Kolejny problem z obrotami silnika!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam problem z obrotami silnika.
Po odpaleniu samochodu włącza się ssanie i obroty silnika wchodzą na 2 tyś. Normalnie po wyłączeniu ssania obroty powinny spaść na ok 1000 obrotów (u innych jakaś niecała minuta), u mnie tak się dzieje tyle ze nie po pewnym czasie, a dokładnie po dłuuugim czasie, średnio jakieś 10 min lub 15 km i nie spad na na 1000 tylko na 1500. Najdziwniejsze jest to, że w czasie jazdy kiedy wrzucę bieg jałowy obroty nadal trzymają się na poziomie 2 tys. Dopiero po całkowitym zatrzymaniu się samochodu obroty spadnę na 1500 czasami na 1200. Jak ponownie ruszę to obroty znowu są za wysokie.
Przez te obroty auto pali mi ok 9 litrów benzyny przy spokojnej jeździe (1.6 EFI na pełnym) i podczas jazdy przy 100km/h na V biegu zamiast mieć obroty 2500-2700 mam 3500 wzwyż.
Proszę o pomoc, bo te dziwne obroty są bardzo denerwujące.

Pozdrawiam.
  
 
I co nikt nie potrafi mi pomóc?
Wyczyściłem silnik krokowy i czujnik położenia przepustnicy (działają poprawnie, chociaż mogę się mylić) i nie ma żadnej różnicy.
Chłopaki pomocy, jestem pewien że czytają ten post fachowcy więc mam nadzieje, że mi pomożecie.
Pozdrawiam.
  
 
odłacz czujnik predkosci i zobacz czy bedzie zmiana mi trzymał koło 3tys odłaczyłem i mam spokój
  
 
Odłączyłem i nie ma różnicy .
  
 
Te tak mam. Mechanik mówi że to moze być Filtr paliwa. Po nowym roku go wymienię i napisze czy coś to dało
  
 
O fajno bede czekal na twoja odpowiedz
  
 
"podczas jazdy przy 100km/h na V biegu zamiast mieć obroty 2500-2700 mam 3500 wzwyż"

Jak ten model na 5 przy 100km/h ma miec 2,5 - 2,7 tysiaca obr a Ty masz 3500 na 5 przy setce to powiedz mi co się dzieje z "brakującym tysiącem". A ten obrotomierz to masz dobry?
  
 
Nie wiem jak to wytłumaczyć ale kiedy silnik porządnie się nagrzeje i ssanie się wyłączy, czyli jak się zatrzymam, to przy jeździe przy jakiejś tam prędkości obroty są mniejsze niż przedtem.