Wymiana termostatu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mógłbym prosić o informację w jaki sposób ma być zamontowany termostat w Espero 1.5. Mam taki problem, że nie chce mi otworzyć dużego obiegu(chłodnica), co skutkuje zbyt wysoka temp. silnika. Co może być tego przyczyną. Termostat kupiłem już nowy.

Pozdrawiam
 
 
Cytat:
2006-12-28 19:19:04, DaewooEspero pisze:
Witam Mógłbym prosić o informację w jaki sposób ma być zamontowany termostat w Espero 1.5. Mam taki problem, że nie chce mi otworzyć dużego obiegu(chłodnica), co skutkuje zbyt wysoka temp. silnika. Co może być tego przyczyną. Termostat kupiłem już nowy. Pozdrawiam


popatrz na stonie głównej espero.of.pl w dziale porady
  
 
Cytat:
2006-12-28 19:44:15, Kula69 pisze:
popatrz na stonie głównej espero.of.pl w dziale porady



Witam !
Porady wszystkiego nie zawierają - a przynajmniej nie wymianę termostatu w 1,5

O ile pamiętam (bo sam też wymieniałem termostat) w 1,5 możliwe tylko jedno położenie owego urządzenia w obudowie !!!

A przyczyną tego stanu rzeczy w Ciebie, a raczej w Twoim Esperaczku może być po prostu uszkodzenie termostatu - można to sprawdzić w "prosty" sposób:
- umieścić w naczyniu z wodą wyjęty z obudowy termostat (najlepiej mieszaniną wody z glikolem 1:1),
- podgrzewać ciecz jednocześnie sprawdzając jej temperaturę. Przy 87 st.C. zawór powinien się zacząć otwierać, a całkowite otwrcie powinno nastąpić przy 102 st.C,
- schładzając ciecz, sprawny termostat zamknie zawór przy ok 86 st.C.
To chyba tyle !

Pozdróweczka
  
 
Witam
Dziękuję za odpowiedź. Próbowałem tak jak napisałeś ogrzewać go w wodzie i otwierał się, lecz po założeniu już nie. Kupiłem nowy i spróbowałem go włożyć odwrotnie lecz to również nic nie dało. Już nie wiem co jest grane. Termostat mam na 92/107 st.C.

Pozdrawiam
 
 
A może to "wina" samego płynu chłodzącego - może to koncentrat lub zbyt mało rozcieńczony płyn i silnik nie osiąga właściwej temperatury ?
A termostat: 92/107 (?) - czy to aby nie za poważne parametry jak na nasz motorek ???
  
 
Taki tam był a w sklepie sprzedawca sprawdzał książce i właśnie taki tam był wpisany(termostat jak w oplu). Zalewam go PETRYGO. Na desce rozdzielczej wskaźnik temp. osiąga maksimum.

Pozdrawiam
 
 
Cytat:
2006-12-28 20:29:52, HenBas pisze:
.. A termostat: 92/107 (?) - czy to aby nie za poważne parametry jak na nasz motorek ???


Heniu ...92/107 jest Very Good !

Kolego DE...pewny jesteś wysokiej temperatury silnika, czy też opierasz się wyłącznie na tym co pokazuje wskażnik ??
Włącza Ci się wentylator czy jak ??...może najpierw sprawdź dokładnie i opisz to raz jeszcze ?
  
 
90C to 90C czy w wodzie czy w innym siuwaksie. jeden płyn może osiągać szybciej jakąś temperaturę inny wolniej jednak to zawsze ta sama temperatura.
Coś blokuje obieg. Jeśli nie termostat to np chłodnica może być czymś zaj... a (kamień itp), rónie dobrze termostat może być czymś blokowany w obudowie.
Do pewnego czasu główny przewód do chłodnicy powinien być chłodny póżniej powinien się rozgrzewać (otwarcie termostatu) jeśli tak jest a temperatura silnika jest za wysoka to coś jest nie chalo z chłodnicą lub całym obiegiem np ktoś uszczelniał go tymi cudnymi specyfikami co prucz dziur zalepiają wszystko gdzie się dostaną
Wskażnik też może błędnie wskazywać. Wentylator o ile się nie mylę jest "odpalany" innym czujnikiem więc dzięki temu możesz zweryfikować wskazanie. U mnie wentylator włącza się po wejsciu wskazówki w ostatni zakres temp na wskażniku

pozdrawiam
  
 
Witam i dziękuję za odpowiedzi.
Dzisiaj zrobiłem małą trasę ok. 50km. Wskazówka temp. oscylowała w górnej granicy wskaźnika, lecz nic się nie dział z silnikiem. Myślę, że może to być wina albo czujnika albo wskaźnika. Co o tym myślicie i jak mógłbym sprawdzić czujnik i wskaźnik.

Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku
 
 
w książce morawskiego w części 6-tej tam gdzie są opisane błędy komputera są tez opisane rezystancje czujników temperatury w róznych temperaturach...z tego co widzialem to są one takie ;same dla czujników cieczy i dla czujnika powietrza (pewnie siedzi ten sam tranzystor w środku). Wykręć sobie czujnik i w temp pokojowej czyli dla 25 stopni zmierz jakims miernikiem (typu METEX) i wszystko będzie widać...sam tez musze to zrobic bo cos mi wskaznik szwankuje...

sam wskaźnik na 99% jest ok



[ wiadomość edytowana przez: rafalko dnia 2006-12-29 18:58:36 ]
  
 
można też sprawdzić temperaturę jaką odczytuje komputer skanerem lub interfejsem podłączonym do laptopa
  
 
Muszę Rafalko podziękować za książkę. Miejmy nadzieję, że moje autko pójdzie na ugodę
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: DaewooEspero dnia 2006-12-30 17:27:35 ]