Tylnie sprężyny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po dłuuugiej nieobecności, którą oczywiście wszyscy dotkliwie odczuli

Mam problem, a dokładnie zal dupe ściska, gdy patrzę na moją omegę, a ona jak pies z podkulonym ogonem.

Pupa jej osiadła, może nie krytycznie, ale mam obcierki podwoziem gdy wyjezdzam z podwórka (duzy spadek).
Linia tylnego nadkola (listwa) jest 1cm poniżej krawędzi felgi, a powinno być ok. 1cm nad krawędzią opony.

Właśnie taki efekt chciałbym osiągnąć, mianowicie podnieść tył o jakies 5-7cm. Jasne, że można z powrotem zamontować pompowane amorki, ale teraz mam KAYABy i wydawać 840zł na oryginalne pompki mi się nie pali, zwłaszcza, ze na swieta tez mało kasy.

Znalazłem bardzo miły kontakt w sprawie sprężyn do mojej OMEGI A KOMBI Z 1991r. Takie sprężyny nowe kosztują 100zł sztuka, a ich dane są takie:
grubość drutu - 16mm
szerokość zewnętrzna - 150mm
wysokość - 279mm

Interesują mnie mocne i wysokie, ktoś może mi pomóc w doborze??
  
 
przeszukałem stare tematy "szperaczką", ale nie ma tam o dziwo nic konretnego.

Nie chciałbym zaśmiecać forum, ani zabierać wam za wiele czasu, poszukuje tylko konkretnej porady.
Może ktoś wie jakie spręzyny (niekoniecznie Oplowskie) można załozyc do mojej omegi na tył.
Nie chcę wydać 200zł jeżeli efekt bedzie minimalnie lepszy lub nie bedzie go w ogóle.
  
 
Mam ten sam problem. Najpierw myślałem, że moje sprężyny są już słabe. Niestety po wymianie na nowe poprawa była minimalna. Niestety, ponieważ moja oma robi jako wół roboczy, musiałem zrobić prowizorkę ze "sławnych" gum (po 2 sztuki na sprężynę - przymocowane, więc nie wypadają). Jest sporo lepiej, ale to i tak nie to, co powinno być. Zastanawiam się, czy to nie ma związku z tym, że miałem nivo i poprzedni właściciel wstawił zwykłe amorki. Choć teoretycznie nie powinno być tu różnicy między omą z nivo a bez (?) Też rozglądam się za jakimiś nietypowymi sprężynami (wyższe i twardsze), ale narazie nic nie wymyśliłem. Sprawność obecnie zamontowanych amorków jest OK. Oliwy do ognia dodaje u mnie to, że mam hak, który wystaje w dół od dolenj linii zderzaka o jakieś 7cm i przy załadowanym aucie i stromym zjeździe w dołu potrafi przytrzeć. Na codzień najczęściej mam przycierkę o belkę-wspornik pod silnikiem.

"Problemem" przy doborze sprężyn z innych auto jest to, że te omegowskie są progresywne. Może być ciężko coś znaleźć

[ wiadomość edytowana przez: krisker dnia 2006-12-22 09:32:52 ]
  
 
Ja też mam taki problem ale nie robiłem nic z tylnymi sprężynami, obniżyłem przód tylko, żeby ładnie wyglądało
  
 
Zobacze te gumy, kupie jutro kilka sztuk, ale wątpię by to pomogło.
Zalezy mi na podniesieniu, a takie gumy też troszkę utwardzą.
Mam też zamiar już od dawna wstawić opony na tył o wysokim profilu, jak np: od jeepa cheeroke

Moje noworoczne postanowienia są następujące:
- wymienić łącznik stabilizatora
- wymienić olej w skrzyni
- wymienić olej w silniku
- wymienić opony
- wymienić pasek od alternatora
- podnieść tyłek
- naprawić wreście szybe kierowcy, bo elektryka padła
- podlakierować dolne rogi drzwi

I to chyba wszystko
  
 
a ja proponuje sparwdzic czy poprzedni własciciel Omy zamiast zwykłych spręzyn z przodu nie założył od TD i wtedy te sprezyny uginaja tył tak jak to byo w mojej omie i wymieniłaem spręzyny na wzmocnione dodałem gumy i nic sie nie zmieniło a gdy wymieniłem z przodu spręzyny (jedna pekła) to okazało sie ze musze wyjąc gumy z tyłu bo za wysoko stoi.
pozdr
  
 
Nie nie, to nie o to chodzi

Omega nie jest przechylona z powodu za wysokiego przodu, on jest na odpowiedniej wysokości. Po prostu tył jest za nisko, nie wiem czy spręzyny już straciły swoją spręzystość i zbytnio się uginają.
Jutro o 9:00 jestem w sklepie moto i kupuję kilka gum, które polecacie. Zobaczę czy jest lepiej, tymbardziej, że w niedzielę wiozę aż 5 osób na wigilię. Tego oma chyba nie przetrzyma.
  
 
Witam!
Mialem taki sam przypadek ze sprezynkami z tylu!Rok temu jak zdejmowalem zimowki z Bestii to sie przerazilem! Od wewnwetrznej strony byly tak zjechane ze szok!!Pozniej jak sie zaczalem wgryzac z temat to okazalo sie ze kola z tylu rozjechaly sie w najleszpsze!No wiec zaczely sie poszukiwania sprezyn od kombi!Jak zalozylem te od kombii to o niebo lepiej ma sie Kluska! Kola juz tak sie nie rozjezdzaja i Kluska stoi na swoim poziomie Mysle ze wymiana sprezyn powinna Ci pomoc!
Pozdrawiam Tomek!