| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dominikzzz CARAVAN 2.2 DTI Warszawa | 2006-10-28 14:26:23 hej
po szybkiej lekturze archiwum nie znalazlem info, aby ktos z posiadaczy 2.2 DTI go zachipowal. pls dajcie znac czy ktos taka operacje przeprowadzil, bo sie do tego powaznie przymierzam. a jezeli juz takiego chipa zamontowaliscie to jakie sa Wasze wrazenia tj. te dobre i te zle
dziek za kazdna odpowiedz pzdr dz |
marcinuh nie omega więc nie s ... Sławno | 2006-10-28 23:51:35 Cześć.
U dobrego tunera możesz liczyć na około 25 koni w stadzie więcej. Najlepsze jest to, że ilość paszy dla stada się nie zmienia
pzdr, marcin |
Musasi Była Omega B Poznań | 2006-10-29 10:55:13 |
dominikzzz CARAVAN 2.2 DTI Warszawa | 2006-10-29 11:20:28 dzieki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi
przy podpisach widze, ze niestety temat nie zwabil zadnego wlasciciela 2.2 DTI po chipowaniu
pzdr dz |
Vino LOB SYMPATYK M5 Warszawa | 2006-10-29 12:01:55
Najfajniejsze jest to tam, ze podnosza moc o prawie 20% a spalanie spada..... wow. |
red5555 DEADSOUL Omega Kombi 2.2 DTI Warszawa | 2006-10-29 12:42:19 rowniez sie przymierzam do chipa
ale dopiero na wiosne ! |
dominikzzz CARAVAN 2.2 DTI Warszawa | 2006-10-29 23:03:41 no to bedzie nas dwoch
ostatnio odwiedzilem przedstawicieli VTECH na Wawe - Kretorzy Mocy - strasznie chcieli mi wstawic boxa, nawet proponowal zeby go wstawic na probe na kilka dni za free
na razie staram sie jeszcze zebrac informacje... jak sie po tym wszystkim samochod zachowuje, zwlaszcza ze chipowac nie bedziemy nowego cara
jak cos bedziesz wiedzial pls daj znac pzdr dz |
X20XEV Omega 2.5 DTi automat Bobrowniki | 2006-10-31 09:46:37 Jakiś czas temu pytałem się o chip do 2.5 DTi w firmie V-tech.
Powiedzieli, że mogę oczekiwać wzrostu mocy w granicy 20-25Km oraz 40NM na momencie. Przy niezmienionym stylu jazdy zużycie paliwa pozostaje bez zmian. Koszt chipa 1800zł (brutto) Koszt boxa 1800zł (brutto) -- Pozdrawiam Ryszard |
dominikzzz CARAVAN 2.2 DTI Warszawa | 2006-10-31 20:40:25 Vtech Wawa - Kreatorzy Mocy chcieli za box 1500...
nie wiem dokladnie jak ten test proponuja zrobic, ale z tego z gosc mowil to mozna zalozyc go bezkosztowo
natomiast poczytalem troche na tematow boxow i jest to dosc prymitywne rozwiazanie w ktorym przedluzaja czas wtrysku --> wiecej spalin --> bardziej kreci sie turbo --> dodatkowo bardziej kopci
jako rozwiazanie bardziej ambitne proponowany jest chip, ktory modyfikuje wiecej parametrow a u Chojnackiego tez bylem jak mialem problem z moca (mialem calutkie 100KM), troche niepowazne podejscie, goscie zlewali temat i juz tam nie wroce ja bede chyba chipowal na wiosne, to mozemy sie razem zebrac po jakis promocyjny rabacik
pzdr dz |
jaro_alfa Nissan Maxima A34 Bełchatów | 2006-12-06 13:44:00 Kochani, coby nie produkować niepotrzebnego posta, podpinam się pod najświeższy. Otóż, przyznam szczerze, chodzi mi po głowie wymiana chipa oryginalnego na jakiś "sprawniejszy". Bardzo proszę o, w miarę rzetelne, opinie na temat tej aukcji. Pytanie standardowe brzmi : CZY WARTO.
