MotoNews.pl
  

Indeks prędkości opon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam taką zagwozdkę - przymierzam się do zakupu opon letnich i opony z indeksem H (210 km/h) są zdecydowanie tańsze, niż z V (240 km/h), które mam obecnie.
Generalnie nie przewiduję rozwijania takich prędkości, ale nie wiadomo - może trafi się jakiś przejazd przez Niemcy i autostrada będzie kusić. I tu pytanie - co sie może stać po przekroczeniu albo po zbliżeniu się do wartości granicznej (np. 210 km/h). Chyba opona nie wystrzeli, ani nie rozpłynie sie tak od razu...?
Warto jest dopłacić do "V"...? Czy poza tą teoretyczną prędkością opona z takim indeksem jest w jakiś sposób lepsza, od tej z "H"?
Pozdr. P.
  
 
Cytat:
2007-01-18 10:27:29, pyrekcb pisze:
Mam taką zagwozdkę - przymierzam się do zakupu opon letnich i opony z indeksem H (210 km/h) są zdecydowanie tańsze, niż z V (240 km/h), które mam obecnie. Generalnie nie przewiduję rozwijania takich prędkości, ale nie wiadomo - może trafi się jakiś przejazd przez Niemcy i autostrada będzie kusić. I tu pytanie - co sie może stać po przekroczeniu albo po zbliżeniu się do wartości granicznej (np. 210 km/h). Chyba opona nie wystrzeli, ani nie rozpłynie sie tak od razu...? Warto jest dopłacić do "V"...? Czy poza tą teoretyczną prędkością opona z takim indeksem jest w jakiś sposób lepsza, od tej z "H"? Pozdr. P.



a z wiatrem czy pod

tak ogólnie to zderzenie z prędkością powyżej 70 km/h stanowi już poważne zagrożenie życia nawet z super bezpiecznych autach więc co się przejmujesz 210 czy 240 nie robi żadnej różnicy. A opona wystrzelić może zawsze choć faktycznie zdarza się to przważnie przy szybkiej jeżdzie, takie jej prawo niezależnie od literki w indeksie prędkości odpukać 3 razy a więc szczęśliwej drogi.
  
 
kumpel w gazecie przy okazji jakiegos artykulu testowal kiedys opony wlasnie pod tym katem o ktorym mowisz..ponoc niektore opony potrafily sie rozpasc juz po przekroczeniu o 10km/h indeksu predkosci powiem tak..kupilbym opony z nizszym indeksem..ale i z zalozeniem ze tych 210 po prostu nie przekrocze i basta.. a w ogole zdarzylo ci sie sprawdzac V max ave? nie sadze i pewnie nigdy to nie nastapi..bo niezaleznie od drogi to zwyczajnie za duza predkosc dla takiego samochodu olej i kupuj tansze..ale dobre
  
 
Cytat:
2007-01-18 11:27:51, rudi pisze:
a z wiatrem czy pod tak ogólnie to zderzenie z prędkością powyżej 70 km/h stanowi już poważne zagrożenie życia nawet z super bezpiecznych autach więc co się przejmujesz 210 czy 240 nie robi żadnej różnicy. A opona wystrzelić może zawsze choć faktycznie zdarza się to przważnie przy szybkiej jeżdzie, takie jej prawo niezależnie od literki w indeksie prędkości odpukać 3 razy a więc szczęśliwej drogi.



Skoro przy większej prędkości jest większe ryzyko strzelenia opony, to może własnie ta literka w indeksie mówi o większej odporności opony na uszkodzenia...?
Pozdr. P.
P.S. Co mają do tego zderzenia...?
  
 
Cytat:
2007-01-18 11:43:56, qbaj pisze:
a w ogole zdarzylo ci sie sprawdzac V max ave? nie sadze i pewnie nigdy to nie nastapi..bo niezaleznie od drogi to zwyczajnie za duza predkosc dla takiego samochodu olej i kupuj tansze..ale dobre



No własnie nie i nie planuję sprawdzać. Ale wiesz jak jest - trafi się przejazd autostradą, człowiekowi palma walnie, żeby sprawdzić ... i co?
  
 
Cytat:
2007-01-18 11:44:55, pyrekcb pisze:
Skoro przy większej prędkości jest większe ryzyko strzelenia opony, to może własnie ta literka w indeksie mówi o większej odporności opony na uszkodzenia...? Pozdr. P. P.S. Co mają do tego zderzenia...?



no wiesz z reguły po małym bum oponki następuje szybciutko duże buuuum całej reszty z otoczeniem czyli zderzenie przodem,bokiem , tyłem, dachem lub szystko na raz czyli tzw. koziołki itp. jeszcze raz odpukać
  
 
I takie rzeczy pisze osoba która jeszcze całkiem niedawno wysmętniała się nad "nieodpowiedzialnością itd itd co do jazdy z dużymi prękościami na autostradach"

No dobra, ale w temacie - moje Fuldy z indeksem T ( 190km/h ) wytrzymywały jazdę z licznikowym 220 km/h bez żadnych negatywnych objawów
  
 
duża różnica w cenie ???

oponki z indeksem V są staranniej wykonywane ponoć...

o przekraczanie prędkości bym się nie martwił.... My jak mieliśmy nową nube to sprzedali nam ją na zimowych good year UG5 z indeksem Q (do 160 ), parę razy na tych oponach lecieliśmy 220

Nie byliśmy wtedy świadomi tego co nam sprzedali..... o indeksie dowiedziałem się chyba po 2ch latach użytkowania nuby
  
 
Kupuj z V... i zapraszam predko do Germanii A4 w przelocie na Frankfurt momentami az nie pozwala jechac wolniej niz Vmax... samochowu ))

a tak osobiscie zimowki mam do 190... i staram sie trzymac max ta predkosc... ale fakt Vmax skody czyli niecale 210 tez wytrzymaly... jak to B1 kiedys powiedzial... markowe oponki zanizaja zwykle ten spolczynnik... i na Goodyearach czy innych Michelinach napewno mozna smigac szybciej niz podane... na oponkach z serii no name bym nie probowal...
  
 
Cytat:
2007-01-18 12:11:47, DeeJay pisze:
I takie rzeczy pisze osoba która jeszcze całkiem niedawno wysmętniała się nad "nieodpowiedzialnością itd itd co do jazdy z dużymi prękościami na autostradach"


Cytat:
2007-01-18 10:27:29, pyrekcb pisze:
Generalnie nie przewiduję rozwijania takich prędkości, ale nie wiadomo - może trafi się jakiś przejazd przez Niemcy i autostrada będzie kusić.


Z tego, co pamiętam, dyskusja o odpowiedzialności nie dotyczyła niemieckich autostrad bez ograniczenia proędkosci...


Cytat:
No dobra, ale w temacie - moje Fuldy z indeksem T ( 190km/h ) wytrzymywały jazdę z licznikowym 220 km/h bez żadnych negatywnych objawów



  
 
Cytat:
2007-01-18 12:13:03, Kolber7 pisze:
oponki z indeksem V są staranniej wykonywane ponoć...



Wlaśnie to mnie interesuje - czy płaci się za jakiś abstakcyjny wskaźnik, czy taka opona rzeczywiście jest mocniejsza...?
  
 
Cytat:
2007-01-18 12:28:13, pyrekcb pisze:
Wlaśnie to mnie interesuje - czy płaci się za jakiś abstakcyjny wskaźnik, czy taka opona rzeczywiście jest mocniejsza...?



jak poczytasz opinie na portalach oponiarskich, można wyjsć z takiego załozenia, że im wyższy indeks tym opona ma lepsze własności....


dotyczy to niektórych opon