LPG do Escorta MKVII 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam pytanie odnośnie zakładania gazu. Mam Escorta z silnikiem 1.3 z 96roku i chciałbym założyć gaz.
znalazłem takie ceny:
- gaźnik - 1100 - 1200 zł
- wtrysk jednopunktowy 1400 - 1600 zł
- wtrysk wielopunktowy dla silników 4-cylindrowych 1600 - 1800 zł
dla silników 6-cylindrowych 1900 - 2100 zł
- wtrysk sekwencyjny gazu BRC dla silników 4-cylindrowych 3200 zł
dla silników 6-cylindrowych 4100 zł
- wtrysk sekwencyjny gazu STAG 300 dla silników 4-cylindrowych 2600 zł
dla silników 6-cylindrowych 3700 zł

Jaki z tych podanych instalacji gazowych byłby najlepszy do mojego auta?

Zastanawiam się czy nie lepiej sprzedać essa i kupić już coś z gazem?

pozdrawiam
bociansan
  
 
Witam,
Mam Zetec 16V 1,6. Zainstalowałem instalację sekwencyjną za 3500 zl (oczywiście koszt drastyczny, ale wg mnie warto).

I troszkę wykładu na temat instalacji gazowych
Tradycyjne instalacje poprzez swoją budowę posiadają skłonność do wywoływania czasami mówiąc prostym językiem miniwybuchów, co może uszkodzić kolektor. Instalacja z sekwencją eliminuje te "miniwybuchy".
Dodatkowo, instalacja tradycyjna: 10-20% spadek mocy, 20-30% większe spalanie. Instalacja z sekwencją: nieodczuwalny spadek mocy, 10% większe spalanie.
Pozdrawiam.
  
 
Do 1.3 nie wsadziłbym sekwencji Torpedą nie ma być, kolega chyba przywiązany do auta bardzo nie jest, przebiegów chyba strasznych też nie robi, bo dużo jeździć na trasie z takim silnikiem byłoby męczące, lekko mówiąc. To nie konstrukcja na sekwencje. Najlepiej II generację. Choć zastanowiłbym się czy wogóle zakładać...


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2007-02-26 23:04:36 ]
  
 
hmm

ja mam 1.6 16V i gaz II generacji. wczesniej mialem wyregulowane tak ze palil nawet 7.5 na trasie ale jechalem jak zolw z ciezarna zona
teraz w wiekszosci jezdze sam i w miescie palil mi nawet 12. a ze chlopaki mi elegancko przestawili to teraz pali mi 9 ltr co bym nie robil, a powiem ze jest milo, az czasem sie dziwie ze fordem jade.

osobiscie gazu do seicento bym nie wkladal tylko kupil bym scorpio, wpakowal gaz i cieszyl sie dynamika za niewielkie pieniadze .
  
 
do 1.3 ? najprostsza instalka I generacji jak dla gaznikowcow, i bedzie jezdzil, ale ciut lepiej by bylo II generacje (z kompem)
a sekwencja to nie do tego silnika...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
heh wystawiłem już mojego essiego na sprzedaż, ale prawdę mówiąc szkoda mi i wciąż mam wątpliwości. Może jednak zostanie ze mną a ja mu w nagrodę założe gaz

Dowiadywałem siętrochę o auto gaz w Bydgoszczy i takie oferty mi przestawili:

Auto-heart:
Koszt instalacji 1600 zł, z elektroniką Bingo.

Auto-gaz-Rybacki:
koszt montażu z bardzo dobrym układem elektronicznym wynosi 1500 zł brutto.podane ceny zawierają zbiornik w miejscu kola zapasowego!


Auto-gaz-Piekarz:
Proponuję zamontowanie włoskiej instalacji opartej na
parowniku/reduktorze firmy AGC TOMASETTO i zbiorniku toroidalnym o
pojemności 35-45 l.
Do pełnej kompletacji zestawu, polecam Panu następujące komputery
gazowe:

-AUTRONIC model AL. 700
.Posiada on zdolność, samoodaptacji co zdecydowanie wydłuża czasy
miedzyprzeglądowe ,przełączanie benzyna-gaz odbywa się dopiero przy
lekko podgrzanym silniku (ok.15-20 C).
Najważniejszą zaleta tego komp. jest możliwość zaprogramowania go
indywidualnie do danego samochodu poprzez laptopa.
Sterownik odznacza się niska awaryjnością, czego dowodem jest 24
miesięczna gwarancja.
Cena.........1750zl.

