MotoNews.pl
  

Lampy przednie - demontaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako ze moje juz ledwo swieca przymierzam sie do ich poprawy. Kupilem uszkodzony reflektor, klosz i odblysniki sa idealne, tyl pekniety, polamany.






Potrzebuje krotki opis dot. 2 spraw:

1. Jak zdemontowac same lampy. Co trzeba odkrecic itd i ile mniej wiecej zajmuje to czasu, co bym nie musial jezdzic bez przednich lamp

2. Jak rozebrac lampe zeby przelozyc bebechy, klosz to rozumiem ze wyjdzie po odpieciu spinek i poradzeniu sobie z klejem, a co z odblysnikami?

Czym pozniej to pokleic, jakis specjalny klej,silikon, taki do szyb?
  
 
Odnośnie pkt 1.
Możliwe,że inni robili to inaczej,ale napiszę jak ja to robiłem.
1.Odkręcasz boczne kierunki-wsadzasz łapę z kluczm nr.10 i odkręcasz 1 nakrętkę M6.Jak ją odkręcisz,to możesz wysunąć kierunek na tyle,żeby odpiąć kostkę,albo wykręcić całą oprawkę z żarówką.
2.Zdejmujesz nosek- przy krawędziach obok otworu gdzie był kierunek (za reflektorem) masz 2 śrubki też do klucza 10. Odkręcasz je i kładziesz się pod samochód.Od spodu widać dwa ukośne wsporniki od noska.Okręcasz je,a potem wszystkie śruby od góry i ściągasz nosek.
3.Masz już idealne dojście do reflektorów.Odpinasz kostki od wiązki żarówkowej i silniczka położenia reflektorów.I kręcisz (chyba) 6 nakrętek od reflektorów. I już jest twój

Jak pisałem,może jest możliwość wydłubania reflektorów bez demontażu noska,ale nawet się do tego nie przymierzałem
  
 
ja wyciągałem światła bez demontazu noska....

luzowałem go tylko odkręcałjąc śruby z góry.. tych dwóch pod zderzakiem nie ruszałem....

ciężko jest odkręcić śruby od tyłu lamp ale się da

co do zmiany lustra to nie jest w sumie źle....

looknj sobie ten Twój reflektor i zobacz na czym się trzymie odbłyśnik...

z tego c pamiętam to na śrubie regulacyjnej, którą musisz wykręcić oraz na takiej jakby kulce.... przy ściąganiu z tej kulki uważaj zebyś nie połamał odbłyśnika..... mój stary się połamał..... nowy udało mi sie zdjąć bez szkód uważaj tez żeby nie porysowac odbłyśnika... jest on bardzo delikatny i bardzo łatwo sie rysuje..


jak byś miał z czymś problwem to pytaj... pójde oblookać starą lampe do garażu i Ci powiem co i jak

po złożeniu odbłyśnika do kupy przylep szybe silikonem... ja używałem jakiegoś zwykłego sanitarnego w kolorze czarnym...

dobrze jest też podgrzać resztki kleju....
pozdro


[ wiadomość edytowana przez: Kolber7 dnia 2006-08-22 17:20:14 ]
  
 
dzieki Panowie, rozebrac bym rozebral i poskladal tez, ale teraz wiem od razu jak sie zabrac, na co uwazac itd, bo musze to rozebrac i zlozyc tego samego dnia, a w zasadzie przez kilka godzin. Prawdopodobnie zdemontuje nosek, w razie czego jak sie nie wyrobie z czasem to wsadze sama lampe, a dzien czy dwa bez noska mozna polatac. I tak sobie mysle ze juz powoli zaczne psikac sruby WD40, co by pozniej sie nie okazalo, ze pordzewiale i krecic sie nie chca.

edit

zdjecie reflektora ktore wstawilem jest tylko zdjeciem, nie mam go jeszcze w domu, dopiero kupilem przez Allegro i na dniach powinien u mnie byc

PS
MaciekGT ma jeszcze Espero? bo widze ze licytuje prawy leflektor, zreszta ja tez sie na niego nastawiam

[ wiadomość edytowana przez: netpro dnia 2006-08-22 17:41:37 ]
  
 
Sugestia: najpierw rozbierz kupiony reflektor i na "lewej" stronie odbłyśnika sprawdź czy pisze RH czy LH. Jak RH to kupa i dalsze czynności nie mają sensu.
Niestety jedyne oznaczenie jest umieszczone właśnie z tyłu odbłyśnika.

  
 
tez patrzylem na ten reflektor z allegro połamany z tyłu ale jakos mnie nieprzekonało to wszytsko aby go kupic...
  
