powrót paliwa, bo silnik mocno się kręci (ale jedziemy teraz na gazie...), a ciśnienie w układzie ma być zachowane. Same sprzeczności, więc nie wierzę, że holendrzy są tak głupi i nie wzięli tego pod uwagę.

Pozdr



W c20ne pompa paliwa pompuje z mocą 2 litrów na minutę
Więc cały bak przepompowany jest w niespełna pół godziny.
Ciśnienie na listwie wynosi 3 bary i jest niezależny od tego jakie masz obroty. I nic nie powinno się wysypać. Pod te ciśnienie, które musi być constans dobierany są czasy otwarcia wtrysków. np nieższe ciśnienie na listwie spowodowane zużytą pompą lub brudnym filtrem = gorsze osiągi.
To tak gwoli wyjasnienia.
Pompy padają w autach na gas bo właściciele skąpią na benzynę i jeżdzą prawie na rezerwie a pompa smarowana jest benzyną.Nie po to pisze się w instrukcjach , zę jak masz rezerwę to zatankuj. Pompa jest przygotwoane do tego aby pracowac non-stop. Kolejną rzeczą jest odłaczanie pompy podczas jazdy na gazie. Myśłenie jest takie jak ją odłaczę to nie będzie pracować i się nie zużyje, błąd.
Można to wyjaśniać ale wystarczy napisać "organ nie używany zanika" i dlatego zostały nam kości ogonwe, hehe.
Przepływające paliwo przez listwę ma za zadanie chłodzić wtryski i moim zdaniem nie należy jej odłaczać podczas pracy na gazie.

No tak ale jest jedno małe ale....
Ja nie miałem nigdy gasu, hehe. No ale nie mów nigdy, nigdy,
albo jak mawiał mój starszy brat (zawodowy kierowca wielkich aut" "język wrogów trzeba znać".
  
 
Bardzo ważna jest dla mnie informacja o wydatku pompy - 2l/min. W czasie ostrej jazdy zakładam że silnik pije 20l/godz (chwilowo), więc to daje ok. 0,4l/min. Wobec tego regulator ciśnienia (ten na listwie) musi sobie poradzić z tą flaszką 0,5 litra na minutę. Dlaczego poradzić: regulator dostaje informację w postaci podciśnienia z kolektora ssącego. Gdy silnik sie mocno kręci, podciśnienie jest małe i regulator przymyka membrankę pozwalającą na powrót paliwa do zbiornika, czyli kieruje paliwo do silnika. To wszystko ma na celu utrzymanie stałego ciśnienia w układzie paliwowym, tak jak pisał PiotrS. Ale jedziemy teraz na gazie więc silnik nie pobiera paliwa. Wniosek: Regulator na rozkaz przymknąć powrót paliwa, a jednocześnie całe paliwo ma wrócic do zbiornika. Piszę to wszystko, bo: niedługo po kupnie Omy wymieniłem pompę, bo poprzednik jeździł na rezerwie. Po pół roku wymieniłem regulator ciśnienia paliwa i zacząłem jeździć na benzynie. Silnik chodzi jak zegarek ! Ponieważ lichwiarze paliwowi zaczęli nas doić, aby amerykanie mieli tanie paliwko i wojenkę, zamierzam wrócić do gazu, ale tak, aby niczego nie zepsuć. Dlatego moje wątpliwości. A może wczasie jazdy na gazie obniżyć napięcie zasilania pompy do np. 6V? Przecież pompa to silnik prądu stałego, a napięciem się reguluje tu obroty.
Proszę o wnioski, jesli Was to w ogóle interesuje.

Podr
  
 
Nie rozumiem tych teorii:

Std. regulator ma utrzymać stałe ciśnienie - w praktyce dwa zakresy (a nie jakieś płynne przejścia):

ok. 2,5 i 3 - zależnie od podciśnienia w kolektorze

I czy paliwo jest zużywane, czy nie, i ile go tam spalamy - to nie ma nic do rzeczy - max ciśnienie i tak nie przeskoczy tych 3 - po prostu reszta wraca do zbiornika. I to jest normalne, przewidziane konstrukcyjnie ciśnienie pracy i nic tu się nadmiernie nie zużywa.

PS. Określenia typu
Cytat:
2004-05-05 12:45:05, Jazz pisze:
...żydobolszewicka lichwa...



są tu chyba lekko nie na miejscu.


-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec


[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2004-05-06 10:43:41 ]
  
 
Za chwilę popadnę w depresję.
  
