MotoNews.pl
7 Skrzynia biegów (115812/89) - NT
  

Skrzynia biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Posiadam Accent 1,3 1995r. Do rzeczy: Od dłuższego czasu mam problem ze zmianą biegów z 1 na 2 (w czasie zmiany zachacza)
Czytałem w wielu postach że hyundaje mają kiepskie skrzynki,ale wielu z was wspominało o trudnościach z biegami 1 i wsteczny.
Nadmienię że olej w skrzynce był wymieniany.
Możecie coś poradzić?????
Pozdrawiam!
  
 
No i będzie haczyć bo tak mają właśnie Accenty z tego roku i później (opinia mojego mechanika) - ja wymieniłem synchronizator (500 PLN) i było prawie dobrze jakieś 5000 km a później znów to samo - można to trochę zniwelować lejąc olej Mobil 80W-A, syntetyk tu nic nie pomoże, ale problem pozostanie - przy zmianie z 1 na 2 trzeba dać skrzyni trochę czasu.

MISTER
  
 
dokładnie !!!!!!!! u mnie wsteczny nie zawsze chche wskoczyć po drugie kiedy przelanczam z 1 biegu na 2 chaczą mi zęby pewnie synchronizator padł i co teraz gdzie ja dostane taki synchronizator ??? szukalem w niecie i dupa pomocy !!!!!!!!!
  
 
Witam.
Powiedzcie panowie co to moze byc jak rano odpale auto to biegi trzeba wkopywac noga bo inaczej to pot na czole wyjdzie czyzby olej za gesty? Jak sie nagrzeje to jest ok tylko 3 Czasami zgrzytnie ale to chyba synchronizatory.
  
 
Cytat:
2006-11-13 22:32:52, karol208 pisze:
Witam. Powiedzcie panowie co to moze byc jak rano odpale auto to biegi trzeba wkopywac noga bo inaczej to pot na czole wyjdzie czyzby olej za gesty? Jak sie nagrzeje to jest ok tylko 3 Czasami zgrzytnie ale to chyba synchronizatory.



Spróbuj zmienić olej. Jeżeli nie bedzie dalej poprawy to albo sie przywyczaj i udawaj, że sie nic nie dzieje ale skarbonka ma prblem
  
 
Witam.
Wczoraj zmienilem olej na Valvoline Dura Blend SAE 70W/90 GL-5 Gear Oil Polsyntetyk i faktycznie biegi wchodza lzej ale trojka nadal czasami zgrzytnie.
Okazalo sie ze w skrzyni mialem mineralny wlany a co lepsze to u mnie w serwisie Nissana w katalogu sprawdzali i kazali mi zalac Mineralny. Nie wiem skad maja ten katalog.
Za Valvoline zaplacilem 37zl za 1L a weszlo 2.5l niestety musialem kupic 3 butelki
Co sadzicie o tym oleju??
  
 
Ja mam w mambie taki sam olej ale Mobila. 3. czasem zgrzytnie, 2. wchodzi znacznie ciężej niż inne biegi (lub trzeba dać jej chwilkę czasu zeby sama wskoczyła pod minimalnym naciskiem).
Pozdrawiam.
Misio
  
 
Witam.
Z tego co wiem obowiązuje jedna zasada - jeżeli jeździłeś na mineralu czy to skrzynia czy motor nie powinieneś zmieniać go na syntetyk.
Pozdrowienia. Maka.
  
 
Cytat:
2006-11-16 20:51:30, MakaM pisze:
Z tego co wiem obowiązuje jedna zasada - jeżeli jeździłeś na mineralu czy to skrzynia czy motor nie powinieneś zmieniać go na syntetyk.


Ale to nie znaczy ze przez cala zime mam kopac w dzwignie od biegow zeby cos wrzucic.
Co do zamiany oleju na syntet. to chodzi chyba o to ze moze wyplukac jakis uszczelniacz i moze sie saczyc olej ze skrzyni narazie nic mi sie nie leje a biegi chodz cacy
  
 
Zgadzam się z tobą chodzi właśnie o to by po wynianie nie zaczęło się lać z każdej dziury. Jeżeli nie to pełny sukces !!! Spotkałem się jednak z takim przypadkiem że lało się jak z sita już po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów.
  
 
Hehe dobry temat .

Ja swoim excelu zima robie tak: w skrzyni mam 4 biegi. Dwojke nie sposob wrzucic bo mozna lewarek urwac. Wiec na jedynce rozpedzam go troche do ~40km/h i wrzucam od razu trojke.

Chyba wszystkie hyundaie maja problem pomiedzy 1 a 2 biegiem. Trzeba sie przyzwyczaic. Nadmienie ze zmiana oleju nie pomogla
  
 
Co do zmiany biegow to ja mam problem z 3 biegiem ale to przez synchronizatory. A z 1-ego na 2-gi bieg to bez problemu sie wbija tak samo pozostale biegi oprucz cholernej 3-ki ktora przy redukcji z 4-ki zgrzytnie i przy znianie z 2-ki na 3-ke.
  
 
u mnie tez jest ze skrzynią coś nie tak jak jest dosc zimno, czyli w ostatnie dni to musze kilka razy wrzucić 1 i 2 żeby pozniej nie stać na drodze, jednak jak był poważniejszy mrozek to była taka walka z wrzuceniem biegu, że sie załamałem niedługo planuje wymienić olej bo to chyba głowna przyczyna wydaje mi sie tak, poniewaz miałem tak w poprzednim aucie, zły olej i chyba zamarzał, wogole to możliwe
  
 
Ja mialem u siebie jakis olej ala HIPOL i przy pierwzych temp ok 0stC nie moglem wrzucic biegu momentami to az prawie dzwignie wyrywalem.
Po wymianie na polsyntetyk jak reka odjal

Olej raczej nie zamarza tylko gesty sie robi.
  
 
cyz ktos naprawial wstecynz w accencie !!!!!!!!!!!!!!!!
  
 
czyli trzeba myśleć o zmianie oleju, ewentualnie modlić sie o temperaturę powyzej 0...
ile kosztuje zmiana oleju, na jakiś niezły pytam tak orientacyjnie, u mnie wystarczy kupic olej a serwis wymienia go gratis
  
 
Mobil ok. 22 -25zł za litr. W skrzynię wchodzi ok. 3 litrów
  
 
Cytat:
2007-01-09 20:02:27, cendra pisze:
u mnie tez jest ze skrzynią coś nie tak jak jest dosc zimno, czyli w ostatnie dni to musze kilka razy wrzucić 1 i 2 żeby pozniej nie stać na drodze, jednak jak był poważniejszy mrozek to była taka walka z wrzuceniem biegu, że sie załamałem niedługo planuje wymienić olej bo to chyba głowna przyczyna wydaje mi sie tak, poniewaz miałem tak w poprzednim aucie, zły olej i chyba zamarzał, wogole to możliwe


mozliwe ze jest maly niedostatek a czesci metalowe troche przymarzly, u mnie osobiscie raz sie tak stalo zeszlej zimy (stulecia)
a przypuszczam ze w srodku tez jest niezla tragedia, bo wsteczny to coraz gorzej wchodzi , jesli ktos zajawil sie na zmiane oleju w skrzynce teraz niech odczeka kilka dni, bo jezeli ceny sie ksztaltuja na takim poziomie i trzeba kupic 3 butelki tak czy siak
to moze mialbym opcje zalatwienia taniej oleju firmy Total oczywiscie w poj.1-l zamknietych z data wazn itd
a z tego co mi sie wydaje total lepsza firma i oleje
dam znac w tym topicu