 
To ze polamany z tylu to mnie malo obchodzi skoro da sie przelozyc klosz i odblysnik, a to wlasnie u mnie jest kiepskie, martwi mnie wlasnie zeby to nie byla lampa od anglika, dlatego tez napisalem gosciowi ze bede w Wawie za tydzien i odbiore osobiscie. odpowiedzi nie dostalem, tzn dostalem wiadomosc ze lampe wysle poczta, za pobraniem, ale ani nie bylo tematu, a i mail inny niz w aukcji, wiec odpisalem jednemu ze nie wiem co on do mnie pisze i zeby sprecyzowal jaka lampe mi chce wyslac i wogole o co biega, a temu z aukcji napisalem ze czekam na kontakt z jego strony bo juz ktos mi napisal ze jakas lampe mi wysyla, a jasno napisalem ze odbiore osobiscie. Napisalem mu tez ze jesli jest ona z anglika to dzieki bardzo, ale powinien taka informacje umiescic na aukcji.
  
 
Cytat:
2006-08-22 20:54:43, Navi pisze:
Sugestia: najpierw rozbierz kupiony reflektor i na "lewej" stronie odbłyśnika sprawdź czy pisze RH czy LH. Jak RH to kupa i dalsze czynności nie mają sensu. Niestety jedyne oznaczenie jest umieszczone właśnie z tyłu odbłyśnika.



no i lampa przyszla dzisiaj, szkoda ze gosciu nie poczekal az przyjade po nia tylko wyslal za pobraniem i koszty wysylki wyszly 17zl, ale najwazniejsze ze lampa ma oznaczenie LH.

Ok, lampa zlozona i zalozona wczoraj (cos motonews nawalalo przez caly dzien).
generalnie wyjecie lampy nie stanowilo problemu, zalacze kilka fotek z tej operacji. Nosek tylko poluzowalem, po odgieciu lampa wychodzi bez problemow ::




roznica zayebista



Najwiecej czasu zeszlo z wymontowaniem klosza, klej trzyma bardzo mocno. Trzeba podwarzyc przynajmniej w jednym miejscu i nacinac ostrym nozykiem odginajac, i tak coraz dalej i dalej.




juz po zmontowaniu lampy, spiete na opaski dla pewnosci co by sie nie rozeszlo






i juz na aucie, opaski zdejme dzisiaj



[ wiadomość edytowana przez: netpro dnia 2006-08-25 10:15:17 ]
  
 
Od klejenia i czyśzczenia lamp minęło już kilka miesięcy. Jak dziś oceniasz, dobrez się wszystko trzyma? Może jakieś dodatkowe uwagi.
Pewnie na wiosnę zabiorę się za kompiel swoich lamp. Przydały by mi się rady fachowca, który ma to już za sobą
  
 
podbijam temat, jak lampy sprawuja sie po pewnym czasie? bo w tym tygodniu bede w nich grzebał
  
 
ja nie kapalem lamp, mialem matowe klosze, kupilem z rozbitym tylem i poskladalem z dwoch jedna dobra. Jak sie trzyma lampa? normalnie, nie paruje (raz mi zaparowala, ale to w kilka godzin po operacji i pozniej ani razu), nic sie zlego nie dzieje, mam jedna ladna a druga lipna bo nie dokupilem prawej strony, a kumpel ktory mial sprobowac wypolerowac klosz jeszcze sie do tego nie zabral
  
 
Cytat:
2006-08-22 20:54:43, Navi pisze:
Jak RH to kupa



czyli angol??
  
 
no to zrobilem i jeden reflektor cacy a drugi mi zaparował i chyba bedzie powtorne wyciaganko.
  
 
Cytat:
2006-12-21 14:39:55, Cwikus pisze:
no to zrobilem i jeden reflektor cacy a drugi mi zaparował i chyba bedzie powtorne wyciaganko.



ofiara
  
 
Cytat:
2006-12-21 14:39:55, Cwikus pisze:
no to zrobilem i jeden reflektor cacy a drugi mi zaparował i chyba bedzie powtorne wyciaganko.



jak Ci zaparowal dzien po to daj mu szanse i poczekaj
  
 
Witam.
Tez to przerabialem jakies 2 latka temu i efekt byl piorunujący.Jezdzilem tak jakis roczek bez problemu , do dnie kiedy droga hamowania nieco mi sie przeciągla i obydwie sobie wybilem . lecz jak zawsze mialem szczescie w nieszczesciu i w zaprzyjaznionym serwisie sprzedali mi nowki (chcąc sie pozbyć zapasów do Esperaczka ) za 260 zlociszy za sztuke (za uzywki chcieli min. 250). do tych nowych lampek wlozylem Philipsy +50% I WRESZCIE WIDZE ZE MAM SWIATLA.
Doradzam czyszczenie bo wiem z autopsji ze warto.
Pozdrawiam
Silan