MotoNews.pl
  

Padł komputer - prośba o pomoc

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam instalację autronic mistral - wtrysk sekwencyjny. Założoną w cordobie 1.6.

Ponad miesiąc temu padł komputer. Tzn. bez dodatkowych objawów zgasły diody we wskaźniku a instalacja jest martwa, nie uruchamia się, nie reaguje.

U gaziarza nie wykrywa komputera po podłączeniu. I właściwie tyle...

Byłem u 2 gaziarzy którzy rozkładają ręce. Nie wiem co dalej z tym robić.
Jedyna rada jaką usłyszałem, to że gdyby ktoś z taką instalacją podjechał ze mną to można na chwilę przełożyć komputer i sprawdzić.

Czy może ktoś z wawy lub południowych okolic ma taką instalację i mógłby pomóc?
Jakieś inne rady, bo jestem w kropce
  
 
A bezpieczniki sprawdzone? Zasilanie do kompa LPG i przełącznika dochodzi?
  
 
Tak, mam tego pewność na 99% ale właśnie po ten inny komp, żeby mieć 100%, że to komp.
  
 
Z kompem Ci nie pomogę, sam mam bingo i mieszkam dość daleko, ale pewność zasilania to można mieć 100%. Nie ma, że 99%. Podpinasz miernik pod wejście zasilania kompa i przełącznika i już wiadomo, czy ma zasilanie czy nie. Dodatkowo można jeszcze sprawdzić bezpośrednio na układzie (płytka drukowana) po zdjęciu obudowy. Jeśli zasilanie dochodzi to wskazuje wyraźnie na brak "masy" lub pad kompa. Masę też można sprawdzić miernikiem. Samo podpięcie peceta nic nie daje. Co to za magicy?
  
 
Serwis który zakłada Mistrala i zajmuje się diagnostyką:

MAXLIFE SERVICE CENTER
05-830 Nadarzyn, ul. Komorowska 37
czynne: poniedziałek-piątek 8:00 - 16:00
tel.: (0-22) 729-83-25
fax: (0-22) 739-70-67
e-mail: usmotor@usmotor.pl

www.qmotor.pl

Pozdrawiam.

Ps.Daj znać czy Ci pomogli.
  
 
Dzięki ale właśnie tam byłem po moim gaziarzu.

Stwierdzili, że program nie wykrywa komputera i tyle. Doradzili, żebym kogoś znalazł z taką instalacją i do nich podjechał, bo nie mają na stanie komputerów.

O taka pomoc...
  
 
Rozumem, że nie jest to już na gwarancji.

Najpierw tak jak pisze Danek - miernik w dłoń i sprawdzić czy jest napięcie na wtyczce co wchodzi do tego kompa (zaznaczam, że nie wiem, jak to wygląda, bo nie widziałem takiego sterownika no ale jakoś zasilanie tam musi być podłączone)

Jeśli tam napięcie będzie (oczywiście musisz wiedzieć na których pinach i jakie - tu będzie potrzebny jakiś schemat elektryczny instalki) to jeśli masz pojęcie o elektronice, można się pokusić o rozkręcenie tego kompa i sprawdzenie czy tam może w środku jakiś bezpiecznik jest, albo transil jakiś przebicia dostał...

Oczywiście podmiana kompa jest metodą łopatologiczną, ale jeśli brakuje takowego, pozostają metody bardziej wyrafinowane
  
 
Zasilanie
stałe +12V z aku -kolor przewodu-czerwony z czarnym paskiem
zasilanie +12V po kluczyku-kolor czerwony
(na wtyczce do kompa gazu znajdziesz dwa przewody z czerwono-czarne,przy czym jeden z nich to sygnał wtryskiwacza gazu)
Przejścia należy zmierzyć używając omomierza.

Wtyczka diagnostyczna ma cztery piny tzn. +12V,masa,linia K i linia L
Na lini Ki L występuje napięcie +5V.

Pozdrawiam i życzę powodzenia w diagnostyce.