 
Dokladnie tak jak Darek i pozostali Panowie napisali. Pompa paliwa z zalozenia ma pracowac caly czas. To tylko wymysl tandeciarzy szczedzacych na wache w zbiorniku zeby ta pompe odcinac.

Zadanie regulatora to utrzymywanie stalego cisnienia na listwie. I czy silnik benzyne spala czy nie to nie ma znaczenia.
  
 
Cytat:
2004-05-06 10:48:15, Jazz pisze:
Za chwilę popadnę w depresję.



Najlepiej wypłakać się u kolegów "narodowców".

Adresy forum z pewnością znane.

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
Mimo że popadam w depresję, to ostatkiem sił jeszcze napiszę. Mówienie, że regulator ma utrzymać cisnienie i już !!! (bo tak nam się podoba), to bardzo ułańskie podejście do tematu. Ale technika ma to do siebie, że podlega prawom fizyki, a nie zachciankom. Niemiecki inżynier (kłaniam się mu nisko) licząc przekroje rurek i sztywność mambrany w regulatorze zakładał, że silnik pobiera paliwo. Inaczej całe to liczenie o dupę potłuc. A że to działa jakiś czas w wersji "po polsku", to chyba tylko dzięki dobrym niemieckim materiałom.

Pozdr
  
 
VTB

-----------------
Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
  
 
To teraz Ty pomierz te srednice... zbadaj sztywnosc membrany... i wylicz czy instalacja powrotna jest w stanie odebrac taka ilosc paliwa jaka pompa podaje...

A wg mnie jest jest tak obliczona, ze przeplywnosc instalacji zasilajacej i powrotnej sa takie same. Chcesz to obalic - do roboty...
  
 
Gdyby tak było, nie byłoby ciśnienia w układzie. Po angielsku znikam, czyli cofam się w napletek.

Jazz
  
 
Kompletna bzdura. Cisnienie reguluje membrana a nie przeplywnosc powrotu.
  
 
istnieje takie zjawisko jak odcięcie paliwa przy dużych obrotach silnika (zjawisko naturalne przy wtrysku benzyny) kiedy zdejmiesz nogę z gazu i auto zwalnia hamowane silnikiem który nie dostaje ani grama paliwa.... więc co z twoją teorią, że układ "nie został obliczony" do takiej eksploatacji.
Przedmówcy już wyjaśnili po co jest odcięcie pompy dla sknerusów coby jej nie upiec jadąc na oparach w baku
  
 
Stan hamowania silnikiem rzeczywiście jest stanem odcięcia wtrysków czyli poboru paliwa. Jeśli zdejmiemy nogę z gazu, regulator dostaje polecenie uchylenia mambrany w postaci dużego podciśnienia z kolektora. Memebrana się otwiera, paliwo wraca do zbiornika. Tak jak już pisałem to wszystko sie wali, gdy regulator dostaje polecenie przymknięcia membrany, a całe paliwo ma wrócić do zbiornika. Więc nie przekonujcie mnie, że to jest OK, bo nie jest. Dziwi mnie tylko, że weterani wykazują taki optymizm i nieskazitelność w poglądach.

Jazz
  
 
Ja dodam, że regulator jest w pełni mechaniczny i powyżej 3 puszcza parę (cały czas gadamy o c20ne, bo w "inszych" silnikach zdaża się i 3,2 ). No i nie pamiętam tego aby w c20ne było doprowadzone podciśnienie do regulatora. U mnie teraz jest.

Coś jeszcze dorzucę. Jazz chłopie cisnienie na listwie jest stałe i wacha sie w granicach 2,5 do 3.To ciśnienie zapewnia pompa paliwa tłocząc cały czas paliwo z prędkością 2 litrów na minutę (c20ne). Myślisz, ze jak jest hamowanie silnikiem to paliwo zypyla szybciej do zbiornika?
Zwróc uwagę ze jak masz zuzycie paliwa na poziomie np 20 litrów na godzinę to musi byc okolo 180 km/h. To do cylidrów trafia jedynie .33 litra na minute. To bardzo mało jest w porównaniu z tym że pompa tloczy 2 litry na minutę.Spokojnie to jest aż nadto aby wytworzyć stałe ciśnienie w okolicy 3 bary.



[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-05-06 11:52:38 ]
  
 
Ja mam C20NE i regulator jest mechaniczny, i ma 3 króćce: 2 od paliwa i trzeci od podciśnienia. I właśnie to podciśnienie jest tu istotą całej regulacji.

Jazz