Silnik 903 - montaz nagrzewnicy - jak?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka

Nabyłem dzisiaj fajną nagrzewniczkę do mojego malacza, chyba z Fiesty, fajna ładna, zaraz jej zrobie elektrolizę Dobra ale do rzeczy. Mam w moim pierdzioszku silnik z Seata Marbelli(taki jak w Fiacie 127). Moje pytanie, jak podłączyć tą nagrzewnicę, przez 2'gi obieg(jeśli go ma ten silnik oczywiście) czy jak?
Szukałem jakiś materiałów, książek o tym silniku i nie znalazłem, moze wie ktoś gdzie, albo rzuci jakimiś linkami, byłbym niezniernie wdzięczny)

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: zaba84 dnia 2005-01-06 14:43:29 ]

[ wiadomość edytowana przez: zaba84 dnia 2005-01-06 14:44:26 ]
  
 
w moim silniku z fiata 127 nagrzewnice mam podpieta pod jeden kruciec ktory jest w głowicy od strony koła pasowego a drugi wychodzi obok z metalowej rurki ,metalowa rurak to taki niby trojnik jeden koniec idzie do nagrzewnicy drugi do termostatu i waz wychodzacy ze srodka tej matolowej rurki idzie do pompy wody do tego mniejszego krućca.
  
 
goraca ciecz pobierasz ze specjalnie do tego celu fabrycznie montowanego krocca przy glowicy od strony kola pasowego,
pozostaje jeszcze kwestia odprowadzenia "zuzytego" plynu z nagrzewnicy: musisz sie wpiac jakims trojnikiem w okolice podcisnienia (wzgledem cisnienia calego ukladu) tworzonego przez pompe - najlepiej w jej poblizu, lub do jakiegos weza prowadzacego do niej

opisz nam dokladnie swoj uklad (szczegolnie jak rozwiazales, o ile masz, ciekie przewody termostat-pompa, glowica-pompa te co sa obok alternatora) to moze sie cos fajnego wymysli gdzie wpiac itp

jest jeszcze mozliwosc (dla chlodnicy umieszczonej z przodu) wrzucenia odplywu z nagrzewnicy do weza (glownego) odprowadzajacego ochlodzona ciecz do silnika - wtedy do przodu autka ida nam tylko 3 przewody a nie 4

ja mam 4 rurki
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2005-10-19 17:14:33 ]
  
 
A jak nie mam nagrzewnicy to moge zaslepic ten otwor od strony kola pasowego?
Bo w tej chwili mam go podpietego trojnikiem do przewodu termostat-zbiorniczek wyrownawczy i nie wiem czy go tak zostawic.
  
 
Pewnie że możesz, ja obnecnie mam ten otwór zaślepionu śrubą
 
 
Cytat:
2005-03-21 17:11:03, Anonymous pisze:
Pewnie że możesz, ja obnecnie mam ten otwór zaślepionu śrubą


no nie jestem tak bardzo pewien jak ty co do tego zaslepiania.
Chociaz maly, ale ruch wody powinien byc. IMO istnieje zagroznie ze gdzies w okolicy tego "ostatniego" cylindra bedzie sie woda gotowac.

Ale to tylko moje przemyslenia, moge sie mylic.

pzd c.
  
 
Cytat:
2005-03-21 23:40:35, qdlaty pisze:
no nie jestem tak bardzo pewien jak ty co do tego zaslepiania. Chociaz maly, ale ruch wody powinien byc. IMO istnieje zagroznie ze gdzies w okolicy tego "ostatniego" cylindra bedzie sie woda gotowac. Ale to tylko moje przemyslenia, moge sie mylic. pzd c.


Mylisz się
Ja (to poniżej to mój post ), jeżdze już ponad rok na zaślepionym otworze, poprzedni właściciel silnika również tak jeździł, A silnik w tym tygodniu miałem rozebrany do śrubki pierwszej
  
 
Odswieze temat - z czego macie weze do nagrzewnicy? Chcac pociagnac dwa weze do przodu, to potrzeba minimum 4 metry. Raz ze ciezko dostac taki waz, przynajmniej u mnie , a dwa ze jak juz znalazlem to cena >30zl/metr
  
 
ja mam waz do pary cos kiele 7 zeta za metr bodajze, fi 16mm wew.
  
 
A gdzie go kupiles? Jakies obi, castorama, czy jakis specjalistyczny sklep? Bo nie wiem gdzie tego szukac nawet.
  
 
Ja w swoim mialem waz od ogrzewania podlogowego, ale w izolacji (waz ktory doprowadza cieplo do podlogi, a nie go oddaje) o srednicy takiej jak orginalne rurki w bisie - chyba fi16 jak pisal Zoltar. Jego zaleta bylo to, ze tak jak go wygiales w takiej pozycji pozostawal, wiec mozna go bylo idealnie wyprofilowac w tunelu. Niestety nie pamietam za ile go kupowalem, ale napewno bylo to w OBI.
  
 
Cytat:
2005-10-18 09:54:19, bart322 pisze:
A gdzie go kupiles? Jakies obi, castorama, czy jakis specjalistyczny sklep? Bo nie wiem gdzie tego szukac nawet.



sklep z wezami, hydraulika i innymi tego typu klamotami.
  
 
A nie daloby sie wprowadzic odgalezien w bagazniku przewodow idacych do chlodnicy? Nastepnie wpiac nagrzewnice tak jakby to byla druga chlodnica, rownolegle. Przed nia dac jakis zaworek zeby moc na lato zakrecac. Plusy sa takie ze wlaczenie ogrzewania nie opoznia nagrzewania silnika (bo i tak ciepla woda poplynie do nagrzewnicy dopiero jak termostat wlaczy duzy obieg) oraz nie trzeba prowadzic dodatkowych przewodow z plynem przez cale auto.

Ew. inny pomysl: poniewaz swapy najczesciej sa montowane w rajdowkach, ktore to z zasady nie maja tylnej kanapy i ogolnie kupa miejsca sie tam marnuje, to moznaby bylo gdzies w okolicach tylnej sciany grodziowej zamontowac nagrzewnice i dmuchawe - tez grzaloby kabine a przewody o niebo krotsze. Na lato rozwiazanie j.w. czyli zaworek zaraz za wyprowadzeniem przewodu z silnika, zakrecamy i woda przez nagrzewnice nie plynie...
  
 
ni ma co kombinowac, nagrzewnica od bisa jest idealna. ja mam jeden przewod idacy z kolektora ssacego do nagrzewnicy a drugi laczy sie sie juz w bagazniku. grzeje jak poj*****
  
 
Mialem zrobione dokladnie tak samo - powrotny z nagrzewnicy wpiety w powrotny z chlodnicy tuz przy nagrzewnicy.
  
 
jop, rozwiazanie daje rade. bart jak nie znajdziesz weza moge kupic i wyslac jak chcesz
  
 
Ok, dzieki, w razie czego sie odezwe
Co do trojnika, to chyba wyjdzie ta sama cene co za przewod powrotny
  
 
ja u nas zmoawilem po 10szce/mter i di 16 tez.
  
 
A mam takie pytanko poza troche tematem- Jak węze do chłodnicy idą w srodku auta to latem sie nie grzeje w srodku od tego? Piekarnik chyba macie
  
 
grzeje siem