[126p] Remont klasyka.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak sobie przeglądam forum od jakiegoś już czasu i zauważyłem, że każdy kto remontuje swój samochód, zamieszcza tutaj mniej lub bardziej obszerną historię remontu. Postanowiłem nie być gorszym i też pstryknąłem kilka fotek swojego auta, które jest teraz gruntownie remontowane. Nie mam cyfrówki, więc zdjęcia są jakości „telefonicznej”. Potem będą lepsze, tylko muszę wypstrykać całą kliszę i iść do fotografa żeby przerzucił mi to „sidierkę”.
A więc do rzeczy: FIAT 126p rocznik 1977, pierwsza rejestracja w lutym ’77,oczywiście 600 – ka. Auto od nowości należało do mojego dziadka, od 1996 roku do mnie. Jak widać przez lata nazbierało się trochę nieoryginalnych części (włącznie z kolorem), czas i ruda też zrobiły swoje. Ale wszystko da się naprawić, wymienić i będzie jakby z fabryki dopiero wyjechało . Będę wdzięczny za wszelkie rady i słowa krytyki. Zależy mi na możliwie najwierniejszym odtworzeniu oryginalnego, klasycznego wyglądu, więc za rady dotyczące tuningu itp. serdeczne dzięki. Miłego oglądania.
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
… z przodu …
… i z tyłu …

Free Image Hosting at www.ImageShack.us">

Najdziwniejsze jest to, że wszystkie oryginalne części nadal dobrze się trzymają, a te które były wymienione w '85, np. błotniki… sami zobaczcie:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us">

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

… progi … konkretnie prawy


Free Image Hosting at www.ImageShack.us">

… dziurkowany przód zamiast klimy…( przynajmniej woda się nie gromadziła)

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

poza tym jest OK. i nie wygląda źle:
… prawy bok …

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

… i lewy …

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

… decha …

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

… cytrynki …

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Arsenał nowych blach:

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

…i tapicerka…

Free Image Hosting at www.ImageShack.us

Tak to wszystko wyglądało tydzień temu, kiedy samochód był jeszcze u mnie w garażu. Teraz jest już u blacharza i wygląda jeszcze gorzej , ale mam nadzieję, że do końca roku będzie już piękny i do wiosny go poskładam, a wtedy wszyscy .
Postaram się na beżąco aktualizować ten wątek.
  
 
Szykuj go, szykuj Dobrze że jest coraz więcej ludzi ratujących kaszle.

Ale: podłoga, podłużnice, mocowania wahaczy, jak tam wygląda z korozją? Obadałeś te okolice?
  
 
no no no nareszcie po serii rajdówek i tuningów zaczęła sie seria PRAWDZIWYCH klasyków, życze powodzenia w pracach
  
 
Fajna tapicera do dziadzia... jaki kolor mu szykujesz?
  
 
dokladnie bardzo fajnie ze coraz wiecej ludzi widzi ze trzeba ratowac nasze stare i piekne klasyki w czasach kiedy na ulicy jest pelno nowych samochodow wygladajacych jak zabawki i jeden podobny do drugiego
zycze Ci zebys dostal wszystkie gratki do maluszka
i powodzenia w odbudowie
bede zagladal jak sie prace posuwaja i lukal
  
 
super że coraz więcej osób remontuje klasyki
widzę że zapowiada się kolejny piękny maluszek
powodzenia w pracach
  
 
fajnny, dobry materiał do roboty. ino nie zrób wioski. lepiej ze 3 tygodnie dłużej robic niz szybko i niestaranaie. powodzenia
  
 
bedzie profi
  
 
Nie widać za dobrze na fotkach ale czy ten nowy przedni błotnik nie jest przypadkiem nowego typu, tj z większym przetłoczeniem nadkola?
  
 
no bedzie profi napewno dobrze ze jeszcze sa blachy do tego a nie tak jak moj blacharz od podstaw robil sam caly pas przedni razem z okularami bo nawet nie bylo co latac
  
 
No no widzę ze rośnie mi już konkurencja bardzo dobrze że wszystko robisz od podstaw tak trzymaj i nie śpiesz się lepiej robić cały rok niż poskładać go w dwa miesiące i mieć marny efekt

życzę ci wytrwałości na przeciwieństwa losu i opanowania bo wiesz mi będzie ci potrzebne
Gdybyś miał jakieś pytania to wal jak w dym.
  