aukcja I zerknijcie proszę na link: poprawa parametrów Jeśli informacje zawarte w treści aukcji rzeczywiście nie są blefem, to wydaje mi się, że poprawa charakterystyki silnika warta jest 300 PLN. Może ktoś to przerabiał. (mam silnik X25XE) Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: jaro_alfa dnia 2006-12-06 13:45:07 ] |
Zbynio wPiSdu | 2006-12-06 15:14:22
Powiedz dlaczego negujesz za pomocą li tylko i wyłącznie swoich wydumanych przypuszczeń coś na czym ewidentnie się nie znasz. Silnik benzynowy (x2.0). Ten chip prawdopodobnie jest kopią oryginalnego chipa produkcji niemieckich tunerów. A sama zasada pracy programu sterującego silnikiem, jest taka, że ma się dostosować do panujących warunków, paliwa i innych czynników budując mapowanie parametrów pracy na bazie parametrów podstawowych wpisanych do pamięci. Czyli np: przy takich to a takich obrotach wtryskuje tyle a tyle paliwa, otwiera dodatkowy przepust żeby rozwinąć taką to a taką moc ale koryguje o spalanie stukowe, świece do dupy itp. Te parametry bazowe są ustawione tak by zminimalizować obciążenie silnika (trwałość) oraz spalanie i ochrona środowiska jeszcze się kłania. Chip "stuningowany" ma nieco zmodyfikowane parametry bazowe. Konkretnie które to nie wiem. Podejrzewam, że m.in. otwarcie dodatkowego przepustu (x2.0) przy niższych obrotach i zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu, zmiana dawki paliwa i całą masę innych drobnych czynników. Tak więc chip w omedze sam się "tuninguje" i nie trzeba do tego hamowni. Oczywiście w podstawowym wydaniu. Dowód? Wystarczy wymienić wkład filtra powietrza z papierowego na markowy sportowy. Efekty są odczuwalne praktycznie odrazu. Po przejechaniu 300-500 km komp sam się przemapuje i dostosuje do nowych parametrów. U siebie zaobserwowałem spadek zużycia paliwa i zwiększenie momentu obr. przy niższych obrotach. Zresztą akurat w Omegach tunerzy nie dają rady wycisnąc cokolwiek bo jest to ponoć trudne i nieopłacalne przy uzyskanych rezultatach. Ten chip z aukcji może być niezłą i opłacalną alternatywą. Ja go napewno wypróbuję. Czy coś to dało to dam znać. Większe pole do popisu mają silniki "na ropę" z turbiną. Tu już opłaca się walczyć ale nie samym "chipowaniem". Hamownia konieczna. p.s. Jeśli coś pokręciłem to poprawcie ![]() |
zork LOB SYMPATYK Saabolot Wrocław/Kalisz | 2006-12-07 00:09:28 temat o chiptuningu na elektrodzie
rosyjska strona z eepromami - jest nawet lotus , c20ne, x20xev
pod winolsem próbowałem coś otworzyć ale dziwnie to wygląda... oś pionowa to wartości, ta dłuuuga idąca w prawo to obroty a w lewo - obciążenie silnika (otwarcie krokowca?) |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-12-07 00:17:22
powiem
przedmiotem aukcji NIE JEST CHIPTUNING tylko jeden z jego elementów - o ile faktycznie jest coś wart. Nie neguję świetnych efektów "chipowania" m.in. we wszelkich tdi - tdci - hdi etc. tylko sprzedawanie kota w worku za 300pln. Mam kolegę - dobrego elektronika. Od pewnego czasu jego podwórko zastawione jest autami po tzw chiptuningu, power-boxach itp z którymi nikt nie daje sobie rady. Kopcą, gasną, szarpią, palą po 30ltr/100 i podobne. Pewnie to mnie zniechęca
Profi program lub chip z wymianą i dopracowaniem parametrów pracy w konkretnym aucie - TAK. Badziew z allegro do samodzielnego montażu - NIE. Kupić, założyć, zhamować co dało (+14-25KM dla x25xe bez innych modyfikacji), pośmigać trochę bez niespodzianek - uwierzę w chiptuning za 300pln ![]() |
profil-usunięty | 2006-12-07 09:25:17
Bo mnie się zawsze wydawało, że jest to tylko i wyłącznie zmiana oprogramowania ECU, nieważne czy uzyskana przez rzeźbę na komputerze fabrycznym czy też poprzez podmianę w/w. Bez tykania jakichkolwiek innych elementów. |
7gsi LOB MEMBER wieś | 2006-12-07 18:12:51
przedmiotem aukcji jest kość pamięci która MOŻE będzie pasować i MOŻE nic nie spieprzy. Jest sprowadzona z niemiec - to tyle z info o tym produkcie. Czy przedmiotem aukcji jest montaż nowej pamięci z zapisem nowych map w konkretnym aucie i sprawdzenie uzyskanych efektów z ew. korektą map? NIE. dlatego nie uważam żeby "przedmiotem aukcji był chiptuning". ale, zaraz, t u ta j jest jeszcze większa okazja |
_tomchis_ Opel Omega B sedan Sokołów Podlaski | 2006-12-18 23:26:30 Witam,
http://moto.allegro.pl/item145724559_chiptuning_opel_.html Kupilem to cos do wojej 2,5 td. Jestem bardzo mile zaskoczony. Jezdze juz miesiac i naprawde sporo koni przybylo. Spalanie jest na pozomie jak przed zmiana chipa. Moze nawet troche mniejsze. Oczywiscie jak sie depcze po garach to pali wiecej . Wczesniej przyspieszanie dwojka na zakrecie nie konczylo sie dymem albo stawianiem samochodu w poprzek drogi. Teraz to bardzo proste . Mysle ze przybylo pare koni. No moze nie ma 170KM jak zapewnia mnie sprzedajacy chipa i wzrost momentu o 70Nm ale troche przybylo. Dwie sekundy szybciej rozpedza sie do 100km/h a to chyba juz cos....
Pozdrawiam Tomek |