Akumulator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam posiadam Avensis 99r 2.0 TD, i jest mały problem samochód stal przez tydzień na parkingu, dziś jak poszedłem do niego nie moglem otworzyć drzwi pilotem, a powodem tego okazał sie rozładowany akumulator (przynajmniej tka misie wydaje). Wszystkie lampki itp były wyłączone (chyba), wiec może zna ktoś powód rozładowania sie akumulatora a jeśli nie to może mi powiedzieć o jakich wartościach akumulator jest najlepszy do tego samochodu, chciałbym zaznaczyć ze jestem właścicielem od niespełna dwóch tygodni i do końca nie wiem o co chodzi .


Z góry dziękuję!
  
 
A radyjko nie zostało czasem włączone?
  
 
Nie ponieważ radyjko nie jest podłączone.
  
 
Jedziesz sobie do serwisu Toyoty mierza ci pobory spoczynkowe z akumulatora srednio jest to 0.06A jezeli wiecej to zle.
Akumulator trzeba ladowac pradem okolo 6A przez 12 godzin potem dac mu spokoj najlepiej 3 dni i wykonac test rozruchowy.Jezeli jest do niczego wymienic na Optifita za okolo 200 zl z 3 letnia gwarancja.Jaki ma byc to sprawdza ci po nr nadwozia.

Jezeli zal ci pieniedzy a masz amperomierz i V mierz oraz prostownik mozesz sobie sam posprawdzac tych pare rzeczy.
Test rozruchowy tez mozesz sobie wykonac...napiecie w momencie krecenia rozrusznikiem przez okolo 5 sekund lecz nie dluzej nie moze spadac ponizej10V,jezeli spada w akumulatorze oczywiscie w pelni naladowanym tzn ze brak mu zdolnosci rozruchowej i trzeba wymienic.
Prawidlowe ladowanie 13.5V-14.6V na biegu jalowym z obciazeniem np swiatla mijania wlaczone.
  
 
I ja mam właściwie podobny problem. Mam Carinę na benz. 2.0 z instalacją gazową i nowy ... z maja ... akumulator BOSCH. Przy drugim, trzecim rozruchu "na mieście" napięcie instalacji spada do tego stopnia, że układ "gazowniczy" wariuje i silnik odpala sie na gazie. Ładowanie OK ... akumulator cały w elektrolicie i ... takie cuda. Klemy czyste, wazelina itp. a jednak jest problem. Co to będzie w grudniu? O styczniu na razie nie myślę
I jeszcze jedno ... spoczynkowy pobór instalacji to - u mnie - 40 mA. Teoretycznie nie wiele, ale może za dużo jednak? Na razie liczę na łagodną zimę
  
 
A może to wynikać np. z bardzo krótkich tras pomiędzy rozruchem silnika, np rzedu do 5km.
W tym czasie alternator nie zdązy naładować akumulatora. Odnośnie sprawy nieużytkowanie auta przez 7 dni przy niedoładowanym akumulatorze zazwyczaj alarm potrzebuje prąd i on mógł doprowadzić do spadku napięcia na akumulatorze poniżej 10V a z tego co wiem to niektóre alarmy się wtedy uruchamiają /wyje syrena/ co doprowadzi do całkowitego rozładowania, chyba że się wyłączy alarm.
  
 
Cytat:
2007-10-25 22:52:38, murza pisze:
A może to wynikać np. z bardzo krótkich tras pomiędzy rozruchem silnika, np rzedu do 5km. W tym czasie alternator nie zdązy naładować akumulatora. Odnośnie sprawy nieużytkowanie auta przez 7 dni przy niedoładowanym akumulatorze zazwyczaj alarm potrzebuje prąd i on mógł doprowadzić do spadku napięcia na akumulatorze poniżej 10V a z tego co wiem to niektóre alarmy się wtedy uruchamiają /wyje syrena/ co doprowadzi do całkowitego rozładowania, chyba że się wyłączy alarm.


Jak aku obzygany kwachem tzn ze procesy ladowania i rozladowania przebiegaja zbyt gwaltownie dochodzi do mocnego gazowania a gaz wypycha elektrolit wszystkimi szparami.
Powod sprawdz ladowanie bez obciazenia na 4ooo nwk czy nie przekracza 14.6 V
czy poziom elektrolitu nie jest za wysoki nie moze siegac separatora korkow ma tylko przykrywac plyty 2-5 mm...moze ktos dolewal wody bez opamietania.
Wyjmij bezpiecznik EFI wykrec korki krec rozrusznikiem przez np 10 s mierz czy napiecie nie spada ponizej 10 V i czy nie zakopci sie z ktorejs celi.
Klemy maja byc oskrobane nozem a nie papierem sciernym zakrecone i posmarowane...w tej kolejnosci.
czasem widuje jak ktos smaruje klemy i koncowki aku smarem miedziowym a potem to skreca i sie dziwi.
  