 
Cytat:
2005-09-23 09:10:47, Sajmon pisze:
... jaki kolor mu szykujesz?



Niespodzianka
  
 
Cytat:
2005-09-23 10:35:22, andrzej_krakow pisze:
Nie widać za dobrze na fotkach ale czy ten nowy przedni błotnik nie jest przypadkiem nowego typu, tj z większym przetłoczeniem nadkola?



No niestety... W '85 dziadek przeprowadzał mały remoncik i założyli mu FL-owskie błotniki
  
 
da sie przerobic dla dobrego blacharza to zaden problem i fakt nie ma co sie spieszyc i tak sezon zaczyna sie dopiero od maja ja tez wyszedlem z zalozenia ze swojego bede robil min rok zanim wyjade bo co nagle to po .....
  
 
Byłem dzisiaj w warsztacie zawieźć progi i przy okazji pstryknąłem kilka fotek, niestety telefonem, więc jakość znów do bani, ale coś tam widać... Robota powoli posuwa się do przodu .
przedni pas i przegroda już wycięte...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
lewe nadkole też ...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
prawe też trzeba wyciąć...
Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us Free Image Hosting at www.ImageShack.us
A jak się to wszystko wytnie, to co mi z auta zostanie?

TO!
Free Image Hosting at www.ImageShack.us
  
 
buuuuu no rzeczywiście coraz mniej jest tego klasyka w tym klasyku... ale co zrobić... ruda nie wybiera... powodzenia w ratowaniu tego co zostało
  
 
oj troszke wylecialo ale bedzie oki ruda to wredna su... czepia sie naszych pieknych maszyn dobrze wyczysci i zakonserwuje to mu dlugo posluzy i oby jak najdluzej
  
 
No stary troche masz do zrobienia, powodzenia
  
 
W sumie to dobrze że ruda zjadła te FL'owskie blachy przynajmniej jest pretekst do wymiany na klasykowe, gratuluje apału i zycze znakomitego efektu koncowego, tez mam maluszka z '77, ale ja za niego sie wezme nie wcześniej jak na wiosne, narazie mam bisa do złożenia.
  
 
Witam po dwóch miesiącach ciężkiej pracy. Robota powoli się pier... (chciałem napisać "posuwa się do przodu" , tylko klawiatura źle zadziałała) Nie mam narazie zdjęć, bo zostało jeszcze kilka metrów kliszy do wypstrykania, ale będą.
Więc tak: przód już zrobiony tzn. wymienione nadkola i przegroda bagażnika; potem prawa część podłogi i prawy próg oraz prawy tylny błotnik (reperaturka do połowy). Teraz trzeba wpasić te progi ( zew. i wew.) a potem robić lewą stronę i wzmocnienia podłogi. Dopiero jak uporamy się z tym, wpasuje się przednie błotniki, pas, i na końcu podszybie do maski, żeby wszystkie szczeliny były równe. Dużo pracy jeszcze trzeba włożyć i do tego majster mi się rozchorował, ale mówi że do końca roku skończy. W drugim garażu czeka już MINI COOPER '76 (chyba) fajna furka .
Korozja, miałeś rację co do tych "przeciwności losu": najpierw padła wiertarka, na drugi dzień szlifierka kątowa, a po jakichś dwóch tygodniach prac ugotował się mig. oszaleć można
Teraz jeszcze majster dostał jakiejś "ptasiej grypy" i nic się nie dzieje, ale mam nadzieję że do wiosny skończę.
No to tyle na dzień dzisiejszy, relacja zdana, kończę swój wywód i spadę się kłać.


A, jeszcze pytanko dotyczące podłogi:
pod spodem, za przednimi nadkolami są takie dwa wzmocnienia. Takie "cacka" z dwoma otworami, podkłada się pod to kobyłki albo ponośnik... Wiecie o co chodzi? Bo nie mam fotki żeby pokazać. Otóż moje pytanie brzmi: czy można to gdzieś kupić osobno? Bo objeździłem sklepy i wszędzie mówią że to występowało tylko i wyłącznie w całej, nie dzielonej fabrycznej podłodze. Ja kupiłem dwie połówki i tych dwóch gówinek nie mogę dostać. Chyba będę musiał dorobić to sam, ale wolałbym gdzieś kupić.