| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-12-16 11:05:54
Bo tam sa samoregulatory i jesli nie byly zmieniane/porzadnie wyczyszczone przy zmianie to moga sie takie rzeczy dziac. |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 11:26:20 ściagasz koło odkrecasz 1 sróbke bebna
ściagaszbeben jest tam na poziomym rozpieraczu samoregulator naciag go śrubokrętem pózniej 2 sróbokrętami rozszez szczeki nasmaruj czyms samoregulator operacje powtórz do skutku az samoregulator bezie chodził bez zacieć |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-12-16 11:27:50
Ta pod deklem? A po co? |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 11:33:08 w mk4 bęben jest przykręcony na jednej małęj śróbce do piasty |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-12-16 11:38:15 A w mk5/6/7 mozna zdjac beben nie ruszajac lozyska. Po drugiej stronie cala piasta siedzi raptem na czterech srubach. |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 11:44:37 ale ja nie chche odkrecać łozyska
po co
przednei tarcze też mamprzykrecane do piasty na sróbke |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2006-12-16 14:11:41 co za bzdury kolega mazzi19 pisze:
po pierwsze pierwsze (zewnetrzne) lozysko TRZEBA zdjac wraz z bebnem,,,jedynie zostac moze drugie (wewnetrzne) lozysko [ wiadomość edytowana przez: COYOTE-25 dnia 2006-12-16 14:20:08 ] |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 14:35:32 ej stary podejżeewam ze są dwa rodzaje bebnów
jedne są razem z łozyskami a drógie osobno ja w 1,4 miaęłm takei ze zeby ściagnać beben musiałem rozkerecic śrube od łozysk a w 1,6 beben jest osobno
|
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2006-12-16 14:38:29 Kolega mazzi ma rację, od strony amortyzatora są 4 śruby, odkręcamy je kluczem 17 i zdejmujemy bęben razem z czopem i łożyskami.
COYOTE-25 zanim wprowadzisz kogoś w błąd, radzę zapoznać się z zawartością tego forum, ten temat był już wiele razy wałkowany. Wewnętrzne łożysko również zdejmujemy razem z piastą , a dlatego że trzyma je zimmering. |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2006-12-16 14:45:10 sorry ale tego niee przerabialem,,,bo u mnie u siebie,,,to jest tak ze odkrecam srube kluczem bodajze 30 , zdejmuje lozysko a potem beben ... a 2 lozysko to przewaznie zostaje w piescie gdyz jak zwykle potrafi sie "zakleszczyc" wiec wyglada na to ze rozne rodzaje sa :/ a tego co kolega mazzi opisal to niee przerabialem i dziwi mnie opcja by rozebrac od strony piasty ! |
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2006-12-16 14:53:41
Twoja wersja jest jak najbardziej poprawna do wymiany łożysk, jeżeli chcemy sie dostać tylko do szczęk lepiej nie ruszać sprawnych łożysk i zdemontować bęben "od tyłu". Ta operacja oszczędzi nam czas i możliwość zanieczyszczenia łożysk. |
mazzi19 Sympatyk FEFK Escort XR3i Rzeszów | 2006-12-16 16:05:34
A zagladales za beben? Czy od razu z kluczem 30mm startowales? Nawet w ksiazce WKL w dziale "hamulce tylne bebnowe" jest napisane "Wymontowanie Podnieść tył samochodu i ustawić na podstawkach warsztatowych oraz zdjąć z odpowiedniej strony koło tylne. Zwolnić hamulec awaryjny i upewnić się, że jego linka nie jest napięta (w razie potrzeby poluzować linkę przekręcając radełkowane pokrętło regulacji). Odkręcić cztery śruby (1, rys. 11.5) mocowania czopa piasty do wahacza i wymontować zespół: czop piasty, łożyska toczne i bęben hamulca."
Wiec moze przejdz sie do garazu, a pozniej podwazaj czyjas wiedze
Czlowiek uczy sie cale zycie. Miro: thx
Ola: Przypomnialo mi sie jeszcze, ze sposobem na ruszenie samoregulatorow jest porzadne zaciagniecie hamulca recznego i kilkukrotne nacisniecie hamulca roboczego |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 16:28:02 ja sie dalej upieram ze są 2 rodzaje bebnów
jedne nmaa napijane łożyska w beben a drugie maja łożysko w piascie |
COYOTE-25 Escort MK VII 1,6 90 ... Zielona Góra #1096 | 2006-12-16 21:23:03 ja to do szczek dostaje sie niee "od tylu" tylko wlasnie startuje poprzez "30" odkrecam srube ,,,wyciagam lozysko , beben, 2 lozysko i heja |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 22:05:46 A JA ODKRĘCAM 4 x19 OD ALU
IŚCIAGAM BĘBEN POPROSTU |
Miro Sympatyk FEFK Ghia 2,0 Warszawa | 2006-12-16 22:49:29
A ten wątek jest o bębnach w MK5 , a Ty masz MK4 i zdejmujesz sam bęben bez piasty . |
arekturbo escort cabrio rsTurb ... sosnowiec | 2006-12-16 23:04:19 ale w 1,4 mysaięłm zdejmowac z piasta ![]() |
endrju007 Escort Warszawa | 2006-12-16 23:06:15 Do essiego mk7 są trzy rodzaje bębnów, przy dwóch średnicach.
Bębny o większej średnicy różnią się rozmieszczeniem bebechów wewnątrz. A tak na marginesie jak macie problem ze zdjęciem bębna to z tyłu bębna jest taka gumowa zaślepka. Jak się ją wyjmie, to przez otwór można, za pomocą "specjalnego narzędzia", zwolnić zapadkę samoregulatora. Nie jest to takie łatwe, jak się nigdy nie widziało tego co jest w środku. Wydaje mi się jednak, że czasami jest to najłatwiejsze wyjście. Ja się namęczyłem metodą "na chama" bez skutku. Bęben był mocno zjechany i na krawędzi zrobił się kilkumilimetrowy kołnierz i nie miało znaczenia, czy odkręciłem 30 czy 4 x 19. Zaklinowany był na amen i żadne cuda z ręcznym i pompowaniem nie działały. Aha, "specjalne narzędzie" to kawałek sztywnego stalowego drutu wygiętego jak pierun
|