Jadąc prosto kierownica skręcona w prawo.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie. Nie wiem co jest źle ustawione. Ale mam taką przypadłość. Kiedy jadę prosto to kierownica nie jest ustawiona idealnie prosto tylko trochę skrecona w prawo.
Da sie to wyregulować? Czy to niebezpieczne?
Jaka jest przczyna?

Pozdrawiam
  
 
jedź na ustawienie zbieżności - przestawią ci kiere tak jak powinna być
  
 
też tak mam , kierownik mocno w prawo skrzywiony , nic nie ściąga , a ustawienie zbieżności kosztuje ok 100 zł
  
 
Cytat:
2006-12-18 16:57:40, karQ pisze:
ustawienie zbieżności kosztuje ok 100 zł


bez przesady!!!!!!
ja robilem zbieznosc w warsztacie Kia i wzieli 65 zl
a tak to mozna juz zrobic za 40zl
  
 
100zl to chyba zbieznosc razem z geometria razem . .
  
 
Cytat:
2006-12-18 17:06:54, taxi pisze:
100zl to chyba zbieznosc razem z geometria razem . .



Escorty nie maja ustawienia pelnej geometrii..
  
 
u mnie do fordow od 40 do 60 zeta... zalerzy gdzie, co i jak...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Ustawienie zbieżności to i owszem ale po znalezieniu przyczyny. Sama z siebie kiera sie nie przestawiła. Powstał zapewne jakiś luz /inne uszkodzenie układu kierowniczego. Bez sensu leczyc objawy a nie przyczyny
  
 
Też tak mam. Przed tem miałem skręcną w lewo. Ustawiłem z bieżność (za 10zł, początkowo chciał 30 kierownica teraz jest w skręcona nie w lewo a w prawo.
hmm...
  
 
Cytat:
2006-12-19 09:04:30, JmB pisze:
Też tak mam. Przed tem miałem skręcną w lewo. Ustawiłem z bieżność (za 10zł, początkowo chciał 30 kierownica teraz jest w skręcona nie w lewo a w prawo. hmm...


to dlatego ze zaplaciles 10zl a nie 30
  
 
Cytat:
2006-12-18 16:26:12, PowerUser pisze:
Jak w temacie. Nie wiem co jest źle ustawione. Ale mam taką przypadłość. Kiedy jadę prosto to kierownica nie jest ustawiona idealnie prosto tylko trochę skrecona w prawo. Da sie to wyregulować? Czy to niebezpieczne? Jaka jest przczyna? Pozdrawiam



najpierw sprawdz, ewentualnie zrób zawieszenie z przodu, a następnie ustaw zbieżność - geometrię


[ wiadomość edytowana przez: Biedrona dnia 2006-12-19 09:59:33 ]
  
 
u mnie tez cos takiego bylo przed wymiana koncowek. ale troche sie przestraszylem, bo najezdzajac na kraweznik kierownica zostala w polozeniu delikatnie w lewo. samochod jechal na wprost a kiera w lewo. i teraz takie pytanie; gdzie to przeskoczylo i kiedy to jeszcze moze sie zdarzyc? mam nadzieje ze to nie jest az taki luz na przekladni zeby przeskakiwalo. Gdzie jeszcze moglo przeskoczyc?
  
 
Jeśli chodzi o cene to dogadywaliśmy się po jego pracy
A ja wiem doskonale o tym że muszę sprawdzić całe zawieszenie.
po za tym czeka mnie wymiana amorów. więc odrazu się sprawdzi resztę
  
 
Mozesz sam sobie skorygowac kiere. Ustaw kola prosto - najlepiej tocząc sie i hamując delikatnie. Kuknij od przodu koła w kierunku tylniego kola i zobacz ile mniej wiecej jakbys przeciągnął wzdluz przedniego kola linie i trafil w tylnie kolo zachodzi owa linia na tylną oponę. Zweryfikuj czy równo jest na lewej i prawej stronie. Popuszczejąc i naciągając końcówki drążków o ćwiartkę obrotu uzyskaj efekt ze kiera jest prosto a wspomniana linia nadal tak samo zachodzi na tylnie koła
  
 
O kurcze Pawol, to już wyższa matematyka. Nie zrozumiem tego bez kilku lunet.
U mnie kiera skrzywiła się w prawo. Zbieżnośći jest dobra. Jadąc na wprost autko podąża również prosto jak strzała. Powodem w moim przypadku jest luz na przekładni. Rozmawiałem z mechanikiem i powiedział że są takie teflonowe obejmy które u mnie się wyrobiły. A że wspaniałe fordy nie mają regulacji to muszę te obejmy kupić. Pytałem się odnośnie ceny, stoją od 18 do 22 zł komplet. Ale niestety ich nie kupiłem ponieważ u mnie zapewne znając życie przekładnia pójdzie w kibel
Ponadto kolejnym objawem według mnie kończenia się przekładni jest to iż podczas kręcenia w miejscu słychać taki piskliwy odgłos, który można porównać do pracy pompy wspomagania na sucho. U mnie niestety, lub może i stety; nie ma takiego komfortowego wyposażenia jak wspomaganie więc ewentualne kupno przekładni będzie ciut tańsze.

PS. Gdyby ktoś miał takową przekładnię niech się zgłosi na priv. Pytałem sie w Bodo i krzykneli 150 zł od 1.4l. Ciekawe czy by pasowała?
  
 
Cytat:
2006-12-19 19:51:25, Cichanos pisze:
... Pytałem sie w Bodo i krzykneli 150 zł od 1.4l. Ciekawe czy by pasowała?



Na allegro widziałem gościa który miał całą masę nowych (ponoć) przekładni po 180 zl. Oczywiście bez wspomagania.
  
 
A ja mam podobnie. Jak jadę po prostej to mam minimalnie kierę w prawo i strasznie mnie to irytuję!!!

Mechanicy sprawdzali mi zawias i jest super, podobnie zbieżność. Kierownica ustawiona idealnie prosto - komputer pokazuje idealną zbieżność. Tylko dlaczego jak jadę to mam w prawo??? Nikt na to pytanie nie umie mi sensownie odpowiedzieć. Czyżby też przekładnia?

Może ktoś z Was coś doradzi??
  
 
Mnie to strasznei denerwuje i przypomina sytuację z Ikarusów
  
 
A ja też tak mam ale nie wiem czy w lewo sciaga czy w prawo , ale bylem na ustawianiu zbieznosci i nic to nie dało , może to jest poprostu jakaś wada , bo czy to fele stalowe czy alusy to tak samo sciaga .
  
 
U mnie tez wszystko było ustawione na tip-top a jadąc na wprost mam kierownice lekko w lewo..
Machanik mowil ze moze to byc wina lekkiego luzu na maglownicy..