Wymiana paska rozrządu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy wymieniająć pasek rozrządu w Samarce muszę zwrócić uwagę na coś konktretnego?? Oczywiście wiem,że koła mają być ustawione na znakach Oprócz tego są jeszcz jakieś detale o których muszę pamiętać??? Czy naciąg paska jest tam regulowany?? Jeśli tak to jak go naciągnąc aby nie narobić sobie kłopotu??
  
 
Wymieniając pasek zwróć tylko uwagę na znaki na kole od wałka rozrządu i od głównego wału, a tak pozatym to nie trzeba zwracać na nic uwagi, jedynie przy napinaniu paska trzeba go tak naciągnąć żeby na najdłuższym odcinku paska szło go przekręcić o 90 stopni, aha jeszcze takie coś: po założeniu i napięciu przekręcić wał korbowy dwukrotnie w kierunku zgodnym z kierunkiem ruchu wskazówek i po tych 2 obrotach sprwdzić ponownie czy znaki są w tych samych miejscach co przed pokręceniem.
Całość jak sie zakłada w samarce pasek jest opisane w książce którą można ściągnąć z klubowej strony, tam wszystko ładnie jest opisane i pokazne, POZDRAWiAM
  
 
nic dodac, nic ujac
  
 
Wymieniałem uszczelkę pod głowicą i przestawił mi się rozrząd czy nie wiecie jak go ustawić . Znacie może jakieś strony ze schematami
  
 
nie pomyliłeś przez przypadek działów?dział "techniczne "byłby chyba bardziej odpowiednim miejscem na takie pytanie.
  
 
Cytat:
2007-03-12 11:12:35, Koliber_111 pisze:
nie pomyliłeś przez przypadek działów?dział "techniczne "byłby chyba bardziej odpowiednim miejscem na takie pytanie.


już przeniosłem do odpowiedniego wątku
  
 
Sprawdz luzy na pompie wodnej !!
  
 
Adik dobrze opisał zakładanie paska rozrządu, ja jednak dodał bym, że niestety na bloku silnika nie ma żadnych dokładnych zanaków okreslających położenie kół rozrządu. Najlepiej ustawić tak jak jest pokazane na schemacie, który jest na pudełku paska. Zawsze wymieniając pasek ustaw silnik na znakach na kole zamachowym ( znajdują się pod aparatem zapłonowym wyciągając gumowe zabezpieczenie z obudowy skrzyni biegów) Zanim przekręcisz rozrusznikiem, sprawdź naciągnięcie paseka, sprawdź kilka razy obracając silnik " na sucho" , czy coś się nie przestawiło i będzie dobrze.
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-03-17 19:51:08, bralinek pisze:
Adik dobrze opisał zakładanie paska rozrządu, ja jednak dodał bym, że niestety na bloku silnika nie ma żadnych dokładnych zanaków okreslających położenie kół rozrządu. Najlepiej ustawić tak jak jest pokazane na schemacie, który jest na pudełku paska. Zawsze wymieniając pasek ustaw silnik na znakach na kole zamachowym ( znajdują się pod aparatem zapłonowym wyciągając gumowe zabezpieczenie z obudowy skrzyni biegów) Zanim przekręcisz rozrusznikiem, sprawdź naciągnięcie paseka, sprawdź kilka razy obracając silnik " na sucho" , czy coś się nie przestawiło i będzie dobrze. Pozdrawiam



Dokładnie tak.