-AUTRONIC model AL. 600/604
Regulacja samochodu polega na ręcznym doregulowaniu parametrów pracy
sondy lambda do punktu gdzie spalanie jest stiechometryczne , brak
możliwości autoadaptacji pozwala na montaż w samochodach starszych
wyposażonych w prostu układ wtryskowy, najlepiej jednopunktowy
Niska awaryjność- gwarancja 24miesiące!!!
Cena..............1600zl.

Jak myślicie która oferta jest najlepsza?

Może jest ktoś kto zakładał w Bydgoszczy gaz i może doradzić gdzie najlepiej?

Proszę o odp.

pozdrawiam
bociansan
  
 
Jeżeli już, to proponowałbym tobie to rozwiązanie
"Auto-gaz-Piekarz:
Proponuję zamontowanie włoskiej instalacji opartej na
parowniku/reduktorze firmy AGC TOMASETTO i zbiorniku toroidalnym o
pojemności 35-45 l.
Do pełnej kompletacji zestawu, polecam Panu następujące komputery
gazowe:

-AUTRONIC model AL. 700
.Posiada on zdolność, samoodaptacji co zdecydowanie wydłuża czasy
miedzyprzeglądowe ,przełączanie benzyna-gaz odbywa się dopiero przy
lekko podgrzanym silniku (ok.15-20 C).
Najważniejszą zaleta tego komp. jest możliwość zaprogramowania go
indywidualnie do danego samochodu poprzez laptopa.
Sterownik odznacza się niska awaryjnością, czego dowodem jest 24
miesięczna gwarancja.
Cena.........1750zl. "
Drożej, ale twierdze, że będziesz miał dużo mniej kłopotów z tą, niż z inną instalacją, opartą na sterowaniu poprzez dostrajanie do sondy lambda.
  
 
jeśli masz gaźnik to nie pchaj się dalej niż druga generacja,
jeśli masz monopunkt to raczej druga generacja
u mnie jest wielopunkt benzyna i wielopunkt gaz.
sam się przełącza pb->gaz, gaz ->benzyna. a mnie nie obchodzi kiedy. tylko dolewam.

zbiornik mam 42 litry gazu w kole. robie na tym ponad 400 km. oczywiście dochodzi benzyna na rozruch.
  
 
Na samych instalkach to się nie znam, ale na pewno musisz zrobić wywiad w okolicy kto dobrze zakłada instalacje, bo od mechesa zależy 80% tego, jak to potem będzie hulać i czy nie będzie sprawiać problemów
  
 
po poszukiwaniach zostały mi dwie oferty dwóch monterów.
1. instalacja z komp. Leonardo z reduktorem firmy Elpigaz za 1550zł
2. instalacja z komp. Bingo i reduktorem tomasetto za 1500zł

jak myślicie, któy wybrać?

dzięki za odp.
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-02-28 11:10:30, wer1207 pisze:
jeśli masz gaźnik to nie pchaj się dalej niż druga generacja, jeśli masz monopunkt to raczej druga generacja u mnie jest wielopunkt benzyna i wielopunkt gaz. sam się przełącza pb->gaz, gaz ->benzyna. a mnie nie obchodzi kiedy. tylko dolewam. zbiornik mam 42 litry gazu w kole. robie na tym ponad 400 km. oczywiście dochodzi benzyna na rozruch.



2generacja do gaznika? niby jak?

bociansan - ja bym wybral instalke z bingo.

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------
  
 
Sie mnie pomyleło


[ wiadomość edytowana przez: Wojo dnia 2007-03-02 12:35:00 ]
  
 
do 1.3 gaz to chyba silnik zdechnie szkoda ładować na instalacje jak sie odrobi gaz to sie zacznie sypać ... obroty idt.... juz 2 razy to przerabiałem i jak sie coś spierdzieli to bedzie : prosze jechać do mechanika to nie wina gazu a jak pojedziesz do niego to Cie odeśle go gazwonika
  
 
witam
ja mam 1.4 cvh i instalacje bingo M ,zaczynam trzeci rok jazdy dokładnie minie w lipcu. U gazownika byłem tylko raz wykorzystac darmowe sprawdzenie. jestem z niej zadowolony. tylko nie pomyśl sobie żę pozostałe instalacje sa kiepskie , najlepiej niech sie pochwalą nimi ci co je posiadaja.
  
