[126]Silnik nie chodzi jak trzeba po remoncie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zrobiłem remont silnika czyli wymieniłem wszystkie uszczelki, olej, rozrząd, pierścienie i włożyłem silnik do budy. Próbuje odpalić na ssaniu i odpala bez problemu, a gdy spuszczam ssanie (jest na nickich obrotach) to odrazu gaśnie. Inną rzeczą jest to że gdy daje więcej gazu to dziwnie strzela (tak piskliwie) przez gaźnik albo tłumik. Rozrząd jest założony na bank dobrze a klawiaturka też jest dobrze dokręcona. Co mu może być ???

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2006-11-24 22:23:36 ]
  
 
gaźnik i zapłon sobie ustaw
  
 
Cytat:
2006-11-24 17:19:07, Graphic pisze:
gaźnik i zapłon sobie ustaw


dokładnie-mam to samo -silnik docieram tez robilem caly remont i strzela na wolnych czasem chodzi nierówno ale to wina zapłonu.mozesz zobaczyc na aparat czy masz platynki ok czy iskrzy jak tak to wymien kondensatorek lub rozdzielacz.jak to wymienilem bylo ok ale dalej strzela i kicha nawet w trakcie jazdy-ale to chyba sprawa zapłonu i moze luzów zaworowych.
posprawdzaj to i powinno byc gut! wyczysc tez gaznik
  
 
Cytat:
2006-11-24 16:51:01, kalafior112 pisze:
Zrobiłem remont silnika czyli wymieniłem wszystkie uszczelki, olej, rozrząd, pierścienie i włożyłem silnik do budy.


Nazywanie tego remontem to lekka przesada.
  
 
Nie napisal remont kapitalny/generalny wiec remontem mozna nazwac chociazby zmiane rozrzadu
  
 
Cytat:
2006-11-24 19:10:38, pavlus pisze:
Nazywanie tego remontem to lekka przesada.


99% "aut po remoncie kapitalnym" oferowanych na Allegro ma remonty wykonane właśnie w takim zakresie
  
 
Nie mam luzów na zaworach i zapłon też jest ok, a jeżeli chodzi o gaźnik to zgodze sie to może przez to gasnąć na wolnych obrotach ale nie wiem co do tego strzelania a jutro lub pojutrze będę miał gaźnik od kolegi to sprawdze co jest i na pewno napisze i codo tego remontu to nazwe to może remoncik bo na kapitany mnie po prostu nie stać.
  
 
To ze nie ma luzow zaworowych to chyba nie jest dobrze.
  
 
A czy aby uszczelka pod głowica była cała, pozatym uszczelki pod gaźnikiem w przypadku ostrej niewydolności tez wydają dźwięki podobne do cichego gwizdka. Co do gaśnięcia to urzywając podstawowego zasobu szarych komórek i łącząc fakty do kupy wydedukowac mozna, że pierwszym powodem dzięki któremu autko gaśnie na jałowych (bo tak się mówi o obrotach bez ssania) to jest ich brak. Tak więc albo za mało uchylona przepustnica lub tez zapchana dysza lub jakiś inny element układu biegu jałowego. W gaźniku oczywiście. O pnownej regulacji zaworów po dobrym wygrzaniu silnika. Oraz poprawieniu zapłonyu nie wspomnę...


Co do remontu to faktycznie nic nie było wspomniane na jego temat. Tak więc uznajmy, że to tez jest remont......
  
 
dostałem gaźnik od kolegi i teraz prawie nie gaśnie ale jak go dokładnie wyreguluje to będzie ok. A jeżeli chodzi o ten pisk to masz chyba razje z tą uszczelką pod głowicą ale nie mam czasu sie tym dziś zając i zobacze to jutro.
  
 
Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to wymieniałem ją na nową wiec ona jest chyba ok. Głowice miałem dokręconą ale postanowiłem ją dokręcić z cełej siły i zobaczymy może to coś da (chociaż wątpie) A silnik i tak mam w domu do poniedziałku bo musze wymienić simmerring pod kołem zamachowym bo mi olej tędy ucieka. Więc może macie pomysły czy w jakiś sposób mogę teraz sprawdzić coś przez co są te dzwięki ??? Właśnie jeszcze jedno bo nie ma sensu zakładać następnego wątka. Wie ktoś może gdzie w gdańsku moge kupić odparownik tanio, albo może ktoś ma odsprzedać??

[ wiadomość edytowana przez: kalafior112 dnia 2006-11-26 15:12:57 ]
  
 
Cytat:
2006-11-26 15:07:48, kalafior112 pisze:
Jeżeli chodzi o uszczelkę pod głowicą to wymieniałem ją na nową wiec ona jest chyba ok. Głowice miałem dokręconą ale postanowiłem ją dokręcić z cełej siły i zobaczymy może to coś da (chociaż wątpie) A silnik i tak mam w domu do poniedziałku bo musze wymienić simmerring pod kołem zamachowym bo mi olej tędy ucieka. Więc może macie pomysły czy w jakiś sposób mogę teraz sprawdzić coś przez co są te dzwięki ??? Właśnie jeszcze jedno bo nie ma sensu zakładać następnego wątka. Wie ktoś może gdzie w gdańsku moge kupić odparownik tanio, albo może ktoś ma odsprzedać?? [ wiadomość edytowana przez: kalafior112 dnia 2006-11-26 15:12:57 ]



Z całej siły tzn.? Jakim momentem?
  
 
Okreslenie 'z calej sily' raczej sugeruje brak dynamometryka

Lapek
  
 
Z całej siły znaczy że wziołem 17 oczkową i dokręcałem ile sił było z rękach ale z wyczuciem by nie ukręcić

[ wiadomość edytowana przez: kalafior112 dnia 2006-11-26 16:37:05 ]
  
 
a kolejnosci sie trzymałes?
czy od lewej do prawej do okoła?
  
 
Nie mam uwag


EOT
  
 
rozbierz silnik, kup sobie ksiazke o naprawie 126p, pozycz od kogos dynamometryka, zloz jeszcze raz, odpal i wtedy napisz
  
 
Cytat:
2006-11-26 17:04:01, PitGTR pisze:
a kolejnosci sie trzymałes? czy od lewej do prawej do okoła?


Najpierw te środkowe a potem zewnętrzne, ale jutro sie okaże jak chodzi - jak go (silnik) wsadze z powrotem do budy.
  
 
Siemka. Dziś włożyłem silnik i próbuje odpalić ale sie nie udało i paliwo mi uciekało przez gaźnik. Wyjołem gaźnik a jutro po ponownym złoźeniu zobacze czy będzie działać jak trzeba a pozatym już mam upatrzony gaźnik na allego i może go sobie kupie.
  
 
kup se najpierw lekture Klimeckiego "Naprawa 126p".