 
Witaj, nie wygrzebuj starych postów a już nie Bigelektrona 9 Nie lubię kola )

Akumulator 55AH - 62 AH wystarczy
Ładowanie 14,20 na 2000r/min i 13,80 na wolnych będzie dosyć

Co do rozladowania aku .............
- Naładuj
- Pozamykaj drzwi sprwdź 3 razy czy się lampki we wnętrzu nie świecą, możesz odłączyć na wszelki lampę w bagażniku.
- Sprawdź ładowanie alternatorka.

- Opisz efekty
  
 
Kafi! zapomniałeś dodać że ładowanie akumulatora mierzy się na włączonych odbiornikach tzn. światłach mijania i akumulator musi być naładowany przed pomiarem!
  
 
tiaaaaa to jest chyba już logiczne
Jak ma uruchomić silnik gdy nie ma baterii??
Co do odbiorników ja ich nigdy nie włączam bo i po co jak ładuje 14,5 to jest git.

Pozdro
  
 
To trochę źle robisz nie włączając odbiorników, ponieważ wtedy możesz sprawdzić /gdy nie są włączone odbiorniki/ czy czasem regulator napięcia nie puszcza za wysokiego napięcia z alternatora co objawi się przeładowaniem akumulatora. W ten sposób nic się jednak nie dowiesz o możliwościach naładowania akumulatora w czasie jazdy, szczególnie miejskiej i z włączonymi światłami.
  
 
Stary!! Regulator nie może być tylko trochę w ciąży ( albo działa albo nie )

Nigdy (10 lat pracy w Warsztacie) Nie spotkałem się z tym aby po włączeniu obciążenia altka wyszły jakieś kwiaty więc tego nie robie.

sprawdzam na wolnych i wyższych i tyle ładuje to ładuje cudów nie ma!!
  
 
Ja nie mam takiego doświadczenia i może moja wiedza w tym temacie nie jest poparta praktyką ale z Kafi'm się zgodzić nie mogę, ze względu na fakt że dopiero przy obciążeniu /znaczym przepływie prądu/ może się ujawnić np zbyt wielki opór przewodu pomiędzy alternatorem a akumulatorem wynikający np. z zaśniedziałych końcówek albo naderwania przy końcówkach. Wtedy napięcie bez obiążenia będzie ok ale z obciążeniem już niekoniecznie! Ale to tylko moje poglądy!
  
 
Wszystko się zgadza

Opanuj trochę te !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zanim zaczynam pomiar sprawdzam wszysko ( klemy, końcówki, oczka, i mierzę również na samym altku i rozruszniku w niektórych autach) obciążenie maxymalne zdarza sie bardzo rzadko i nawet chwilowa utrata prądu ładowania np. na el. szybie nie doprowadzi do rozładowania aku.

Światła heh........... po nich widać czy jest ok.
Wentylator heh.......... po nim słychać czy ma dość prądu

co Ty na to ?
  
 
Jak tak no to ok.
  
 
  
 
tak czy siak trzeba sie pospieszyc z ocena akumul. i instalacji bo od 1-go listopada ceny akumula. wzrosna o 20%
  
 
Cytat:
2007-10-26 09:46:31, Kafi pisze:
Stary!! Regulator nie może być tylko trochę w ciąży ( albo działa albo nie ) Nigdy (10 lat pracy w Warsztacie) Nie spotkałem się z tym aby po włączeniu obciążenia altka wyszły jakieś kwiaty więc tego nie robie. sprawdzam na wolnych i wyższych i tyle ładuje to ładuje cudów nie ma!!



Ja od 20 lat sie tym zajmuje i nierzadko jest ladowanie w normie a po zalaczeniu swiatel mijania spada np do 12.5 V i nie w wyniku uszkodzenia reglera a np uzwojenia i diod prostowniczych.


MisiekII:
Panowie, spokój!







[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-10-27 21:14:42 ]
  
 
Heh ........................

MisiekII:
Panowie, spokój!





[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-10-27 21:15:09 ]
  
 
Trudno niema nic za darmo...
i tak cie lubie

MisiekII:
Panowie, spokój!







[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-10-27 21:15:23 ]