 
Cytat:
2generacja do gaznika? niby jak?



ignorantia yuris nocet. technologicznie też się nie da.

sorry bardzo.
  
 
Cytat:
2007-03-02 12:07:47, bociansan pisze:
po poszukiwaniach zostały mi dwie oferty dwóch monterów. 1. instalacja z komp. Leonardo z reduktorem firmy Elpigaz za 1550zł 2. instalacja z komp. Bingo i reduktorem tomasetto za 1500zł jak myślicie, któy wybrać? dzięki za odp. pozdrawiam



wybralbym nr 2, mialem taka instalacje wlasie z bingo-m w 1.3 1995 rocznik. Ogolnie dynamika w miare na podobnym poziomie co benzyna,ale przyznam ze to auto po wroclawiu potrafilo palic 12l/100km i to mimo ze nie cisnalem tego silnika (a cisniecia to kiepsko sie nim jezdzi). Jesli auto pali Ci mniej niz 9l/100km to wg mnie nie warto zakladac gazu,wiecej z tym klopotu,a spalanie z czasem znaczaco wzrasta w tym silniku


[ wiadomość edytowana przez: wiesiu666 dnia 2007-03-04 12:59:04 ]
  
 
mam cscorta 1.8 i założony jest gaz do wielopunktu i bardzo dobrze silnik pracuje
  
 
Cytat:
2007-03-04 12:14:30, wer1207 pisze:
ignorantia yuris nocet.



Ignorantia iuris nocet - tak lepiej
  
 
oczywiście.
  
 
Cytat:
2007-03-04 12:14:30, wer1207 pisze:
ignorantia yuris nocet. technologicznie też się nie da. sorry bardzo.



oj dac to sie akurat da, widzialem (gdzies na motonewsie) jak gosc dokladal lambde i tps'a do gaznikowca zeby miec dobra mieszanke zawsze, ale jaki byl tego sens - nie wiem.

Cytat:
2007-03-02 12:42:54, marcinson pisze:
do 1.3 gaz to chyba silnik zdechnie szkoda ładować na instalacje jak sie odrobi gaz to sie zacznie sypać ... obroty idt.... (...)



klucil bym sie, zreszta jak zawsze w temacie gazu.
po pierwsze w malym silniku roznica mocy jest malo odczowalna, bo stracic 20% z rs'a a 20% z 1.3 to calkiem co innego...
po drugie, to w monowtryskach zazwyczaj zwezki sa bardzo male, czasem nawet ich nie ma, a przy wlasciwej regulacji i dobrym gazie roznica pomiedzy benzyna a gazem rownierz jest nie do zauwarzenia, zawyczaj brak mocy na gazie jest zwiazane (nie liczac trefnego gazu) z raczej nieprawidlowym doborem komponentow (jak np. parownik 100kw i mikser 28 albo 30 mm wsadzane do RSa)

Cytat:
(...) 2 razy to przerabiałem i jak sie coś spierdzieli to bedzie : prosze jechać do mechanika to nie wina gazu a jak pojedziesz do niego to Cie odeśle go gazwonika



jedziesz do mechanika, przelaczasz na bene - musi chodzic dobrze, i mechanik musi to zrobic, gaz nie ma tu nic do rzeczy... jak bedzie cacy, jedziesz do gazownika i niech robi instalke, tak zeby na gazie jezdzil jak na benzynie. jak nie skutkuje - zmienic mechaniora i gazownika, bo nie sztuka jest cos zwalic na kogos i wziasc za to kasiure...

-----------------
-----------------
"eskorty na tym forum wyginą kiedyś jak dinozaury,
ale fanów tego samochodziku nigdy nie braknie... "
(on-driver)

spot małopolski:
"(...) szkoda tylko, że nie było żadnego Escorta."
-----------------