CHLAPANIE OLEJEM

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam jestem nowy na forum , mam takie pytanko, kupiłem BMW E 36 318 i , 1996 rocznik , ma przejechane 140 000 km , po okręceniu korka wlewu oleju bardzo chlapie olejem, silnik pracuje pięknie, oleju nie pobiera, nie kopci na siwo, jest czysty , dodam że jest na łańcuszku.CZY TAK MA BYĆ ?
  
 
u mnie tez tak chlapie (E36 318 tds), ale kiedys przeczytalem na forum ze tak chlapie w wielu BMW, wiec wyluzowalem
pzdr
  
 
to normalne, a pozatym w bmw nie powinno się odkręcać korka oleju na pracującym silniku, wuwczas silnik może zacząć nierówno pracować, przygasać, a nowe modele bmw całkowicie gasną.
  
 
rożnie to bywa panowie, z tym korkiem

i to w konkretnym modelu silnika każdy inaczej sie zachowuje

moj 10 letni silniczek jak odkrece korek to przygasa jak jest zimny olej przy czym nic nie pluje nie dmucha, a oleju mi zuzyl litr na 13 tysi km

pozdro
  
 
A w jakim celu kolega odkręcał korek wlewu oleju na pracującym silniku?
Pozdr.
  
 
Showman, u mnie jest dokładnie tak samo, ale wyczytałem gdzieś że w bmw to jest normalne że one mogą brać niewielnie ilości oleju. W M3 np podobno nie ma po co wymieniać oleju, bo zanim przejedziesz te 10tys km to zdążysz już go tyle dolać co przy 2 zmianach
  
 
Cytat:
A w jakim celu kolega odkręcał korek wlewu oleju na pracującym silniku?



wydaje mi się , że niektórzy tzw. "fachowcy" sprawdzają tak silnik w aucie, czy ma kompresje czy cos takiego, ale po co zabierac sie do BMW jak do Żuczora albo do Nyski, przeciez kazdy wie jak juz sie kreci kolo BMW to musi to byc Bardzo Madry Wybór
pzdr
  
 
prawda jest taka że to sprawdzenie bardzo dużo mówi o silniku ale nie chodzi tu o wydobywający sie olej bo to jest normalne jak na przeciwko korka jest krzywka bądź łańcuch a osprawdzenie ilości wydobywających sie spalin i o ile w dieslu jest dopuszczalne smęcenie to w benzyniaku jest to niedopuszczalne
  
 
dzięki wszystkim za pomoc , ale od czego to chlapanie jest zależne , typ silnika ? olej ?
  
 
Cytat:
od czego to chlapanie jest zależne


Chyba od posiadania plastikowej osłony wałka lub nie
  
 
Z tego co mi wiadomo to silnik się sprawdza nie na korku wlewu paliwa bo tam zawsze jakaś krzywka wychlapie olej lecz raczej na bagnecie czy tam nie pluje.Wtedy wiadomo że generalka murowana.
  
 
Cytat:
2007-01-07 19:13:26, Lionson pisze:
Z tego co mi wiadomo to silnik się sprawdza nie na korku wlewu paliwa bo tam zawsze jakaś krzywka wychlapie olej lecz raczej na bagnecie czy tam nie pluje.Wtedy wiadomo że generalka murowana.

a jak sprawdzisz na bagnecie jeżeli ten jest zanużony w oleju?
  
 
Cytat:
Z tego co mi wiadomo to silnik się sprawdza nie na korku wlewu paliwa


No to na pewno nie. Zapewne chodziło o korek wlewu oleju...
Pozdr.
  
 
Cytat:
2007-01-07 21:15:56, hz10 pisze:
a jak sprawdzisz na bagnecie jeżeli ten jest zanużony w oleju?


Jak wyciągniesz bagnet i wali ci olej albo dymek z miejsca gdzie przed chwilą tkwił to znaczy że masz remoncik.
  
 
Cytat:
2007-01-08 19:40:23, Lionson pisze:
Jak wyciągniesz bagnet i wali ci olej albo dymek z miejsca gdzie przed chwilą tkwił to znaczy że masz remoncik.

żeby wywalalo olej przez bagnet ktory jest w nim zanuzony to nie wiem czy byś diesla odpalił przy +30 stopniach