MotoNews.pl
  

Problem z silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moj kolega kupil Espero z silnikiem 1,8 cm3. Problem jest nastepujacy po sciagniecu korka wlewu oleju wyrzuca olej a z tego co wiem to nie powinno tak byc. Silnik nie ma tzw kopa, slabo ciagnie. rano gdzy odpale to po dodaniu gazu zachowuje sie jak diesel kiedy zlapie temp jest ok. Podejzewam popychacze badz ich uszczelniacze bo kompresja wyszla mi nastepujaco

1 cyl 10,9
2 cyl 11,0
3 cyl 10,3
4 cyl 11,3

Silnik ma przejechane 160 tys i nie jest krecony
  
 
Chlapanie normalne.

Kompresja bez strasznej tragedii...


Zajrzyj do lektryki.
  
 
Cytat:
2006-12-10 02:09:52, Zoltar pisze:
Chlapanie normalne. Kompresja bez strasznej tragedii... Zajrzyj do lektryki.


Zgadzam się z przedmówcą

...z tą kompresją to za ostrożnie się wyraził nawet...napisałbym że jest zupelnie OK! (takie "różnice" to w znacznym stopniu błąd pomiarowy)

...chodzi jak diesel...pewnie nie pali na wszystkie gary... Sprawdzić podstawy:
-świece

-przewody zapłonowe
  
 
swiece i przewody nowe
  
 
a mzoe trzeba zarowki wyregulwoac skoro na zimno klekocze ? w 1.8 sa plytki ?
  
 
Cytat:
2006-12-10 12:53:17, maskekk pisze:
a mzoe trzeba zarowki wyregulwoac skoro na zimno klekocze ? w 1.8 sa plytki ?




3 lata na forum...esperakiem pewnie jeszcze dłużej jeździsz ...i takie pytania zadajesz??...NIE MA...we wszystkim motorach espero jest "hydraulika"..

a poza tym...zarówki chcesz regulować ???...oki...można...przed dźwignią ręcznego masz regulację poziomu ...(takie pokrętełko z cyferkami)

P.S. pablo! ...Koliber też miał nowe świece !...szukali dziury w całym a okazało się że ...nowe świece dały ciała !
Zorientuj się kiedy pojawiły się takie objawy, a kiedy były wymieniane świece?

Mało istotne że nowe....niech SPRAWDZI te elementy raz jeszcze dokładnie !

Jaki olej i kiedy wymieniany?....nie było jakiejś zmiany rodzaju oleja ?

[ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2006-12-10 13:20:59 ]
  
 
Cytat:
2006-12-09 23:51:44, pablo_ns pisze:
Moj kolega kupil Espero z silnikiem 1,8 cm3. Problem jest nastepujacy po sciagniecu korka wlewu oleju wyrzuca olej a z tego co wiem to nie powinno tak byc. to jeswt bardzo dobry objaw w tym silniku, gdyby tak nie było to byłby problemSilnik nie ma tzw kopa, slabo ciagnie.zależy z jakiego samochodu się przesiadło rano gdzy odpale to po dodaniu gazu zachowuje sie jak diesel kiedy zlapie temp jest ok. warto sprawdzić przewody WN kable jak koledzy wcześniej mówili ale też czujnik temperatury dającypomiary do kompa (nad termostatem) Podejzewam popychacze badz ich uszczelniacze bo kompresja wyszla mi nastepujaco 1 cyl 10,9 2 cyl 11,0 3 cyl 10,3 4 cyl 11,3 Silnik ma przejechane 160 tys i nie jest krecony

  
 
Filtr paliwa wymieniony,pompa paliwa sprawna,filtr powietrza nowy?
Jak pompa paliwa umiera to są podobne objawy.Nie ma wystarczającego ciśnienia i wydajności.Na zimno odpala z łachą chodzi nierówno (u mnie tak było),przyśpieszać trza było powoli bo się dławił.
  
 
8 tys temy wymieniany olej wszystkie filtry, na gazie i na PB jest ten sam klekot, swiece i kable jakies 2 miechy temy wymienione
  
 
A patrzyłeś czy nie ma zdławionego dolotu powietrza?
  
 
mozesz jasniej
  
 
Kurde sorya to bylo zaraz po przebudzeniu, nie wiedzialem jak sa regulowane w 1.8 niech sprawdzi poziom oleju i czy popychacze sa sprawne.
  
 
Sprawdź tez kąt ustawienia zapłonu jak bedzie za bardzo opóźniony za dużo mocy nie będzie plus stan katalizatora może byc zapchany już.
  
 
Cytat:
2006-12-10 14:26:11, malin2 pisze:



Co to za twór ...przecie się nie można doczytać niczego
  
 
mam dopiero 135 tys wiec wadpie ze to katalizator. Popychacze faktycznie bo jeden chyba cos jest do dupy
  
 
Cytat:
2006-12-11 19:46:48, bogdan1 pisze:
Co to za twór ...przecie się nie można doczytać niczego


pogrubione teksty to moje, dla mnie tyż dziwne
  
 
Cytat:
2006-12-11 20:33:22, pablo_ns pisze:
mam dopiero 135 tys wiec wadpie ze to katalizator. Popychacze faktycznie bo jeden chyba cos jest do dupy



Zważywszy, że średnia długość życia katalizatora ceramicznego to 100 tyś. km. a w dodatku autko eksploatowane jest na LPG sugeruję, aby nie odrzucać hipotezy kata.

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
no ale auto ma dopiero 6 mies gaz a wczesniej widzialo tylko Pb. Jak mozna sprawdzic czy to kat?
  
 
1. wyjac i obejrzec (8 srub co sie nie beda chcialy latwo odkrecic)
2. wykrecic sonde i zmierzyc cisnienie w wydechu
moze na nalizatorze wyjdzie ale nie jestem pewny.
  
 
Cytat:
2006-12-13 20:06:03, maskekk pisze:
1. wyjac i obejrzec (8 srub co sie nie beda chcialy latwo odkrecic) 2. wykrecic sonde i zmierzyc cisnienie w wydechu moze na nalizatorze wyjdzie ale nie jestem pewny.


Z tymi śrubami może byc ciężka sprawa żeby je odkręcić, u mnie trzeba było wycinac go.
Jeśli chodzi o analizator to może nie wyjść że jest zapchany---u mnie tak dokładnie było wszystko było ok na analizatorze a kat okazał się zapchany...