Uszczelka zaworów - Kto definitywnie rozwiązał problem?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Rok temu w maju zmieniłem rozrząd i przy okazji uszczelkę pokrywy zaworów.
Uszczelkę osadzałem na LOCTITE.

Do czewrwca wszystko było OK.
Ale teraz wyciek już jest dość znaczny.


Czy komuś udało się definitywnie wygrać walkę z tym poceniem?

Na jak długo wystarcza czerwony silikon?
  
 
U mnie był spokój przez pół roku, założona została bez silikonu. Obecnie po przejechaniu 9 tys km musiałem w sumie dolać litr oleju, aby było ok.
  
 
Chyba nie ma sposobu na tą uszczelkę - po jakimś czasie guma traci swoje właściwości uszczelniające, a wtedy nawet silikony nie pomagą. Tak samo jest z tymi podkładkami pod śruby pokrywy zaworów (w 1,5) - gumowa uszczelaczka również traci swoją elastyczność i puszcza olej. Ja wymieniam uszczelkę na nową co drugą wymianę oleju. W tym roku "udało" mi się również wymienić wspomniane podkładki pod śruby, bo też "pluły" olejem
  
 
Ja mam przyklejoną na czerwony silikon coś ze 2 lata i jest ok.
  
 
ja sie pytalem znajomego mechanika i tam jest doprowadzony gumowy przewod na ktorym jest sitko i nalezy to sitko przeczyscic i nie bedzie problemu z uszczelka a wlasciwie z mokra uszczelka.
  
 
Przykleiłem na czerwony silikon i mam spokój .Czysto, sucho bezpiecznie.
  
 
Cytat:
2006-08-28 20:17:35, pablo_ns pisze:
ja sie pytalem znajomego mechanika i tam jest doprowadzony gumowy przewod na ktorym jest sitko i nalezy to sitko przeczyscic i nie bedzie problemu z uszczelka a wlasciwie z mokra uszczelka.



GDZIE TAM ??
  
 
Cytat:
2006-08-28 20:17:35, pablo_ns pisze:
ja sie pytalem znajomego mechanika i tam jest doprowadzony gumowy przewod na ktorym jest sitko i nalezy to sitko przeczyscic i nie bedzie problemu z uszczelka a wlasciwie z mokra uszczelka.


Rozumię, że mówisz (piszesz) o odmie.

Może coś w tym jest? Nie wiem
Ale raczej wątpię, by przez przytkane sitko powstawało aż takie ciśnienie, które wypierdza uszczelkę.

No ale przy okazji wymiany uszczelki nie zaszkodzi przeczyścić (przepłukać) owe sitko.

  
 
No i o którą odmę chodzi??
  
 
Cytat:
2006-08-29 10:21:23, Walus pisze:
No i o którą odmę chodzi??



W 1,5 16V z tego co się orientuję są 2 odmy



Na rysunku pokazane jako 1 i 2.
Owe sitko jest w odmie 1.

  
 
Dzięki kisztan, własnie o to mi chodziło, choć nr 2 wymieniałem i sitka nie zauważyłem, ale nie wiem czy była oryginalna. Jedynkę i tak mam popękaną, więc czeka mnie wymiana całej anyway.
  
 
Spox

W środku w tej rurce powinna być taka metalowa spiralka, trochu podobna do szczotki do mycia butelek, tylko, że nasze sitko jest metalowe.

Tak powinno być (tak miałem w CC900), a jak jest w rzeczywistości w naszych bolidach to się przekonam dziś wieczorem.
  
 
sitko jest w silniku 1,8 a w 1,5 nie wiem czy jest
  
 
Cytat:
2006-08-29 14:20:43, pablo_ns pisze:
sitko jest w silniku 1,8 a w 1,5 nie wiem czy jest



No ale temat dotyczy 1,5 właśnie, bo one głównie mają ten problem.
  
 
Ja mam od nowosci uszczelke dopiero w zeszłym miesiacu zaczeła sie lekko pocic
  
 
Wydaje mi się, że ruszenie oryginalnej uszczelki powoduje konieczność jej corocznej wymiany.
Albo inna teoria spiskowa. Kupując uszczelkę kupujemy 10 letni kawałek sparciałej gumy.
  
 
Cytat:
ja sie pytalem znajomego mechanika i tam jest doprowadzony gumowy przewod na ktorym jest sitko i nalezy to sitko przeczyscic i nie bedzie problemu z uszczelka a wlasciwie z mokra uszczelka.



U mnie tego sitka nie ma, a uszczelka i tak leje, tak więc to nie to
.
  
 
No i wymieniłem wczoraj tą uszczelkę.

Zabrałem do garażu aparat by pstryknąć to sitko.

Mój silnik to taki jak widać:




Odma 1




Odma 2.



Niestety ani w odmie 1., ani w 2. obiektu zwanego sitkiem nie stwierdzono


Bebechy mojego potwora




Tu pokrywa już z nową uszczelką:




Już dokręcona. Widać jak powypływał nadmiar silikonu.





By nie przesadzić z dokręceniem całość potraktowałem czymś takim:



Muszę jeszcze w wolnym czasie umyć silniczek.
No i pozostaje czekać na wyciek
  
 
Mi niedawno zaczął dziwnie pracować na początku to tak jakby na jednej świecy nie palił i co ciekawe tylko na gazie. Po około tygodniu jazdy zaczął się problem na bene więc kupiłem świece i kabelki i wymiana.......i tu ciekawa sprawa u mechanika dwie świece środkowe wprost pływały w oleju. Jutro wymiana uszczelki i mam nadzieje że problem zniknie. A wymiana świec u mechanika 40 zł (chyba ździerstwo) uszczelkę wymieniam sam
  
 
Cytat:
2009-01-23 21:45:56, redi pisze:
A wymiana świec u mechanika 40 zł (chyba ździerstwo)



Spróbuj sam wykręcić świece kluczem z syfmarketu (o ile masz silnik 1.5)



Cytat:
uszczelkę wymieniam sam



Powodzenia